Arama sonucu : 6 madde; 1 - 6 arası.

Konu: Izmir'de nereden ev alinir? Tavsiyeler dusunceler

  1. #1

    Esas Izmir'de nereden ev alinir? Tavsiyeler dusunceler

    Yakinda ABD den donme planim var 2014 basi gibi donuyorum

    Kriterlerim otoparki olmasi ve metroya yakin olmasi

    Metro insaatinin bitmis olmasi gerekmiyor devam eder durumda da olabilir

    bu baglamda gelecegi parlak ama yukaridaki kriterlere uyan nereleri var sizce?

  2. #2

    Esas

    İzmir son yıllarda hala emlak sektörünün parlayan yıldızlarından biri. Yeni projeler var ve artıyor ama İzmir; İstanbul, Antalya, Ankara gibi şehirlerin yanında emlak sektöründe daha alacağı çok yol var. Şehir planlama konusunda da İzmir kötü bir örnek.

    Ben yaşanası bir kent olduğu için İzmir'e özellikle yabancı yatırımcılar için çok cazip olabileceğini düşünüyorum.

    İzmir'de yeni şehir

    İzmir kentsel bölgenin 2008 yılı sayımına göre 3.507.023 kişi olan nüfusu,
    2030 lara gelindiğinde ~ 5.750.000 kişi civarında bekleniyor.
    Kentsel nüfus İzmir'de çok artış gösteriyor.
    Yine hesaplamalara ve plana göre 20 yıl sonrasında İzmir nüfusunun %98 inin kentsel...
    İzmir kentsel gelişim plan kararları içerisinde dikkatimi çeken önemli hususlardan biri
    "kentsel yerleşik alanlarda var olan imar planlarından gelen kararların, nüfus büyüklüğü ve
    yoğunluklar açısından gelecekte de korunması" kararı. Bu karar çok iyi incelenmeli ve artıları ve eksileri neler masaya yatırılmalı.
    Bir başka deyişle mevcut yoğunlukları arttırıcı yeni plan kararları üretilmesinin önü kapatılmıştır.
    İzmir nazım plan uygulama hükümleri ile kentsel yerleşik alan içinde onaylı imar planlarının öngördüğü
    nüfusun aşılamayacağı, yerleşmelerin gelişme alanlarında ise bu planla önerilmiş yoğunluk ve nüfus değerlerine
    uyulması kararı alındı.

    İzmir'in Manhattan'ı

    İzmir'de ilk göze çarpan bölge vatandaşın dilinden düşürmediği "Manhattan" ismini verdiği bölge...
    Bornova- Manavkuyu ilerde İzmir'in merkezi olacak yerleşim yerleri olarak adlandırılıyor.
    1980'lerde kimsenin yüzüne bakmadığı Manakuyu oldukça değer kazanmış durumda.
    Yeni yapılan binalarda daireler 300.000 TL civarında.
    Eski daireler 150-200 Bin TL arasında.
    Manavkuyu'nun batısında bulunan ve MİA (Merkezi İş Alanları) bölgesi olarak ilan edilmiş
    Alsancak Turan şeridinin yüksek yoğunluklu gelişimi Manavkuyu için ayrı bir cazibe oluşturacak.
    İşte bu bölgeye Manhattan Projesi düşünüldü.
    Bu proje ile Alsancak Limanı ile Turan arasındaki 5 milyon m2 lik bir alan içerisinde
    gökdelenler yapılması öngörülüyor. Zaten gökdelenler yükselmeye başladı bile.
    Plan uygulandığında gerçekleşecek değişimin boyutunu düşünemiyorum.
    Yerli ve yabancı olmak üzere ciddi yatırımcılar bu bölgeye yönelecek.
    Ve gelelim Bayraklı'ya... Fransız bir gazeteci İzmir'in en güzel manzarasının Bayraklı'dan seyredildiği ve buranın İzmir'in en pahalı
    semti olması gerekirken gecekonduların bulunmasına şaşırdığını yazmıştı.
    Bayraklı ise Bornova Özkanlar semtinin devamı niteliğinde olan Manavkuyu ve Mansuroğlu
    mahallelerindeki nitelikli konut inşaatları ile ön plana çıkartıyor.

    Karşıyaka, Çiğli, Bostanlı ve Mavişehir
    Karşıyaka, Bostanlı ise Mavişehir bölgesinin yıllardır süregelen prestijli
    cazibesi ve düzenli yerleşimi ile İzmirlilerin konut alımında ilk tercih
    ettikleri bölgeler. Bu bölgelerde hızla yeni projeler yükseliyor. çevre yoluna yakın bölgelerde metro,
    sahil tarafında ise vapur ulaşımı bu bölgenin daha keyifli olmasını sağlıyor.

    Çiğli son 1-2 yılda m%100'e yakın prim yaptı. Burada iyi konut projeleri dikkatimi çekiyor.
    Uzun vadede burası daha da değerlenebilir. Proje seçerken seçici olmakta fayda var.
    Ayrıca seçim yaparken ulaşım da gözardı edilmemeli.

    Harmandalı çok gözde olabilir
    İzmir'de değer kazanacak en iyi yerlerden biri Menemen Kent 2 ve özellikle Çiğli Harmandalı diyebilirim.
    Harmandalı çöplüğü çok yakın zamanda kaldırılacak. Bundan sonra Harmandalı İstanbul'un Halkalı'sı gibi inşaatçıların gözdesi olacak.
    Bu çöplüğün kalkması ile birlikte değer artışının % 50'lere vurabilecğini tahmin ediyorum.
    Zaten burada konut ve arsa fiyatlarına yavaş yavaş yansımalar görünüyor.
    Çiğli Harmandalı bölgesindeki mevcut yapılaşma orta yoğunluklu.
    Bu bölgedeki boş alanlar ise yüksek yoğunluk ile planlanmdı.
    Evka ile Egekent arasında kalan yerlerde emsalin yüksekliği tercih sebebi olabilir.
    Harmandalı bölgesinde atık bertaraf ve buna ilişkin depolama tesis alanları planlıdır.
    Çiğli Harmandalı şeridinde rekreasyon alanı olarak ayrılan yer ile yine bunun hemen kuzeyinde
    kentsel yeşil alanlar olarak tanımlanan bölge yer almaktadır. Bu güzergahta Ulukent ve Koyundere çevresindeki boşluklar orta+ yoğunluklu olacaktır. Zaten hali hazırda Ulukent ve Koyunderede bulunan meskun alanlar da orta+ yoğunluktadır. Asarlıkta ise sağlıklaştırılacak-yenilenelecek alanlar belirlenmiş, sınırları çizilmiştir. Koyundere sanayi bölgesinin doğusunda yer alan İncirpınarı sırtı ve güneyine doğru bir başka rekreasyon alanı tanımlanmıştır. Ve hemen altında (güney) Üniverste tahsis alanı yer almaktadır. Lokasyonu Payam sırtı mevkii ve çevresidir.. Bu alanın güneyinde de konut dışı kentsel çalışma için yer aayrılmıştır.

    Ürkmez çok sınırlı!
    Okuyucularımızdan Ürkmez bölgesi için çok soru geliyor.
    Ürkmez bölgesi de özellikle emekli vatandaşlırımızın youn istekli olduğu bölgelerden biri.
    Ancak Ürkmez turizm merkezi alan sınırı içerisinde tamamladı. Konut gelişim alanları çok sınırlı olduğu bir gerçek.
    Büyüme Ürkmez'in doğu ucundan Ürkmez barajına doğru küçük bir bölümde ve batı ucunda
    ise hafif kuzeye doğru turizm merkezi alan sınırına kadar gelişecek.
    Sahil şeridi ve meskun alanların kuzeyi ise yer yer dikili tarım alanları ve tarımsal niteliği korunacak alanlar statüsünde görünmektedir. Dolayısı ile Ürkmez de yatırım yapacak arkadaşların konut gelişimi gösterecek bölgeleri tercih etmeleri hedeflerini tutturabilmeleri açısından önemlidir. Seyrek yoğunluklu konut gelişimi öngörülmektedir.
    Selçuk bölgesinde konut gelişim alanları hali hazırdaki yerleşkenin güney batısında ve
    yine yerleşkenin doğusunda yer almaktadır. Bölge seyrek yoğunlukludur.

    Cennetmahallesi'ne dikkat

    İzmir in 1.Etap Sağlıklaştırma-Yenileme Alanı: Cennetçeşme mahallesi...
    Araştırdım; Toplam 364.000 m2 büyüklüğündeki alan 935 adedi bir katlı, 262 adedi
    iki katlı, 71 adedi üç katlı ve 18 adedi de dört katlı olmak üzere
    1286 adet binayı her katta bir birim olduğu kabulüyle 1744 bağımsız bölümü ve 2000 yılı
    nüfus sayımına göre 3354 kşilik nüfusu kapsıyor.
    Alanın konut arazi kullanış kararı devam ettirilerek yeşil alan,
    eğitim, sağlık gibi donatı alanlarını kendi içinde sağlaması ön görülüyor.
    Alanın konumu, büyüklüğü ve yapılaşma durumu gözönüne alındığında,
    kentsel yenileme ve dönüşümün kolaylıkla uygulanabileceği bir bölge olduğu söylenebilir. Ama bence buraya yatırım yapmak
    isteyenler yine de dikkatli olsun.
    çünkü bu bölgedeki fiyat yükselişleri çok aklıma yatmıyor.


    Narlıdere, Güzelbahçe ve Urla
    Gelelim Narlıdere, Güzelbahçe, Urla üçgenine...
    Bu bölge bir zamanlar İzmirlilerin teğet geçtikleri bir yerdi.
    Şimdi insanların hayallerini süsleyen bir bölge oldu.
    Ben bu üç bölgede yapılan basit konut projelerine karşıyım.
    İyi projeler var ama bu bölgeyi umarsız bir şekilde çok katlı binalara açmaları vicdansızlık gibi geliyor.
    Maalesef Narlıdere ve Güzelbahçe; İstanbul Avcılar bölgesi gibi niteliksiz bir görünüme büründü bile.
    Tabii bu Çeşme Otoyolu'nun ubu bölgeden geçmesi bu bölgeyi daha cazip hale getiriyor.
    Lüks konut yatırımcıları için cazibeli projeler burada değer kazanabilir.
    Ben özellikle Güzelbahçe'den yanayım. Şehirden bir az olsun uzaklaşmak isteyenler için Urla İskele'yi tek geçerim.



    Yeniden Bornova
    Bornova 1980'lerin başında adeta yağlananan ve şehir planlamlamıcığın sınıfta kaldığı bir ilçe.
    Türkiye'de yabancı yatırımcının 1900 ilk göz ağırsıdır Bornova. O güzelim belde bugün taş bir kente büründü.
    Bornova'da yollar bakımından şanslı bir ilçe.
    Hele metronun buraya adım atması burasını cazip hale getiriyor.
    Bornova çok büyüyor. Bence artık İzmir'in önemli merkezlerinden biri. Bornova'nın merkezi artık insan yoğunluğunun
    yükünü kaldıramıyor belki ama bence merkezdeki yeni konut projelerine daha çok ağırlık verilmeli. Çok yakın gelecekte Bornova merkezinde
    yeni bir yapılanma daha çok göze çarpacak. Bornova merkezi çok değer kazanabilir.
    Özellikle yeni ofis projeleri için Bornova gözden kaçırılmamalı.

    Kemalpaşa hala gözde
    İzmir'de dikkatimi çeken diğer bölgeler arasında Kemalpaşa'ya yatırım önerebilirim. İzmir İstanbul yolunun geçmesi,
    Organize bölgesinde yapılacak değişiklikler buranın değerini daha da artıracak.
    Akılsız bir adam görmek istediğini görür.

  3. #3

    Esas

    Verilen ornekler cok guzel ancak ben metroya yakin olmasinda israrliyim

    Ileride benzin fiyatlarinin daha da artacagini tahmin ettigimden alacagim ev kesinlikle planlanan metro guzergahina yakin olmali. Yakin derken metro istasyonuna 4-5 sokak ileride olmali. Kendine ait otoparki olmasi olmazsa olmazlardan

    Bunlari dikkate alinca fazla secenek kalmiyor zaten. Bu arada IZBAN ile metroyu karistirmamak lazim. Gaziemir ile sehrin merkezi arasindaki Cigli ve Aliaga ya dogru uzanan metro degil IZBAn ve duyduguma gore cok yavasmis

    Baska fikirleri olan varmi?

  4. #4

    Esas

    Ne yapçan metroyu ben narlıderede oturuyorum heryere bisikletle rahatlıkla ulaşabiliyorum alsancağa 30 dakika bile sürmüyor ulaşmam.hem spor hemde ulaşım bedava burda hava herzaman uygun bisiklet sürmek için

  5. #5
    Duhul
    Dec 2006
    İkamet
    İstanbul
    Yaş
    38
    Gönderi
    591

    Esas

    Hem metro hem de kendine ait otopark ?
    Sıkça metro kullanılacaksa eğer, ihtiyaç olduğunda araba kiralamak daha manktıklı değil mi ?
    Orta sınıf bir arabanın hiç garajdan cikmasa aylık 300TL civarı gideri var. (MTV, bakım, sigorta, kasko, trafik muayene, 3 yılda bir lastik değişimi v.b.)
    cogito érgo sum

  6. #6

    Esas

     Alıntı Originally Posted by özür Yazıyı Oku
    Ne yapçan metroyu ben narlıderede oturuyorum heryere bisikletle rahatlıkla ulaşabiliyorum alsancağa 30 dakika bile sürmüyor ulaşmam.hem spor hemde ulaşım bedava burda hava herzaman uygun bisiklet sürmek için
    dediginizi anlamadim

    Daha gecen hafta Uckuyulardan Hataya 45 dakikada geldim otobusle

    Sizin bisiklette F16 motorumu var?

    saka bir yana, araba haftasonu icin metro ise gidip gelmek icin

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •