Yorumlar
29 Mart Çarşamba, 23:12
sayın KMX,
bugünkü hareket bizim proflerın ne kadar prof olduklarını ve insanların psikolojileri ile ne kadar güzel oynadıklarının bir ispatı diyebilirmiyiz.
bir gün önce gümür gümbür düşüreceksin ertesi günü faiz ve döviz ile düşüşü destekleyip sonrasın daüzeliyormuş gibi yapıp mal satacaksın (burasını kontorl etmedim fakat öyle olduğunu düşünüyorum).
Siz ne dersiniz.
serdar72
28 Mart Salı, 21:59
Sn.abdül, Düzleltme zaten bir düşüş trendidir. Esas 39.500-40.000 aralığı aşağı kırılırsa 'klasik TA' ne diyecek? Trendler sadece çizgi ile takip edilmezler.
KMX
KMX
28 Mart Salı, 13:46
Sn KMX düzeltme işlemi derinleşerek düşüş trendine dönüşüyor gibi;Eregli orta vadeli trendini kırıp,klasik TA göre kırdığı trendi test edip tekrar aşağı harekete devam ediyor.Diğer İMKB30 hisseleride bunu takip edebilir.Saygılar.
abdül
23 Mart Perşembe, 18:32
Sn.KMX Yabancı yatırımcılar halen satışa devam ediyorlarımı?.T+2 de sanki İŞC de son bir haftadır alımlar var,keza AKBNK,DOHOL,DYHOL dada aynı durum mevcut..Garanti de ise oldukça yüklü satışlar var son bir haftada..İyi akşamlar..
Dr.Tigin
23 Mart Perşembe, 19:23
Sn.Dr.Tigin, Sizin gördüklerinizi ben de görüyorum. Önemli değiller.
KMX
Arman Afrashi
23 Mart Perşembe, 12:33
üstad bu gözde Hisseler DYHOL ULKER KCHOL olabilir mi ne dersiniz? 3 ara trend te.
a.kaya
23 Mart Perşembe, 19:20
Sn.a.kaya, Sanırım 4. aratrendi kastediyorsunuz. Şimdiden birşey söylemek doğru değil. Düzeltmenin daha nerede ve ne zaman biteceği de belli değil.
KMX
Arman Afrashi
20 Mart Pazartesi, 10:34
Selam Sn.KMX
Doğan Grubunun PO hisselerini Aavustury Petrol şirketine 1,5 ay içinde %100 kar ile satması konusunda görüşünüz nedir acaba? Üstelik İş Bnkası ndan aldığı hisseleri. İşbankası Doğan Grubunu fonlamak için mi çalışıyor, yediği kazıklar bitecek mi birgün sizce? sn. Yiğit in bu duruma değindiğine duyamacağım en çok buna yanıyorum...
spiderman
20 Mart Pazartesi, 18:54
Şirket açısından bakarsanız oldukça olumlu bir alışveriş! Benim kafamdaki şeylerin hepsi hukuksal kısıtlamalar nedeniyle yazıya dökülemez. Herkesin bildiği ancak dile getiremediği bir sürü şey var!
KMX
Arman Afrashi
19 Mart Pazar, 23:09
Sn Marx,
forex piyasalarında birinin kazancı diğerinin üzerine mi kuruludur,sistem nasıl işler..ayrıca bu konuyla ilgili turkce yayın varmıdır..tesekkurler.
sah1970
19 Mart Pazar, 23:53
Sn.sah1970, Foriegn Exchange (FOREX) piyasası 24 saat açık olan dünyanın en büyük piyasasıdır. Daha fazla bilgiyi aşağıdaki adresten (FOREX bölümü) alabilirsiniz.
http://www.hedefonline.com/tr/
Yalnız adresi sadece bilgilenmeniz için verdim. Yanlış anlama olmasın.
KMX
Arman Afrashi
19 Mart Pazar, 19:56
hocam bende bu puanlamalara kafayi taktim acaba sizi 10 tam puan almis olarak görememeyecekmiyiz ?
uguner
19 Mart Pazar, 21:07
Sn.uguner, göremeyeceksiniz. Eğer birgün 10 tam puan alırsam bunu çok ekstrem bir anormallik olarak algılarım.
KMX
Arman Afrashi
19 Mart Pazar, 19:18
Sayın KMX; anatrend devam ettiğine göre,3.aratrend ve sonunu malda geçirmek (hisse değişimleri yaparak) 4 ve devamını takibedip birgün''bu iş tamam'' derim düşüncesi ve tabii uygulaması da, bir yatırım şekli olabilir mi? Saygılarımla.
yurtman42
19 Mart Pazar, 21:04
Sn.yurtman42, Sanırım anatrend takibini soruyorsunuz. Anatrend yıllar sonra bitebilir. Önemli olan yatırımcının parasını harcamak isteyip istememesidir. Portföy değeri büyüdükçe yatırımcı %10-20\'lik kayıplara katlanamayabilir. Anapara 10.000 $ iken 100.000 $ olmuşsa borsacının portföy değeri iki günde 20.000 veya 30.000 $ azlınca bu baskıya dayanamayabilir. Yani kişinin portföyünün özelliklerine ve kişinin dayanma gücüne bağlı.
KMX
Arman Afrashi
19 Mart Pazar, 13:00
Sn KMX
Düzeltmeden sonra gelecek olan çıkış dalgası yine güçlü ve spekülatif bir dalga olacak şeklinde düşünüyorum.Benim analizlerime göre ise bu son dalga olacaktır.Yani sizin deyiminizle son aratrend.Dalga boyuda ilk aratrendin aynısı şeklinde olacağını düşünüyorum.Acaba bu konuda hemfikir miyiz?Yoksa farklı mı düşünüyorsunuz.
Saygılarımla...
muker17
19 Mart Pazar, 15:35
Sn.muker17, Bu yazdıklarınızın hepsi mümkün. Yazınızda bir cümlenin sonunda \'olacaktır.\' deniyor. Olacaktır demek kesin biliyorum demektir. Bana sorarsanız \'bilmiyorum!\' derim. Her aratrendin gücü ve süresi veya sayısı onu takip ederek anlaşılır. Önceden bilmek metafiziksel bir güç gerektiriyor. Üçüncü aratrendin düzeltmesi uzun sürebilir. Şimdiden bilemeyiz.
KMX
Arman Afrashi
18 Mart Cumartesi, 13:57
Sayın kmx borsada gözdeniz halen dohol mü, gözünüze çarpan yeni kağıtlar var mı, varsa neler . Teşekkürler.
ddusman
18 Mart Cumartesi, 22:25
Sn.dusman, Şu anda hiç bir gözdem yoktur. Endeks beklediğim şekilde hareket ederse birkaç ay sonra bir çok hisse gözde olacak!
KMX
Arman Afrashi
17 Mart Cuma, 20:01
hocamın m harfi eksik kalmış özür dilerim cevabınız içinde tsk ederim hocam)))
uguner
17 Mart Cuma, 19:27
sayın hoca cnbs de bugün yabancıların alım yönünde hareket ettiklerini söylediler sizcede bu doğrumu? tsk ederim.
uguner
17 Mart Cuma, 17:31
Sayın KMX,dalga geçerek verdiğiniz cevaba kırılmadım.Buranın patronu sizsiniz.En iyisini tabiki siz bilirsiniz.Sadece esprili bir istekti.Sevgi ve saygılarımla...
TÜRKTRADER
17 Mart Cuma, 19:57
Sn.TÜRKTRADER, Dalga geçmedim. Esprinize espri ile yanıt verdim.:)
KMX
Arman Afrashi
16 Mart Perşembe, 02:34
Sayın Kmx, Dolar ve Ulusal-100 arasındaki negatif korelasyon gibi endeks ile faizler (bu faizlerin illaki ABD tahvil faizi olması da gerekmez) arasındaki negatif korelasyon da bilindik bir durum değil midir zaten? Lütfen yanlış anlamayın..
Saygılar
_zamazingo_
16 Mart Perşembe, 17:55
Grafikte aratrend ile A.B.D. hazine bonosu ilişkisi gösteriliyor. Bir kere önce aratrend kavramını anlamak lazım. Mesela 35.000 den 30.000\'e gelmek de düşüştür. Ancak aratrend sonu ile ilgili değil. Durum bilindik değil. Çünkü piyasa uzmanı aratrend kavramını her seferinde tokat yiyerek öğrenecek. Ayrıca düzeltmeleri değil sadece aratrendlerin kendilerini bono getirisi ile karşılaştırın. İşte o zaman korelasyon yok.
KMX
Arman Afrashi
15 Mart Çarşamba, 23:40
Sn. Afrashi
Sn. Dr. Tigine cevap verdiginiz yazida belirtilen ve yabancilar tarafindan satis yapilmayan birkaç hisse bir sonraki ara trendde ziplayacaklar mi sizce?
Saygilar
TA2CAE
16 Mart Perşembe, 17:50
Sn.TA2CAE, Şart değil. Sadece hala 43000 veya 44000\'ler olmamızı onlara borçluyuz.
KMX
Arman Afrashi
15 Mart Çarşamba, 22:07
Sn KMX anatrend sonu için hangi haberler ve beklentiler kullanılacak sizce ? Teşekkürler
chem73
16 Mart Perşembe, 17:48
Sn.chem73,Anatrend sonunda o kadar güzel haberler olacak ki aralarından beğendiğimizi seçeriz.
KMX
Arman Afrashi
15 Mart Çarşamba, 18:26
Sayın KMX,satışın yavaşladığını veya durduğunu,hatta alımların başladığını sinyallermisiniz?Bunun için zaman var ,ama şimdiden naçizane hatırlatayım dedim.Her zamanki gibi gözümüz üzerinizde... :-)))
TÜRKTRADER
16 Mart Perşembe, 17:46
Sn.TÜRKTRADER, dördüncü aratrend yaklaşınca unutursam tekrar hatırlatmanızı rica ederim.
KMX
Arman Afrashi
15 Mart Çarşamba, 17:47
Afedersiniz Raymond un alımları 61 tirilyondu, yanlışlıkla 77 tirilyon yazmışım.
Dr.Tigin
15 Mart Çarşamba, 17:31
Sn.KMX,bugünkü raymond un 77 ,efg nin ise 31 tirilyonluk senet alımını yorumlarmısınız zira bir kaç gün öncede yine bu miktarda bir alış oluşmuştu.Aydınlatırsanız sevinirim
Dr.Tigin
15 Mart Çarşamba, 18:08
Sn.Dr.Tigin, Bu kurumların alıp satmaları hiç önemli değil. Takaslara bakarken yabancı payının dışındaki paylarda çok büyük değişiklik olursa zaten farkedilir.(Şişmanın saklanma sorunu!) Ben bu tip şeylere hiç bakmam. Birkaç hisse hariç yabancı para sürekli olarak satış yapıyor.
KMX
Arman Afrashi
15 Mart Çarşamba, 16:15
Sn KMX
Tıp bayramınızı kutlarım
yılgın
14 Mart Salı, 21:01
Arman Bey, 14 mart tıp bayramınızı en iyi dileklerimle kutlarım.
Yıllar önce ülkemizin tıp fakültelerinden birine birkaç sene devam etmiştim. Bu mesleği yapamayacağımı düşünmüş okul ve alan değiştirmiştim. O zamanlar tıp fakülteleri için şaka yollu bir deyim kullanılırdı, "Tıplardan herşey çıkar arada bir doktor çıkar" diye.. Sanatçılar, müzisyenler, politikacılar, toplum gönüllüleri kastedilirdi. Halen revaçta bir deyim midir bilmiyorum, ama sanırım siz bunun mükemmel örneklerindensiniz.. :)).
Selam ve sevgilerimle.
neuromancer
15 Mart Çarşamba, 18:03
Teşekkürler sn.neuromancer.
KMX
Arman Afrashi
13 Mart Pazartesi, 18:18
Sn.sugarpan, ardarda yazdığınız üç yazıyı tek bir yazıda birleştiriyorum.
13 Mart Pazartesi, 00:00
Sn KMX yabancı takaslarındaki değişimlerle ilgili grafikerlide bir ara tekrar koyabilir misiniz? Ne durumdayız? veya nereden bulabilirim...
12 Mart Pazar, 23:03
Düzeltiyorum o ara İMKB yatay seyretmiş :))) onun için de yükselmiş 30 yıllık. Malum başka yatırım aracı arama ihtiyacı :))
12 Mart Pazar, 23:02
Sn KMX trendin başladığı yerde 30yılık da bir ara imkb ile yükselmeye başlamış (2003 ün tam ortasına denk geliyor gibi) Neden acaba öyle olmuş normalde hep ters hareket ederken...
Benim dikkatimi çeken bu bonoların aratrend sonundaki düzeltmelerle çapraz hareket etmeleri. Diğer bölümlerde de uyugunluk olsaydı o zaman piyasa uzmanlarının işi rahattı. Takas grafiklerini aylık olarak yayınlayacağım. Sadece yabancı satışının sert fiyat hareketlerine bakmadan düzenli olarak devam ettiğini bilmeniz yeterli. Zaten ayı piyasası böyle olur.
KMX
KMX
12 Mart Pazar, 19:28
Pes doğrusu, aratrend düzeltmelerinin faiz artışları ile bu kadar çakıştığını hiç görmemişim, ama 3. aratrend boyunca bu aheng biraz bozulmuş gibi görünüyor hocam, faizler yükseliyorken bile borsa yükselmiş, çok iyi hatırlıyorum abd 10 yıllıkları 4.70 lere dayanmışken tüm borsacılar felaket tellallığı yapıyordu ama borsa banamısın demedi. Bu arada son grafiği bir arkadaşıma gönderebilirmiyim? Televizyoncu ve borsa yorumcusu değildir kendileri:)
dr_watson
12 Mart Pazar, 20:16
Sn.Dr_watson, Zaten sadece aratrend düzeltmelerini işaretledim. Gösterebilirsiniz tabi ki! Nasol olsa gelecek hafta F1 yayıncısı beyefendi grafiği gururla herkese göstercektir!:)))
KMX
Arman Afrashi
12 Mart Pazar, 16:20
Sn. KMX,
yukarıda verdiğiniz değerli bilgiler insana farklı bakış açıları kazandırması nedeniyle çok önemli ve bu farklı bakış açılarından küresel sermaye hareketlerinin ne zaman, nereye yönelebileceğine ışık tutar nitelikte...
Yukarıdaki grafiklerden şu an için görebildiklerimi kabaca paylaşmak istersem:
1. Borsa çıkarken "Sat" diye bildiğimiz stratejinin yalnızca YABANCI ve FİNANSAL KURUMLAR (sanırım bunlar Morgan, M.L gibi yabancı finansal kuruluşlar) tarafından eş zamanlı olarak gerçekleşmesi,
2. Diğer yatırımcı kesiminin "yalancı bahara" inanarak almaya devam etmeleri,
3. ABD 30 Yıllık Hazine Bona faizleri % 5,50 ve üzerinde olduğu sürece ABD Yatırım fonlarının "Sıcak Yuvasında" kalması, % 5 ve altında "bir miktar" gelişmekte olan piyasalara gidip, % 1 ile 2 gibi bir farkı oradan elde etmeleri, %5,25 ile %5,75 aralığında tekrar "Yuvalarına" dönebilecekleridir.
3. unsurda, AB Merkez Bankası faizide gösterge olarak alınırsa, belki o zaman "ara trend yada "ana trend" bitişleri için değerlendirilebilecek ek bir indikatör daha elde edebiliriz.
Değerli katkılarınız ve "Kırmızı" için 10 puan...:)
Esenlik dolu günler dilierim.
TERA59
12 Mart Pazar, 17:14
Yazıya bir grafik daha ekledim. Yazdıklarınız için teşekkürler.
KMX
Arman Afrashi
11 Mart Cumartesi, 16:53
Sn Marx,
x hissesinin 28 subat ve 10 mart takasları söyle
28 subat....1-isbank..%12
2-deniz...%8
3-garanti..%6
4-ak.......%6
5-oyak.....%4
6-öner.....%4
7-iş yat...%4
10 martta ise takas...1-garanti yabancı..%14
2-işbank...........%7
3-deniz............%6
4-citibank yabancı.%6
5-gedik............%5
6-öner.............%4
7-garanti..........%4
yabancı takası 10 günde hergün düzenli arttı.(blok satış değil)
kafamı karıştıran sorular sunlar...1.yabncının 10 günde bu kadar malı alabilmesi mümkünmüdür..2.hiç takasta olmayan yabancının 10 gün sonra takasta ilk 3 e oturması fakat buna karsında diğer kurumların takasında cok ciddi azalma olması oynanmak istenen bir oyunun parcası olabilirmi yoksa gercekten yabancılar paldır güldür bu hisseye yatırım yapma kararımı aldılar..bu 10 gün içindee hisse %50 prim yaptı...
yorumlarınızı ne olabilir bu konuda...cok tesekkurler.
sah1970
11 Mart Cumartesi, 22:41
Sn.sah1970, Herşeyden önce yabancı payı takibi derin hisselerde yapılır. Ben şahsen Acıbadem veya Tirekutsan gibi hisselerin yabancı payına bakmayı doğru bulmuyorum. Takip ettiğiniz hisse eğer derin bir hisse ise bu tip hareketin oluşması çok zor. Çünkü bluechiplerdeki yabancılar heterojenler.
KMX
Arman Afrashi
11 Mart Cumartesi, 16:28
Sn Marx,
citibank yabancı ve garanti yabancı takasındaki artışın gercekten yabancı yatırımcıya ait olduğunu anlama sansımız varmı?
sah1970
11 Mart Cumartesi, 12:55
Sn.canavar, Finnet'ten ayrıntıları bulabilirsiniz. 239 milyon Dolarlık yabancı alımının 197 milyon dolarlık kısmının iki hissede yapıldığını öğrenirseniz ne düşünürsünüz?
KMX
KMX
11 Mart Cumartesi, 10:54
Sn. KMX,
Bu oldukca aciklayici oldu, bu blok satisin hangi hissede yapildigini ve bunlari nereden takip edebilecegimi gosterirseniz cok yararli olacak.
Tesekkurler,
canavar
10 Mart Cuma, 17:54
--Sn. KMX. başta DOHOL olmak üzere endeksin bu kadar çıkacağını tahmin etmediğiniz gibi sanırım kısa zamanda bu kadar düşeceği de aklınıza gelmezdi...Daha düşüşün sona ermediği konusunda ise sanırım hemfikiriz. İsc & Akbnk ları 9,50 den alabileceğiz demiştiniz ama daha da aşağıdan alabiliriz gibi duruyorlar.....
TCM
10 Mart Cuma, 20:01
Sn.TCM, DOHOL için verdiğim son hedef 7.2 dir. Benim satışım ise kişisel bir satıştı. Borsada herşey mümkündür. Yabancı satışı tam gaz devam ediyor.
KMX
Arman Afrashi
10 Mart Cuma, 17:09
Sn. KMX
Bovespa 3yıl önce de böyle TR'den günlük bazda takip ediliyor muydu?
Yeni bir kullanıcı olarak gerçi artık alıştım ama :)
Saygılar.
Joyces
Joyces
10 Mart Cuma, 15:23
inananın yorumlayamadım lütfen biraz açıklık getirebilirmisiniz
picalo
10 Mart Cuma, 15:00
Sayin Afrashi, ABD faiz hadleri ve Nasdaq 100 endeksi icin beklentilerinizi de paylasabilir misiniz? Tesekkurler, hurmetler.
srhn
10 Mart Cuma, 19:57
Bu konuyu gelecek ayın yazısına bırakalım.
KMX
Arman Afrashi
10 Mart Cuma, 13:50
Sn KMX,
Sonunda kitaplarınızı aldım, Bu sabah elime geçti,Çok zevkli!
sugarpan
9 Mart Perşembe, 21:33
Sn. KMX,
Ancak Ocak ayi yabanci alisi da artida bildigim kadariyla.
Hisse bazli dedikleriniz ise dogru olabilir, ancak tam bir genele yayilma soz konusu degil demek ki.
canavar
10 Mart Cuma, 19:52
Blok alışı çıkarın. Endeksi son yükselişte sırtlayan iki veya üç hissedeki alımları çıkarın. Sonra bir daha bakın. Borsada Ocak veya Şubat ayı diye birşey yok. Mesela Garanti\'de ilk 5 işlem gününden sonra satış başlamıştır. Ay, yıl ve benzeri zaman ölçeklerinin borsa ile ilgisi yoktur.
KMX
Arman Afrashi
9 Mart Perşembe, 20:15
Son grafik 3 yıldır emerging piyasalar üzerinde demoklesin kılıcı gibi gezinen faiz artırımlarının aslında uzmanların gafletinden başka bir şey olmadığını gözteriyor...
dr_watson
9 Mart Perşembe, 16:13
Sn. KMX,
Yabancinin Subat ayinda 239 mn $ net alim yaptigi aciklandi. Yazilarinizdaki verdiginiz bilgilere tamamen guvenmeme ragmen, sizin verdiginiz grafiklerle bu tablo celisiyor. Bu durumu kendi dusunce cercevemde tutarli bir cizgiye sokamadim. Aciklik getirirseniz sevinirim.
Bu yazinizda da yabanci satis yaparken, endeksin yukselebilecegini ima etmissiniz. Biz de ise (eger gercekten yabanci alisi ise) hala yabanci aliyor ve borsa yukseliyor demektir. Yani BOVESPA ile tam olarak uyusmuyoruz.
Tesekkurler,
canavar
9 Mart Perşembe, 17:39
Bu tip şeyleri yorumlamak için iki tüyo vereyim;
1- Borsada herşey ayın birinde başlayıp ayın sonunda bitmez.
2- Hisse bazlı bakın bakalım neler olmuş.
KMX
Arman Afrashi
9 Mart Perşembe, 14:56
sayın hocam elinize sağlık
uguner
9 Mart Perşembe, 13:22
sn KMX
Bu güzide veriler öyle açık ki gerçektende yoruma gerek yok. Bana yukardaki bilgiler " iğnenin deliğinden hindistanı gözetlemek " deyimini hatırlattı
spacemn
9 Mart Perşembe, 13:07
Bilgi paylaşımınız için teşekkürler Sn KMX...Saygılar
Kashmir
9 Mart Perşembe, 11:39
30 yıllık ABD Hazine Bonosu getirisi Ocak sonundan itibaren artmaya başlarken, buna paralel olarak da bizim gibi borsalarda düşüş başlıyor. Yani para ABD ye akmaya başlıyor. Benim okuduğum bu sn. KMX ın yazısından.
spiderman
9 Mart Perşembe, 11:05
Sn Afrashi verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
primalscream
9 Mart Perşembe, 10:00
Sayın KMX,gördüğüm kadarı ile emerging marketlerde şubat ayında başlayıp,birkaç ay sürecek aratrend sonuna işaret eden yazılarınızı destekleyen verilerle fikirlerinizin ne kadar doğru olduğunu pekiştirmişsiniz.Abd 30 yıllık bono getirisi ile bir bağıntı kuramadım net olarak.Bunu açarmısınız,teşekkür ederim.Sevgi ve saygılar...
TÜRKTRADER
9 Mart Perşembe, 17:32
Ben de kuramadım sn.TÜRKTRADER! Mesele de bu işte.
KMX
Arman Afrashi
9 Mart Perşembe, 00:30
Teşekkür ederiz sn KMX.
Güzel ve ilginç bir bilgi.
Yoruma açık..( Zaten yorumlamasının zor olmadığını söyleyerek okuyucuya yorumlama esnekliği bırakmışsınız.)
Bu yazı hiç bir iddia içermiyor ama düşündürüyor
Bu tür farklı bakış açılarınızı, çalışmalarınızı, tespitlerinizi daha sık görmeyi (şahsım adına) arzu ettiğimi ve bu yazınıza 10 puan verdiğimi bildirir...
Saygılar sunarım.
SunShine
9 Mart Perşembe, 17:31
İddia içeriyor sn.Sunshine. Sağolun.
KMX
Arman Afrashi
8 Mart Çarşamba, 23:19
Sn.KMX,
Sizin sadece takas takip ettiğinizi hiçbir zaman düşünmemiştim.
Yoksa bende takas izleyebiliyorum zaten :)
Daha çok sizi okumak isteğimizi kırmadığınız için çok teşekkürler...
Saygılarımla...
mystic
9 Mart Perşembe, 17:29
Ben de düşünmemiştim sn.mystic!:)
KMX
Arman Afrashi
Yazıyla ilgili yorumunuz