Sayfa 1/2 12 SonSon
Arama sonucu : 14 madde; 1 - 12 arası.

Konu: Araba Lastikleri konusunda dikkat edilecek hususlar

  1. #1
    Duhul
    Jul 2006
    İkamet
    İzmir/Türkiye
    Gönderi
    14,640
    Blog Yazıları
    177

    Esas Araba Lastikleri konusunda dikkat edilecek hususlar

    Yıllardır kullandığımız birçok şeyin ayrıntısını bilmeyiz. Birşey olursa gider tamir ettirir, ya da biterse alırız en yakın yerden.

    Ben de yıllardır böyle idare ettim.

    İş, güç izin de varmiyordu zaten.

    Son yıllarda boş vaktim daha çok olduğundan, yıllardır hiç dikkat etmediğim bazı ayrıntılara girer oldum.

    Örneğin kullandığımız arabalar..

    Tamam tamirataı ve periyodik bakımı için servise gideriz. Hatta kimimiz yedek parçalarını da o yolla temin ederiz.

    Arabaların lastikleri ve aküleri önemli bir parça..

    Vakti geldi. Lastikler değişecek.

    İnanılmaz ayrıntı var. Öncelikle lastiğin üzerinde zaten bize verilen ama çoğumuzun görmediği bilgiler.. Yapım yılı ve haftası, sürat limitleri, ebatların anlamı, tipleri vs vs..

    Yine lastik konusunda onlarca marka ve tip..

    Ezcümle.. Araba lastikleri konusunda bir başlık burası..

    Merak ettiğimiz konular üzerinde paylaşacağımız bilgiler..
    *Suçlunun, ahlaksızın desteklendiği ve hatta alkışlandığı bir toplum kadar ümitsizi yoktur.

    *Doğruya doğru, eğriye eğri...

  2. #2
    Duhul
    Jul 2006
    İkamet
    İzmir/Türkiye
    Gönderi
    14,640
    Blog Yazıları
    177

    Esas

    Kullandığınız en iyi lastik markası nedir?

    Fiyata göre durumu?

    En uygun fiyatla lastik nerden alınır?

    Nelere dikkat etmek lazım?

    Yılda birkaç bin kilometre yapan birisi için, zaten yatmaktan dolayı lastik değiştirdiği düşünülecek olursa, en uygun lastik nedir?

    Bir lastiğin standart 1.6 mm diş kalınlığının altına düşmesi dışında, kaç kilometre ve kaç senede değiştirilmesi gerekir?


    Bunlar benim aklıma gelen sorular.

    Cevaplıyanlarla konu gelişebilir..
    *Suçlunun, ahlaksızın desteklendiği ve hatta alkışlandığı bir toplum kadar ümitsizi yoktur.

    *Doğruya doğru, eğriye eğri...

  3. #3
    Duhul
    Feb 2004
    İkamet
    Karadenizin yeşillikler diyarı..şehri İstanbul .
    Yaş
    49
    Gönderi
    29,091
    Blog Yazıları
    1

    Esas

    lastikleri 3-4 yılda bir değişmek icab ediyor.. ve 50.ooo km ...

    hangisi daha önce olursa...

    bildiğim kadarıyla...

    Lastik alırken, yağmur kanallı lastik olmasına dikkat edin derim..

    yola su birikintisine araçla daldığın zaman, yağmur kanallı lastikli araç ile kanalsız arasında çok fark var...

    uzman değilim araba konusunda, bende

    Forum kurallarını okumak için tıklayınız
    Bunları yapmayınız okumak için tıklayınız.


    Forumun Altın Kuralı : Forumda okuduğunuz bilgileri fikir vermesi amacıyla ve mantık süzgecinden geçirerek değerlendirin. Hiç kimse sizi tanımadan size para kazandırmak heveslisi değildir. Hayatta karşılaşmadığınız ve adını soyadını dahi bilmediğiniz bir kişinin tavsiyesi ile senet almaya kalkışmayın, sonu %99 hüsran olacaktır..

    Not: Forumumuzda dini ve siyasi ile futbol taraftarlığı yazıları kabul edilmiyor.

  4. #4
    Duhul
    Oct 2007
    İkamet
    İzmir/Karşıyaka
    Gönderi
    4,464

    Esas

    Yeni alınan lastiklerle dört yıldır kullandığım lastklerin diş yükseklğini karşılaştırdığımda arada eski lastikler lehine fark olduğunu gördüm.Sonuç olarak lastik marka bile olsa ucuzladığında malzeme eksiliyor gibi.
    Yeni alacağınız lastiklerin diş yüksekliği dişe dokunur olsun.
    İnsan, hayata iki anlam yükler: Biri ağlarken, diğeri gülerken ve tek bir kere kıymet bilir; O da elindekini kaybederken.

  5. #5
    Duhul
    Jul 2006
    İkamet
    D.Dere meine traumgarten
    Gönderi
    592

    Esas

    Aracınızda güvenlik lastiklerinizle başlar!

    Bir çoğumuz her gün araba kullanıyoruz ve genellikle araçlarımızın hayati önem taşıyan lastiklerine gerekli kontrolleri yapmıyoruz. Gerekli kontroller yapabilmemiz için lastikler hakkında bazı bilgileri bilmemiz gerekir.
    Bir çoğumuz lastik satın alırken bize ölçüler sorulduğunda eski lastiklerimizin üzerindekileri okuyup söyleriz. Peki ama lastiklerin üzerindeki bu sayılar ne anlama geliyor biliyor muyuz?


    Lastikler yanaklarına damgalanan üretim yılından itibaren 4 yıl içinde kullanım ömrünü tamamlar : Son kullanma tarihi geçmiş lastikler daha fazla patlama riski taşır ve ciddi kazalara sebebiyet verebilir. Bu yüzden kullandığımız lastiklerin son kullanım sürelerini kontrol edip bilmemiz gerekir.
    Bir lastikteki son kullanma tarihini bulmak çok kolaydır. Lastiğin yanağını kontrol ederseniz, üzerine damgalanmış 4 haneli bir sayı görürsünüz. Bu sayı lastiğin üretildiği hafta ve yıla denk gelir, son kullanma tarihi bu tarihten itibaren 4 yıldır.

    Lastik basıncı : Çoğu insan otomobilini gerçek lastik basıncı altında kullanmayı tercih etmektedir. Mesela 30 PSI olması gereken lastik basıncını 26-28 PSI'a kadar düşürüp yolda sürtünmeden dolayı lastiğin ısınarak normal değerine yükselmesi beklenmektedir. Lastik basıncını düşük tutmak doğru bir uygulama değildir! Günümüzün tubeless tabir edilen lastiklerinde iç lastik yoktur ve düşük basınçta lastik yerle daha az temas eder, aracın yol hakimiyeti azalır. Üstelik lastik düzensiz aşınır ve lastik ısısını gereğinden faza yükselmesine neden olur. Bu şekilde lastik daha kolay patlamaya müsait hala gelir.
    Lastiğin yanında ayrıca o lastik için izin verilen azami basınç değerleri de yazılıdır. Kendi lastiğinizin izin verilen azami basınç değerini kontrol edin, lastiklerinizi izin verilen azami değerine kadar şişirin. Farklı lastikler farklı hava basınçları için tasarlanmışlardır. Lastiğinize ait azami basınç değerini lastiğin yanağındaki janta yakın küçük sayıda görebilirsiniz. Asla bu basınç değerini aşmayınız!
    Lastik başına azami yük taşıma kapasitesini kilogram ve pound olarak görmek için tıklayınız...

    Lastiğin taşıma kapasitesi : Bir diğer önemli husus da aracımızda taşıdığımız yükün miktarıdır. Lastiklerimizde oluşturacağı zorlamayı düşünmeden araçlarımızı haddinden fazla yükleriz. Aşırı yüklemeler lastiğin patlamasına ve kazaya neden olabilir.
    Lastiğin yanağında lastiğin maksimum yük taşıma kapasitesi endeks cinsinden yazılıdır.

    Lastiğin maksimum hız değeri : Lastiğin tasarlandığı hız değeri de bir harf ile yük endeksinin yanında belirtilir.
    Harflerin hangi hızlara denk geldiğini km/saat ve mil/saat cinsinden gösteren tablo için tıklayınız...
    Lastiğin ısıya dayanıklılığı : "Temperature" yani ısı yazısından sonra gelen harfler lastiğinin ısıya dayanıklılığını gösterir. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak düşüğe doğru B ve C diye sıralanırlar.

    Lastiğin çekiş gücü : Çekiş gücü lastiğin ıslak bir zeminde durabilme yeteneğidir. "Traction A" değerine sahip bir lastik, ıslak bir yolda size diğer düşük dereceli bir lastikten daha kısa mesafede durabilme imkanı sunar. Çekiş değeri yüksekten düşüğe "AA", "A", "B" ve C olarak sıralanır.

    Lastiğin diş değeri : Bu sayı size lastiğinizin diş değerini verir. 400 değerine sahip bir lastik 200 değerine sahip bir lastikten iki kat daha uzun ömürlüdür.

    Lastiklerinizin;
    • Üretim tarihini
    • Azami hava basıncı değerini
    • Çekiş gücünü
    • Diş derinliğini
    • Her bir lastik için yük taşıma değerini
    • Hız derecelendirmesini
    • Isı mukavemetini ve
    • Lastik ölçülerinizi bilmeniz gerekir.

    LASTİK DOT KALİTE NOTLARI
    Tüm lastiklerin üzerinde lastiğin kalitesini anlatan yazılar mevcuttur.Bu notların anlamlarını bilmek size lastik seçiminde fikir verecektir.
    TREADWEAR : Bu değer lastiğin üzerinde genellikle 180-380 arası rakamsal verilerle gösterilir. Kısaca lastiğin aşınma değeri olarak adlandırılır. Rakam küçüldükçe kauçuk yumuşar ve tutunma kabiliyeti artar. Yüksekdikçe ise lastik ömrü artar ancak tutunması azalır. İyi bir ultra yüksek performans lastiğinin treadwear değeri genellikle 300’ün altında olur.
    TRACTION : Traction, lastiğin yere teması sırasında sağladığı kavrama değeridir. Ürünün test ortamında ve olması gereken çalışma koşullarında (hava,lastik ve asfalt sıcaklığı, basınç değerleri vs.) elde edilmiştir. Üreticinin kendi ürünleri arasında belirlediği, diğer üreticiler ile karşılaştırılmayan bir değerdir. Bu değer rakamsal olarak değil, en iyiden en kötüye AA - A - B - C şeklinde harfler ile belirtilir...
    TEMPERATURE : Isı değeri skalasıdır. En yüksek A en düşük C olarak adlandırılır. A değerindeki bir lastik, yüksek sıcaklıklarda çalışmaya ve yüksek sıcaklıkları tahliye etmeye uygundur. Düşük gruplu lastikler yüksek sıcaklıklara karşı dirençsiz olur ve bu lastik ömrünü kısaltır. Traction değerinin aksine bu değer uluslararası standartlara göre sınıflandırılır.
    LASTİK ÜRETİM ZAMANI : Lastik yanaklarında bulunan dört haneli rakam, lastiğin üretildiği hafta ve yılı belirtir. Kimisinde DOT 4606 şeklide, kimisinde ise sadece 4606 olarak yazabilir. Bu yılın 46. haftasında ve 2006 senesinde üretildiği anlamına gelir. Üretim tarihi 5 yılı geçmiş olan lastikler, satın alınmamalıdır. Aracınızın üzerinde 5 yaşını doldurmuş lastik var ise değişim zamanları gelmiş demektir.

  6. #6
    Duhul
    Jul 2006
    İkamet
    D.Dere meine traumgarten
    Gönderi
    592

    Esas

    Herkes için farklı markalar en iyisidir halbuki lastik de aynı ayakkabı gibidir.Siz piyasadaki en pahalı olan ayakkabıyı alıp hergün halı sahada top oynarsanız 6 ayda biter o ayakkabıyla yalnızca yürüyüş yaparsanız 2 senede biter.Lastik de aynı böyledir o zaman halı sahada kullanmak için farklı yürüyüş için farklı ayakkabı alınır,yani at sahibine göre kişner.Yani siz lastiği alırken onu genel olarak nerede kullanacağınız önemlidir.Bazı lastikler asfaltta performans olarak iyiken bazıları da dağda taşta iyidir.
    Çin lastiği almadığınız sürece sorun yok,nacizane tavsiyem kesinlikle çin lastiğinden uzak durmanız.Lastiğinizin orijinal ebatına mümkün olduğunca sadık kalınız zira otomobil şirketleri pekçok testten sonra o ebata karar verir,hız gruplarında fiyatı uygun olması bakımından yalnızca bir alt basamağa indirmekte sakınca yoktur.
    Sonuç olarak lastik sizin araba kullanırken yerle temas eden yeğane parçanız.Mümkün olduğunca dikkatli lastik seçmeniz sizin ani bir fren yapmanız durumunda can simidiniz olacaktır.3 mm'in altına düşmüş diş derinliği sizin için tehlikedir.Zira fren mesafenizi %100 arttırır.

  7. #7

    Esas

    Pirelli P 400 kullanıyorum . 110.000 Km. yaptı . 4 yıl oldu . Hala dişleri 4 mm. den fazla. Ancak lastik ömrünü tamamlamıştır , fren mesafesi uzar artık değiştir diyorlar.
    İki yerde fiyat sordum birisi 95 , diğeri 125 dedi.

  8. #8
    Duhul
    Jul 2006
    İkamet
    D.Dere meine traumgarten
    Gönderi
    592

    Esas

     Alıntı Originally Posted by sailor13 Yazıyı Oku
    Pirelli P 400 kullanıyorum . 110.000 Km. yaptı . 4 yıl oldu . Hala dişleri 4 mm. den fazla. Ancak lastik ömrünü tamamlamıştır , fren mesafesi uzar artık değiştir diyorlar.
    İki yerde fiyat sordum birisi 95 , diğeri 125 dedi.
    Pirelli piyasada bulabileceğiniz en sert fakat darbeye dayanıklı lastiklerdendir.Diş milimi zaten sınıra yaklaşmış ve 110.000 km yapmışsınız,zaten sert olduğu için ıslak havalarda yol tutuşu zayıf olan pirelli lastiklerinizi nacizane olarak mümkünse hemen değilse en geç yağmurlar başlamadan değiştirmenizi bende tavsiye ederim.Ani bir fren yaptığınızda çok tatsız durumlarla karşılaşabilirsiniz.

  9. #9
    Duhul
    Jun 2007
    İkamet
    35 IZMIR 81 duzce 82 KERKUK 83 MUSUL
    Gönderi
    942
    Blog Yazıları
    36

    Esas

    valla bende 3.18is vardı modıfıyelı uzerınde aldıgımda mıslen vardı pilot serısı...rezalet otesı
    contınatal a gectım oh be dedım!

    cıtroen saxo VTS vardı alır almaz contı premıum contak koydum oh be dedım omru bıttı bırı kanıma geldı basıretım baglandı yıne mıslen aldık pılot 3 uncu gun 230km hızla aydın otobanında su bırıkıntısıne gırdım vıraj alırken sol tekerler cekme yaptı ve sonrasını hatırlamıyorum polıs raporlarının dedıgıne gore 505metre ılerde ve 13 zıgzag cızerek yan refujlere carparak durmusum!

    sımdı hız yapmamak ıcın megan aldım uztunde brıston geldı yok arkadas bu lastıkte

    contı yı tek gecerım! kım nederse desın!

    kullandıgım lastıkler
    gudyear
    mıslen
    toyo
    contınantal
    brıston
    bunların ıcınde CONTI derım!

  10. #10
    Duhul
    Oct 2004
    İkamet
    Istanbul, Turkey, Turkey
    Yaş
    27
    Gönderi
    2,721
    Blog Yazıları
    15

    Esas

     Alıntı Originally Posted by WaX Yazıyı Oku
    valla bende 3.18is vardı modıfıyelı uzerınde aldıgımda mıslen vardı pilot serısı...rezalet otesı
    contınatal a gectım oh be dedım!

    cıtroen saxo VTS vardı alır almaz contı premıum contak koydum oh be dedım omru bıttı bırı kanıma geldı basıretım baglandı yıne mıslen aldık pılot 3 uncu gun 230km hızla aydın otobanında su bırıkıntısıne gırdım vıraj alırken sol tekerler cekme yaptı ve sonrasını hatırlamıyorum polıs raporlarının dedıgıne gore 505metre ılerde ve 13 zıgzag cızerek yan refujlere carparak durmusum!

    sımdı hız yapmamak ıcın megan aldım uztunde brıston geldı yok arkadas bu lastıkte

    contı yı tek gecerım! kım nederse desın!

    kullandıgım lastıkler
    gudyear
    mıslen
    toyo
    contınantal
    brıston
    bunların ıcınde CONTI derım!
    Senin bu conti köy yolunda yolda bıraktı beni yağmurun altında 3 saat Abi... 1'er gün arayla sol arka ve sol ön lastik yanaktan yarıldı bıçak kesmiş gibi... 3.Yılında 70bindeydi gerçi lastikler. Asfaltta iyi ama köy yolunda düştü gözümden valla. Gittim lassa impetus2 aldım bende. 2'ledim kastamonudayken, 2'de edirne'ye gelince. Kastamonuda 150 TL'ye aldım tanesini (mecburen almak zorunda kaldım pazar günü tek lastikçi açıktı.) Edirne'ye gelince 135'ten aldım tanesini bende.

  11. #11
    Duhul
    Aug 2009
    İkamet
    ANKARA-ÇANKAYA
    Yaş
    36
    Gönderi
    91

    Esas Eklemek istediklerim

    1- 4 mevsim adı altında satılan lastiklere değineceğim..4 mesim lastik diye bir olgu esasen yanlıştır..Bu isimle satılan lastikler sadece 13 ve 14 inch ebatta olup, genelde taiwan, kore, malezya gibi ülkelerde yaygın olarak kullanılan yazlık lastiğin üzerine iri diş deseni basılmış lastiklerdir.Hiçbir lastik hem yaz (Sıcak) hemde kış (soğuk) satıhta tutunma özelliği gösteremez..Lastik ya yazlıktır ya da kışlık..Üzerine yağmur damlası, kar tanesi güneş ve yaprak logosu basılarak 4 mevsimi ifade ettiği şeklinde satılan lastikler güvenli değildir..Bu lastikler kışın yaşanmadığı genelde yağmurlu geçen ülkelerde popülerdir..A kalite kategorisinde üretim yapan Michelin, Good-year, Continental ve Dunlop un 4 mevsim adı altında lastik satışı bir kaç istisna dışında yoktur..Belki ticari kaygıdan yapmıyor diye düşünebilirsiniz..Yaz kış lastik satmak varken neden 4 mevsim yapalım da pazar payımız düşsün diyebilirler..Ama inanın hem sıcakta hem soğukta hem buzda yol alabilen lastikler sadece NASA nın uzay araçlarında mevcuttur..

    2-Diğer hatırlatmak istediğim husus ise aldığınız lastik sıfır bile olsa üretiminin taze olması çok önemlidir.Bayilerin stoğunda kalan Eski üretim tarihli sıfır lastiği uygun fiyata aldım diye sevinmeyin..)

    3-Marka olarak tavsiyem ise Michelin fabrikalarında üretilen yan sanayi ürünü BF GOOGRICH ve kore üretimi yüksek silikon oranlı Hankook Tur..Hem fiyatıyla hem kalitesiyle gerçek sürücüleri tatmin eder..Marka delisi olmak yanlıştır..Kalite-fiyat kıyası yapmanız seçiminizi kolaylaştırır.
    İnsansız adalet olmaz, Peki, adaletsiz insan olur mu? Olur, olmaz olur mu !, Olmaz olsun...

  12. #12
    Duhul
    Jul 2010
    İkamet
    İstanbul
    Gönderi
    4,417
    Blog Yazıları
    2

    Esas

    Seçiminiz ne olursa olsun haftada bir basıncını kontrol edin derim ...
    Basınç miktarı araçların sol kapı direğinde illaki belirtilmiştir ...

Sayfa 1/2 12 SonSon

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •