PDA

View Full Version : LTD ŞTİ kurmak istiyorum;ne yapmam lâzım, kaça patlar, kaç günde kurulur?



omer guclu
12-01-2005, 07:29
Arkadaslar, bir Ltd. Şti. kurmak istiyorum arkadasimla beraber, lutfen iki satir bilgi yazabilir miydiniz, bu iş kaça mâlolur bana, neler yapmam lazim, ben halledebilir miyim, yoksa muhasebeciye mi yaptirmam lazim, kaç günde kurulur, burokrasi cok mu, is yapmasak bile her ay beyanname verip, muhasebeciye para kaptirmak zorunda miyim? Ikimiz de devlet memuruyuz, yapabileceklerimiz ve yapamayacaklarimiz nedir, müdür diye mesela yasli annemi atayabilir miyiz? Cek, senet imzalayamaz miyiz?

Simdiden tesekkur eder, bol kazanclar dilerim... Saygilarimla... :)

ŞEN
12-01-2005, 07:40
Sn.Ömer Güçlü
Öncelikle Bir LTD.ŞTİ. kurabilmek için MAli Müşavir veya Avukata müraacat etmelisiniz buna para kaptırmak denmez, işi ehline yaptırmak denir. (Bu konuda eleştirilecek çok yanımız var bu ayrı bir yazı konusu bile olabilir) Bu konuyu aydınlattıktan sonra gelelim Memur kimliğinize. Tabiki memurlar da şirket ortağı olabilir fakat Şirket Müdürü olamaz. Bu konuyu daha ayrıntılı inceleyebiliriz. LTD.Şirket kurmak size yaklaşık 1.500.-YTL ye mal olacaktır.

Saygılar

tazebaba
12-01-2005, 08:20
Öncelikle Sayın ŞEN' e katılıyorum bu işi bir mali müşavir veya serbest muhasebeci arkadaşa yaptırmanız en dogru olandır. Zaten beyanname ve diğer evrakların imzası için bir uzmana ihtiyacınız olacak. Yapmanız gereken işlemlere gelince
- İlk önce yapmanız gereken bir ünvan bulmak ve bunun ticaret müdürlüğünden teyidini almak.
- Ana sözleşme hazırlamak, tüzel kişiliğin yapacağı tüm işler bu sözleşmede belirtilmek zorundadır. En az iki En çok elli ortak belirlenebilir ve sermayesi en az 5,000.00 YTL olmak zorundadır.
- Sözleşme noter tarafından tastik ettirilerek şirket müdürü (Ortaklar harici biride olabilir, ancak müdür belirlenen şahıs tek imza yetkilisidir, ortaklar şirketi temsil edemezler.) olacak kişinin imza beyanı alınır.
- Bu belgeler ile birlikte baglı bulunan bölgenin ticaret siciline kayıt yaptırılır ve ticaret sicil gazetesinde şirket sözleşmesi ilan edilerek şirket tüzel kişiliğe kavuşmuş olur.
- Ticaret sicilinden alınacak belge ile birlikte şirketin bağlı bulunduğu bölgenin vergi dairesine tüzel kişilik kaydı yaptırılır.

Kısaca işlemler bunlar arkadaşım. Ancak bu aşamaların herhangi bir kısmında muhakkak bir uzmana ihtiyacın olacaktır, tavsiyem işi uzmanına bırakman.
Tahmini masrafına gelince 2005 yılı harçlarını göz önüne alırsak takriben 3,000.00-5,000.00 YTL civarında olacaktır.

cetvel
12-01-2005, 11:57
sevgili arkadaşım,
istersen ben sana benim şirketi devredeyim. ;)

çek karnesi olmayan, banka hesabı şirket kurulduğu günden beri sıfır olan, fatura ve irsaliye olduğu halde bir dal bile kesilmeyen-iptal edilmeyen,

hiçbir ticari faaliyeti olmayan tertemiz bir ltd.şti...

yeni bir şirket kurmaktansa devir almak daha kolay ve masrafsız olabilmekte...

ilgilenirsen yazabilirsin...

omer guclu
12-01-2005, 15:10
Sevgili arkadaşım,
istersen ben sana benim şirketi devredeyim. ;)

çek karnesi olmayan, banka hesabı şirket kurulduğu günden beri sıfır olan, fatura ve irsaliye olduğu halde bir dal bile kesilmeyen-iptal edilmeyen,

hiçbir ticari faaliyeti olmayan tertemiz bir ltd.şti...

yeni bir şirket kurmaktansa devir almak daha kolay ve masrafsız olabilmekte...

ilgilenirsen yazabilirsin...Ilgilenirim tabii, devir almak ne kadara mal olur? Ayrica sirket hangi ilde? Adi ne? Istigal konulari neler, eklenti yapilabiliyor mu?

cetvel
12-01-2005, 15:18
devir için bildiğim kadarıyla notere gidilmesi gerekiyor ama onun haricinde başka bir işlem yapılıyor mu onu bilmiyorum.

ben şirketi kurarken, iştigal konusunu geniş tutmuştum. **** dış ticaret tekstil turizm gıda ve promosyon ltd.şti. istanbul merkezli...

iştigal konusu ve ismi elbetteki değiştirilebiliyor...

devir masrafı ne kadar olur bilmiyorum ama sanırım aramızda anlaşmak çok kolay olur... noter'de ne gibi devir masrafları var bilen yazarsa sevinirim...

omer guclu
12-01-2005, 15:23
devir için bildiğim kadarıyla notere gidilmesi gerekiyor ama onun haricinde başka bir işlem yapılıyor mu onu bilmiyorum.

ben şirketi kurarken, iştigal konusunu geniş tutmuştum. **** dış ticaret tekstil turizm gıda ve promosyon ltd.şti. istanbul merkezli...

iştigal konusu ve ismi elbetteki değiştirilebiliyor...

devir masrafı ne kadar olur bilmiyorum ama sanırım aramızda anlaşmak çok kolay olur... noter'de ne gibi devir masrafları var bilen yazarsa sevinirim...
Ama ben sirketi Ankara'da kurmayi istiyordum.. :düsün: Sirket kac yasinda? Buraya getirmeyi dusunur muydun?

cetvel
12-01-2005, 15:26
şirketin merkezinin değiştirilmesi mümkün ama öncelikle istanbula gelip devir almanız gerekecek... ondan sonrasını sizin muhasebeciniz takip ediyor... yani şirketle ilgili herşeyi yapmanız mümkün, taşırsınız, şube açarsınız, iştigal konusunu değiştirirsiniz.... herşey size kalmış...

omer guclu
12-01-2005, 15:29
şirketin merkezinin değiştirilmesi mümkün ama öncelikle istanbula gelip devir almanız gerekecek... ondan sonrasını sizin muhasebeciniz takip ediyor... yani şirketle ilgili herşeyi yapmanız mümkün, taşırsınız, şube açarsınız, iştigal konusunu değiştirirsiniz.... herşey size kalmış...
Iyi de Istanbul'da nereye devr alacagim, 3-5 akrabanin evi disinda adres yok biiiiirrr, ikincisi, siz neden kurdunuz neden kullanmadiniz (sakincasi yoksa tabii)...
:)

preatoria
12-01-2005, 15:29
önce devir sonra nakil

omer guclu
12-01-2005, 15:32
önce devir sonra nakilHah, sevgili Preatoria, kardesim bir bilgin varsa lutfen yaz, yol goster, yabanci degiliz... :)))
Bu arkadasin sirketini aliiim mi, Istanbul'a gitmeden olmaz mi? Mudur ve diger ortagim da mi gidecek?

cetvel
12-01-2005, 15:35
aynı anda başka bir şirkette çalışırken, babadan gelme esnaflık içgüdüleriyle bir iş yapabilir miyiz dedik kendi kendimize... ne de olsa tahtakale kökenliydik... ama beş kuruş sermaye yokken böyle bir işe kalkışmak sükutu hayal oldu benim için... hiç para yokken ve işin başında hiç mi hiç durmazsan, bi şeyler yapamıyorsunuz tabii ki...

bildiğim kadarıyla istanbulda bir adres göstermenize gerek yok... direkt olarak nakil yapabiliyorsunuz diye biliyorum...

omer guclu
12-01-2005, 15:38
aynı anda başka bir şirkette çalışırken, babadan gelme esnaflık içgüdüleriyle bir iş yapabilir miyiz dedik kendi kendimize... ne de olsa tahtakale kökenliydik... ama beş kuruş sermaye yokken böyle bir işe kalkışmak sükutu hayal oldu benim için... hiç para yokken ve işin başında hiç mi hiç durmazsan, bi şeyler yapamıyorsunuz tabii ki...

bildiğim kadarıyla istanbulda bir adres göstermenize gerek yok... direkt olarak nakil yapabiliyorsunuz diye biliyorum...Kurulus tarihi ne peki?
bir de, MSN var mi su anda online?

cetvel
12-01-2005, 15:41
sanırım 2003'ün nisan ayıydı yanlış hatırlamıyorsam...

şu anda bir msn yok... ama sormak istediklerinizi yazarsanız cevap veririm... gerçi şimdi çıkmak zorundayım ama yazarsanız cevap veririm...

omer guclu
12-01-2005, 15:46
sanırım 2003'ün nisan ayıydı yanlış hatırlamıyorsam...

şu anda bir msn yok... ama sormak istediklerinizi yazarsanız cevap veririm... gerçi şimdi çıkmak zorundayım ama yazarsanız cevap veririm...Ozelime GSM no.nuzu ve email adresinizi rica etsem yazabilir miydiniz? Tesekkurler...

preatoria
12-01-2005, 15:51
tek bildiğim eğer gerçekten bi işe tam manası ile girmiyorsanız başınıza iş almayın ne beladır bu şirket işleri adamın canını cıkarıyorlar

hatta bir süre şirket kurmadan önce sisteminizi oturtup ufaktan işler hale getirip daha sonra şirketleşmek en mantıklı olanı

ama bu safhaları geçip işin şirketleşme noktasına geldiyseniz korkarım bir boğaz turu atacaksınız şirket ortakları ve yetkili müdür için vekalet yolu ile gidilip devir ve nakil işlemlerini yaptırabilisiniz tam manası ile bilgilenmek için ticaret ve sanayi odasından bilgi almanızı tavsiye ederim.

şirketin ordaki şubesi kapatılacak, buraya göstereceğiniz adrese şube açılacak, merkez buraya devrolacak, 2 ortak atanacak, 1 yetkili müdür atanacak, ticaret sicile kaydedilicek, vergi dairesinden temiz kağıtları alınacak, vs vs ve bunların her biri ayrı ayrı ücrete tabii ne diyeyim kolay gelsin

AloneWolf
12-01-2005, 16:04
Bu ticareet odası eminönündemiydi? Caminin Karşı tarafında ?

preatoria
12-01-2005, 16:09
banamı soruyosun alone ? :)

AloneWolf
12-01-2005, 16:21
:D Taşındı mı acaba diye merak ettim sadece ;)
Ankarada kini söyle o zaman :D

preatoria
12-01-2005, 16:26
eskişehir yolunda armadanın az ötesi :)

lutas
12-01-2005, 16:34
1-İstanbul Eminönü
2-İstanbul Kadıköy fener stadı karşısı
Buaralardan da bilgi alınabilir...

PÜF NOKTASI: 1-Şirketinizi Ticaret Sicili'ne tescil edip aynı gün Ticaret Sicili Gazetesi'ne ilan için verdiğinizde, yine aynı gün içerisinde vergi dairesine müracaat etmeniz gerekmektedir.

PÜF NOKTASI: 2-Defterlerinizi Ana sözleşmenin noter onayından hemen sonra yaptırınız.

PÜF NOKTASI: 3-Ana sözleşmenizi notere tastik ettirdikten sonra 15 gün içerisinde Ticaret Sicili Memurluğuna tescil ettiriniz.

Tastiki mecburi ticari defterler(VUK Md.220): Yevmiye ve Envanter Defteri,

Tastiki mecburi olmayıp isteğe bağlı ancak gerekli diğer defterler
Defter-i Kebir Demirbaş Takip ve Amortisman defteri ve Karar defteri

Kebir Defteri tastiki mecbur defterler arasında gösterilmemekle birlikte VUK. 182 maddesinde:Bilanço esasında aşağıdaki defterler tutulur. 1.Yevmiye Defteri. 2. Defteri Kebir. 3. Envanter defteri (Mevcudat ve muvazene defteri) denmektedir.

A- ANA SÖZLEŞME:

Ana Sözleşme Hazırlanırken:

1- Şirket ünvanı tespit edilir. Şirket sözleşmesi notere tastik ettirilmeden önce Ticaret Sicili Memurluğundan araştırılır. Çünkü aynı ünvanlı başka şirket bulunabilir. Ayrıca Ünvanınızın Türkçe Kelime Olması gerekmektedir. Ünvanda Cumhuriyet, Milli, Türkiye gibi ibarelerin yer alması için Bakanlar Kurulu kararı gerekmektedir.

2- Sermayeniz En az 5.000-YTL. (19/01/2002 BKK_2001/3500) ve her bir pay 25.-Tl. ve katları olmak zorundadır.

3- Ortakların Adı, soyadı, uyrukları ve ikametgah adreslerini bilmelisiniz.

4- Müdürün kim olacağını tespit ediniz ve kaç yıllığına müdür seçileceğini tespit ediniz.

Eğer müdür ortaklar dışından atanacaksa, Ana Sözleşmenin "ŞİRKETİN İDARESİ" madde 8'e müdürün ikametgah adresini yazınız.

5- Ortakların Hisse oranlarını ve sermaye paylarını tespit ediniz.

6- Ortakların ikametgah ilmühaberlerini ve nüfus cüzdanı suretleri ile nüfus kağıtlarının arkalı önlü fotokopilerini hazırlayınız.

7- Şirket merkezinin adresini tespit ediniz.

8- Kira kontratı hazırlayınız.

(Aşağıdaki Linkten Ayrıntılı Bilgi Alabilirsiniz.)

Anonim ve Limited Şirketlerin Kuruluş ve Ana Sözleşme Değişikliği İşlemlerine İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ (İç Ticaret 2003/3)

B- NOTER İŞLEMLERİ:

1- Notere Ortakların tamamını götürünüz. Yanlarında nüfus cüzdanları bulunsun. Eğer ortaklardan biri veya birkaçı vekalet vermişse, vekil edilen kişi ve vekaletnamesi ile gidiniz.

2- Sekiz suret Ana sözleşme götürünüz. Birisi noterde kalır diğer yedi sureti alınız.

3- Notere ticaret siciline tescil için müdürün imza beyannamesini en az iki suret hazırlatınız.

4- Eğer mümkünse ana sözleşmeye ait damga vergisini notere sözleşme tastikinde yatırınız. İleride unutmanız mümkündür.

5- Şirketi kuracak şahısa kuruluş vekaletnamesi veriniz.

NOT: BU SAFHADAN SONRA TÜM EVRAKLARINIZI BİR DOSYAYA KOYARAK YAPACAĞINIZ HER İŞ İÇİN YANINIZDA BULUNDURUNUZ.

C- TİCARET SİCİL İŞLEMLERİ

1- Dilekçe (Şirket Kuruluş Bildirim Dilekçesi ve Formu, Sicilden alabilirsiniz.)

2- Noter tastikli 3 adet sözleşme

3- Noter'den tastikli müdür imza beyannamesini

4- Kurucu ortakların Nüfus cüzdanı suretleri resimli

5- Kurucu ortakların ikametgah ilmühaberleri resimli

6- T.S. Tüzüğü madde 29'a göre taahhütname

7- Tüketiciyi Koruma Fonu binde bir dekontu götürünüz.

8- Tam kapaklı dosya

D- VERGİ DAİRESİ İŞLEMLERİ

1- İşe Başlama Formu

2- Ticaret Sicili Gazetesi Makbuz fotokopisi

3- Müdürün İmza Beyannamesi

4- Ortakların Nüfus Cüzdanı fotokopileri

5- Ortakların İkametgah İlmühaberleri

6- Ortakların Nüfus Cüzdanı Suretleri

7- Kira Kontratı Fotokopisi

E- TİCARET ve SANAYİ ODASI İŞLEMLERİ

(Sözkonusu şirket sanayici ise Sanayi Odasına kaydolmak durumundadır. Sn. Uğur Uygun'un uyarısıyla yazılmıştır.)

1- Ticaret Odası Başvuru Formu

2- Ticaret Sicil Gazetesi

3- Müdür İmza Sirküleri

4- Noter tastikli ana sözleşme

5- Şirket ortaklarının nüfus cüzdanı suretleri

6- Şirket ortaklarının ikametgah ilmühaberleri

F- BELEDİYE İŞLEMLERİ:

1- İşyeri Açma ve İzin Ruhsatı çıkartınız.

2- Çevre Temizlik Vergisini Yatırınız.

3- Kira kontratınızı götürmeyi unutmayınız (işyeri sahibi sizseniz Tapu fotokopisi). Büronuzun ya da işyerinizin m2 sini öğreniniz.

4- Ticaret Odası kayıt suretini götürünüz.

5- Vergi Levhanızı götürünüz.

6-Ticaret Sicili Gazetenizi götürünüz

gemici
12-01-2005, 17:21
listeye göre vaz geçmek en makulu...........ayrıca bu işi başarıp şirket kuranlarıda tebrik ediyorum...................................

Ali Baba
12-01-2005, 17:57
Sene 1986 her islemle tek basima ugrasarak (rüsvet vs) bir ltd kurmustum.

Benim ortaklar cok israr etmislerdi bir avukata verelim bu isi diye, genclik iste :)

O zamanlar üniversite 1 sinifinda okuyan azimli idealist bir genctim.. Simdi ugras deseler zor valla derim.. Yaslandik heralde.

Kurda sormuslar neden ensen kalin diye, kendi isimi kendim görürüm demis. :D

Ne yazikki ülkemizde bürokrasi cok sikintili, yinede azimli olan bu tür engelleri asabiliyo..

CERİTKALE
12-01-2005, 19:06
Devir alırken,
Şirketin yaşı çok önemli,

örnek 10 yaşında bir firma alırsınız, iki ay sonra SSK veya ilgili vergi dairesinden bir inceleme gelebilir...

Devir alacağınız firmanın geçmişinden de sorumlusunuz. Ben 1997 yılının defterlerini nerden bulayım diyemezsiniz.

Benim tavsiyem firmayı sıfırdan kurmak, bu işi uzmanına yaptırın. Bu işi yapan Ankara' da yapabilecek bi sürü müşavirlik bürosu var. Herhangi biri olabilir. Günümüzde şirket kurmak yanılmıyorsam bir iki günde halledilebilecek bir olay ama mutlaka bu işi uzmanı yapsın.

cetvel
12-01-2005, 19:12
Ceritkale haklı bu konuda... ama benim şirketimde ticari faaliyet zaten yok ve çalışanda yok... o anlamda ssk'ya karşı rahatım...

ama insan kafası rahat olsun diye yeni bir şirket kurması da doğrudur. yaklaşık bir hafta ve bildiğim kadarıyla 1 milyar civarına mal oluyor... bir muhasebeciye danışmak en doğrusu... haa bir de hiç ticari faaliyetiniz olmasa bile sabit bir masrafınız oluyor, ona göre... bir de muhasebeci masrafı var...

CERİTKALE
12-01-2005, 19:43
Şimdi gelelim şirket kurulduktan sonraki mevzuya...Herhangi bir faaliyeti olmasa bile;

1- 2005 yılı için yasal defterler ( Yevmiye, kebir, envanter )
2- Fatura ve irsaliye basımı ( aman dikkat çok hassas bir konudur. Kaybetmeye gelmez.)
3- Her ay mutlaka (faaliyetiniz olmasa bile) bağlı bulunduğunuz vergi dairenize kdv ve muhtasar beyannamesi,
4- Her üç ayda bir ( faaliyetiniz olmasa bile) bağlı bulunduğunuz vergi dairenize geçici vergi beyannamesi,
5- Eğer işçi çalıştırırsanız SSK işyeri numarası alınıp, her ay aylık sigorta prim bildirgesi ( veya SSK dan şifre alıp e-bildirge)
6- e-bildirge yoksa her üç ayda bir dört aylık bildirimi,
7- gecikme zammı yememek için her ay yukarıda verdiğiniz beyannamelerden aldığınız tahakkukların mutlaka ödenmesi ( boş verseniz dahi mutlaka damga vergisi ödersiniz).

Yukarıdaki işleri sizin mesleğiniz değilse takip etmeniz pek mümkün görünmüyor. Mutlaka bir eski adıyla muhasebe yeni adıyla müşavirlik burosuyla anlaşmalısınız. :D

kolay gelsin :)

CERİTKALE
12-01-2005, 19:48
Ha unutmadan bir ek bilgi vereyim.

Diyelim ki ben yeni kurup masrafa girmeyeceğim devir alacağım dediniz.

Devir almak için ;

Karar defterine alınacak bir devirden önceki ortaklar kurulu bir karar alacak ve şirketin hisselerinin satıldığını ve mevcut hisse durumunun aşağıdaki şekilde oluştuğunu yazacak ve imzalayacaklardır. Daha sonra kara defteri noterde onaylanıp ticaret sicil memurluğuna ticaret sicil gazetesinde ilan edilmek üzere verilecektir. Bu önemli LTD şirketlerinde hisse devri mutlaka ama mutlaka ticaret sicil gazetesinde yayınlanması gerekir....

omer guclu
12-01-2005, 19:59
Mutlaka bir eski adıyla muhasebe yeni adıyla müşavirlik burosuyla anlaşmalısınız. :D
Kolay gelsin :)Valla, herkese, ozellikle sayin Lutas ve sayin Ceritkale'ye tum kalbimle ve cok miktarda tesekkur ederim. Zahmet ettiniz, sagolun varolun. Dostlarim benim.. Sevgi, saygi, selamlar.. :)

maral
12-01-2005, 20:06
Sevgili dostum,
Öncelikle kolay gelsin.

Naçizane önerilerim;

1-Tam anlamıyla hangi işi ne boyutta yapacağınıza karar vermiş olmalısınız.
2-Ülkemizdeki koşulların olumlu veya olumsuz değişebileceğini varsayarak strateji belirlemelisiniz.
3-Limited şirket bir "Sermaye şirketi"dir. Kesinlikle planladığınız işin boyutlarına göre yeterli sermayeniz olmalıdır.
4-Kesinlikle işini seven ve iyi bilen, deneyimli "Mali Müşavir" ile çalışmalısınız.(Mali müşavire vereceğiniz paraya acımayınız yoksa daha sonra kendinize acımak zorunda kalabilirsiniz).
5-Kesinlikle işini seven ve iyi bilen, deneyimli "Hukuk Müşaviri" ile çalışmalısınız.(Hukuk Müşavirinize vereceğiniz paraya acımayınız yoksa daha sonra kendinize acımak zorunda kalabilirsiniz).
6-Şirketin kuruluşu konusunda sn.Lutas gerekli açıklamaları yapmış.
7-Şirketi kurup işletmeye başladığınızda kesinlikle ya başında olmalı, ya da güvendiğiniz bir "Profesyonel"e emanet etmelisiniz.
8-Kesinlikle "Profesyonel"i denetlemelisiniz. (Bu konuda 4 ve 5. şıklardaki "Müşavir"lerinizden yararlanmalısınız).

Bol kazançlar dilerim.
Selamlar.

CERİTKALE
12-01-2005, 20:27
Valla, herkese, ozellikle sayin Ceritkale'ye cok ve tum kalbimle tesekkur ederim. Zahmet ettiniz, sagolun varolun. Dostlarim benim.. Sevgi, saygi, selamlar.. :)

Sevgili dostum, teşekküre ne gerek var, forumdaki siz değerli dostlarıma elimden geldiğince bildiğim konuda yardımcı olmak benim için bir zevktir emin olun.

Sevgiler. :)

lutas
13-01-2005, 08:57
Sn. Ömer Güçlü
Rica ederim.İşe yaramasını dilerim.

Aslında sözlü danışma ücrete tabidir ama size tarife uygulamayalım. :)

Muhasebeciye para kaptırmaktan kurtuldunuz. :)


Polisler ve doktorlar kadar mesai yapılan bir meslektir.
Avukatların adli tatili var. Ama turmob başkanı bi çıkış yaptı belki mali tatil olacak.

Sözlerim latifedir.
Sizin şahsınıza değil halk arasında kemikleşmiş bu yanlış intiba ile ilgilidir o kadar.

Muhasebeciye Müşavire verilen paraya yazıktır.

Madem öyle herkes kendi ilacını yazsın,kendi adsl'ini tamir etsin,silah alıp kendini korusun,mandıra açıp temiz süt içsin,kendi köy yumurtasını yesin vs.vs
Demek ki toplumsal işbölümünde buna da ihtiyaç vardır.
Hoş bakkal defteri tutan biraz dikkat etse kendi işini görür belki ama,firmaların asıl kuruluş amacı olan kar elde etmek ve büyümek ise o zaman tabiidir ki işin erbabına başvurulmalıdır.

Bilmukabele selamlar...



Bakın o kaptığı parayla bir muhasebeci neler yapıyor...

Her gün birçok sorunla karşılaşıyoruz. Yılmadan tüm sorunların altından kalkıyoruz. Ancak sizlerde farketmiş olmalısınız ki, sorunların ardı arkası kesilmiyor. Muhtasar beyannameleri bitiriyoruz, KDV beyannameleri başlıyor, ardından Maaş bordroları ve sigortalar geliyor. Yetmedi Üç aylık geçici vergi beyannameleri başlıyor. Tabi Biri bitiyor bir diğeri başlıyor.
Oturup bir gün araştırdım, acaba bir muhasebecinin bilmesi gereken kanunlar nelerdir diye. Bir liste yaptım:
KANUN NO KANUN ADLARI
743 Türk Medeni Kanunu
193 Gelir Vergisi Kanunu
5422 Kurumlar Vergisi Kanunu
213 Vergi Usul Kanunu
3065 Katma Değer Vergisi Kanunu
6762 Türk Ticaret Kanunu
1475 İş Kanunu
818 Borçlar Kanunu
506 Sosyal Sigortalar Kanunu
4447 İşsizlik Sigortası Kanunu
6183 Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanun
3074 Akaryakıt Tüketim Vergisi
2464 Belediye Gelirleri Kanunu
488 Damga Vergisi Kanunu
210 Değerli Kağıtlar Kanunu
1319 Emlak Vergisi Kanunu
1318 Finansman Kanunu
6802 Gider Vergileri Kanunu
492 Harçlar Kanunu
3100 KDV. Mükelleflerinin ödeme kaydedici cihazları kullanmaları mecburiyeti hakkında kanun
197 Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu
7338 Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu
2978 Vergi İadesi Hakkında Kanun
657 Devlet Memurları Kanunu
4306 (Eğitime Katkı Payı) İlköğretim ve eğitim kanunu, milli eğitim temel kanunu, çıraklık ve meslek eğitimi kanunu, milli eğitim bakanlığının teşkilat ve görevleri hakkında kanun ile 24,03,1988 tarihli ve 3418 sayılı kanunda değişiklik yapılması ve bazı kağıt ve işlemlerden eğitime katkı payı alınması hakkında kanun
3182 Bankalar Kanunu
2976 Dış Ticaret Düzenlenmesi hakkında Kanun
7397 Sigorta Murakabe Kanunu
2499 Sermaye Piyasası Kanunu
3167 Çekle ödemelerin düzenlenmesi ve çek hamillerinin korunması hakkında kanun
4077 Tüketicinin korunması hakkında kanun
3577 İthalatta haksız rekabetin önlenmesi hakkında kanun
6570 Gayrimenkul kiraları hakkında kanun
3568 Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli mali müşavirlik kanunu
5590 Ticaret ve Sanayi odaları, Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Deniz Ticaret Odaları, ticaret Borsaları ve Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz ticaret odaları ve ticaret borsaları birliği Kanunu
2886 Devlet İhale Kanunu
2575 Danıştay Kanunu
210 Değerli Kağıtlar Kanunu
4760 Özel Tüketim Vergisi Kanunu
Bunlar sadece bir çırpıda aklıma gelenler...
Peki kanunları takip etmek yettimi derseniz? Hayır. Sadece kanunları bilmeniz ve takip etmemizin hiç bir işe yaramadığını gördüm. Uygulama ile ilgili Tebliğler, yönetmelikler vardı bunlarda yetmedi. Tüzükler, özelgeler, genelgeler vardı. Bir de diğer kamu kuruluşlarının kendi alanlarıyla ilgili olarak çıkarttıkları ve muhasebecileri ilgilendiren tebliğler, yönetmelikler, tüzükler, özelgeler ve genelgeler vardı. Bunları da takip etmeliydik. Olmadı en zor olanı da "BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN"lar çıkmazmı karşıma, hayda şimdi tek tek tüm kanunları aç maddeleri bul ve düzelt. Rtük kanununun içerisinde Gelir vergisi ve kurumlar vergisi kanunlarını ilgilendiren maddeler çıkıyor. Söylermesiniz biz şimdi hangi kanunları takip etmeliyiz?
Lütfen şöyle bir düşünün hangi meslek dalını bu kadar kanun ilgilendirir. Bir avukatı ele alın, bir doktoru inceleyin, bir mimarı düşünün, hepsi serbest meslek erbabı ancak sadece uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgilere sahiptirler. Avukat ya icra avukatıdır. İcra mevzuatı ile ilgilenir veya ağır ceza avukatıdır sadece o konuda uzmanlaşır. Bir doktor KBB'cidir, cerrahtır veya dahiliyecedir... Bir mimar sadece proje ve çizim işleri ile hesaplama ile uğraşır. Peki ya biz?
Bizim mesleğimiz ortaçağda halen. Bakmayın öyle bilgisayar kullandığımıza, iletişimde en son teknolojileri kullanmaya çalıştığımıza. Uzmanlaşma 20. yüzyılda başladı. Herkes bir alanda uzmanlaştı. Öyle her alanda bilgili, alim kimseler ortaçağda kaldı. Muhasebeciler halen tüm kanunları bilmek anlamak ve yormak zorundadırlar. Böyle bir yükün altından kalkılamaz.
Bir de aldığımız ücretleri kıyaslayın, müşterilerin bizlere karşı davranışlarını inceleyin. Bir avukata, bir doktora, bir mimara karşı davranışlarını inceleyin.

Muhasebecilik mesleği esnafın gözünde halen kâtiplikten ibarettir. Bir de sorumluluklarımızı düşünün. Mükellefin kullandığı naylon faturadan bile sorumlu tutulmaktayız.

Devlet kendisinin yapamadığı polisiye önlemleri bize yaptırmaya kalkıyor. Araştırmayı bizlere yaptırıyor.
İhbar müessesesini bizim üzerimizden oluşturmaya çalışıyor.

Şu soruma cevap verir misiniz: Bu kadar kanunu, tebliği, yönetmeliği, tüzüğü keyfi uygulamayı bilmek zorunda mıyız?

DEVadam
13-01-2005, 11:56
Sn. Ömer Güçlü
Rica ederim.İşe yaramasını dilerim.

Aslında sözlü danışma ücrete tabidir ama size tarife uygulamayalım. :)

Muhasebeciye para kaptırmaktan kurtuldunuz. :)


Polisler ve doktorlar kadar mesai yapılan bir meslektir.
Avukatların adli tatili var. Ama turmob başkanı bi çıkış yaptı belki mali tatil olacak.

Sözlerim latifedir.
Sizin şahsınıza değil halk arasında kemikleşmiş bu yanlış intiba ile ilgilidir o kadar.

Muhasebeciye Müşavire verilen paraya yazıktır.

Madem öyle herkes kendi ilacını yazsın,kendi adsl'ini tamir etsin,silah alıp kendini korusun,mandıra açıp temiz süt içsin,kendi köy yumurtasını yesin vs.vs
Demek ki toplumsal işbölümünde buna da ihtiyaç vardır.
Hoş bakkal defteri tutan biraz dikkat etse kendi işini görür belki ama,firmaların asıl kuruluş amacı olan kar elde etmek ve büyümek ise o zaman tabiidir ki işin erbabına başvurulmalıdır..................................


Allah size kolaylık versin,gerçekten zor.

lutas
13-01-2005, 12:31
Amiiin Dev Amiin.
Sadece kanun başlıklarını okumak bile ne kadar uzun değil mi?


Hoca damdan düşmüş hekim getirin demişler.
(--O da bana mali müşavir bulun demiş:)--)

O da hekim değil bana damdan düşen birini bulun demiş...

omer guclu
13-01-2005, 14:20
Sn. Ömer Güçlü
Rica ederim.İşe yaramasını dilerim.
Aslında sözlü danışma ücrete tabidir ama size tarife uygulamayalım. :)
Muhasebeciye para kaptırmaktan kurtuldunuz. :)
Sayin Lutas, su para kaptirma sozumun sonuna koydugunuz gulen yuz ikonu icin cidden tesekkur ederim, benim unuttugumu yoksa o sozu inanarak, ciddi olarak soylemedigimi burada yeniden ifade ederiM. Elbette ki, her meslegin zorluklari vardir ama bazi meslekler icra edildikleri ulkenin kosullari tarafindan daha da zorlastirilir. Ben bu devlete 39 sene 8 ay hizmet vermis bir Maliye'ci cocugu olarak bana yaptiginiz yardima bir kez daha tesekkur ediyor, Allah guc ve kolaylik versin diyorum. Ankara'da iseniz ziyaret etmek isterim. Saygilarimla...

lutas
13-01-2005, 15:12
Dedim ya bizimki latife.
Ankara'da değilim.Ama burdan da olduğu kadar gerekeni yaparız.

O zaman bizden de üstada saygılar...
40 yıl vatana hizmet.Zor zanaat...

ŞEN
14-01-2005, 07:35
Sn.Lutas
İyi araştırma yapmışsınız.Tebrik ederim.

istanbullu
20-02-2005, 19:11
Sn. Lutas ve tüm bilgilerini bizlerle paylaşanlara çok teşekkür ederim.Bu konuyu geç gördüm ama çok iyi oldu.Keşke daha önce görseydim...

omer guclu
27-06-2005, 15:58
Buyrun sirket kuracaklara muthis bir PDF dosyasi... Her kim bu işe hizmet ettiiyse, ellerine saglik.. Herkese selam ve sevgi...

gemici
27-06-2005, 17:55
Buyrun sirket kuracaklara muthis bir PDF dosyasi... Her kim bu işe hizmet ettiiyse, ellerine saglik.. Herkese selam ve sevgi...
secret 100 ytl ucuzuna yada 100 ytl pahalısına yapar buişi................s

Escaper
12-05-2011, 21:03
Konuyu hortlatmış olacam ama yeni üye olduğum için konu açmama izin vermiyor site.

Benim sorum, limited şirket kurarken ismini kısa tutup iş yapılacak alanları altına ekleyebiliyormuyuz. Mesela "Altınoğlu Ltd. Şti." şirketini kurup altında "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti." yapabiliyormuyuz? Ve sonradan mesela elektrik üzerine iş yapılacaksa sonradan "Altınoğlu Elektrik Ltd. Şti." ekleyebiliyormuyuz?

İş alanını içeriğinde madde olarak yazıp, ana şirketin adını "Altınoğlu Ltd. Şti." yapabiliyormuyuz? Bu şekilde bir ana şirket kurup sonradan altında "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti.", "Altınoğlu Elektrik Ltd. Şti.", "Altınoğlu Bilgisayar Ltd. Şti." vb şeklinde yapabiliyormuyuz?

earn23
12-05-2011, 22:59
SN. escaper,

limited şirketlerde yapılan işlerin tanımı şirket unvanında olmak zorundadır. dolasıyla ltd şirketlerde ana şirket ve diğerleri diye bir uygulama olmaz. "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti. sonradan "Altınoğlu Elektrik Ltd. Şti. olacaksa unvan değişikliğine (ana sözleşme değişikliğine) gidip ticaret sicilinde yayınlanması gerekir..


Konuyu hortlatmış olacam ama yeni üye olduğum için konu açmama izin vermiyor site.

Benim sorum, limited şirket kurarken ismini kısa tutup iş yapılacak alanları altına ekleyebiliyormuyuz. Mesela "Altınoğlu Ltd. Şti." şirketini kurup altında "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti." yapabiliyormuyuz? Ve sonradan mesela elektrik üzerine iş yapılacaksa sonradan "Altınoğlu Elektrik Ltd. Şti." ekleyebiliyormuyuz?

İş alanını içeriğinde madde olarak yazıp, ana şirketin adını "Altınoğlu Ltd. Şti." yapabiliyormuyuz? Bu şekilde bir ana şirket kurup sonradan altında "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti.", "Altınoğlu Elektrik Ltd. Şti.", "Altınoğlu Bilgisayar Ltd. Şti." vb şeklinde yapabiliyormuyuz?

Escaper
13-05-2011, 00:07
SN. escaper,

limited şirketlerde yapılan işlerin tanımı şirket unvanında olmak zorundadır. dolasıyla ltd şirketlerde ana şirket ve diğerleri diye bir uygulama olmaz. "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti. sonradan "Altınoğlu Elektrik Ltd. Şti. olacaksa unvan değişikliğine (ana sözleşme değişikliğine) gidip ticaret sicilinde yayınlanması gerekir..
Öncelikle ilginiz ve cevabınız için teşekkürler.

Benim sormak istediğim, mesela ben "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti." şirketini kurdum diyelim. Ama sonradan inşaat işleriyle birlikte, bilgisayar işlerine de girmeyi düşünüyorum. O zaman "Altınoğlu Bilgisayar Ltd. Şti." diye ayrı bir şirket mi kurmam gerekiyor? Yoksa "Altınoğlu İnşaat Bilgisayar Ltd. Şti." diye "Bilgisayar" kelimesini şirket ünvanına ekletmem mi gerekiyor?

Veya mesela sonradan diğer birçok alanlarda da iş yapmak istersem şirket adı bu şekilde uzuyor mu "Altınoğlu İnşaat Yapı Mühendislik Taahüt Mimarlık Elektrik Proje Bilgisayar Teknik Turizm Gıda Tekstil San. Tic. Ltd. Şti."

earn23
13-05-2011, 16:54
Sn. Escaper,

bir ltd şirket kurduğunuzda faaliyet konusu ne ise unvanda yazılır, daha sonra ilave faaliyet konusu eklemek istediğinizde ana sözleşme ve unvana eklenerek devam edilir.

bu çerçevede "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti." var ve bilgisayar işinede girmek istiyor iseniz yeni şirket kurmayın inşaat şirketinin ana sözleşmesinde faaliyet konusuna ve unvana "bilgisayar" işleri ekleyin ve aynı şirketle devam edin..

Şu anki mevzuat ana sözleşmede olan faaliyet dallarının şirket unvanında da bulunması yönündedir. bu nedenle belirttiğiniz üzere şirket unvanı "Altınoğlu İnşaat Yapı Mühendislik Taahüt Mimarlık Elektrik Proje Bilgisayar Teknik Turizm Gıda Tekstil San. Tic. Ltd. Şti." kadar gider....

saygılar..


Öncelikle ilginiz ve cevabınız için teşekkürler.

Benim sormak istediğim, mesela ben "Altınoğlu İnşaat Ltd. Şti." şirketini kurdum diyelim. Ama sonradan inşaat işleriyle birlikte, bilgisayar işlerine de girmeyi düşünüyorum. O zaman "Altınoğlu Bilgisayar Ltd. Şti." diye ayrı bir şirket mi kurmam gerekiyor? Yoksa "Altınoğlu İnşaat Bilgisayar Ltd. Şti." diye "Bilgisayar" kelimesini şirket ünvanına ekletmem mi gerekiyor?

Veya mesela sonradan diğer birçok alanlarda da iş yapmak istersem şirket adı bu şekilde uzuyor mu "Altınoğlu İnşaat Yapı Mühendislik Taahüt Mimarlık Elektrik Proje Bilgisayar Teknik Turizm Gıda Tekstil San. Tic. Ltd. Şti."