Güzel bir akış olmuş, herkesin eline sağlık.
VW'den, Ford'a oradan Sony'ye...
Ben de konuyu biraz daha dallandırıp budaklandırayım:
Japonya sadece Sony değil, Panasonic, Toshiba vb. markalarla uzun süre domine etti elektronik pazarını.
Ancak bu arada da 2000'lere yaklaşırken diğer Uzakdoğu ülkeleri de pazardan pay almaya başlamıştı, Japonya'da artan maliyetler de dahil çeşitli nedenlerle; Çin(Ayrı bir başlık gerekebilir), Güney Kore, Tayvan hatta Singapur da girdi bu rekabete.
Hatta bence PC(personel computer) gelişimi sonrası oldu Japonya'nın gerileyişi. Çoğu ülkede kompanent üretimi ile başlayan markalaşmalara önayak oldu.
Gelelim otomotiv sektörüne:
VW'nin büyük bir dezavantajı var... Başta Avrupa olmak üzere, dünyada zora giren markaları toplaya toplaya 12-13 e çıkardı çatısı altındaki marka sayısını. Sanırım 100'ü aşkın da fabrikası var... Tesla öncülüğündeki elektrik rüzgarına da adapte olamadı. Bu büyüklükteki bir yapı haliyle hantal bir organizasyona dönüşüyor.
Bu saatten sonra, her alandaki deneyimini her sektöre aktarabilen ve maden, lojistik, teşvik vb. konularda rakipsiz Çin ile*
Uzay sanayi, yapay zeka, insansı robot vb. alanlardaki tecrübesini hızlıca altyapıya yayabilen Tesla bu sektörü domine edecektir diye düşünüyorum.
Burada Ford'un tek avantajı ise, ABD temelli ve ABD'de istihdam sağlıyor olması.
*(Çin tek bir şirket gibi davranıyor çoğu konuda, bazı alanlarda iç rekabet kızışmış olsa da, kolay konsolide ediyor sektörleri rejim avantajı ile...)
Son düzenleme : KısaVade; Bugün saat: 22:00.
Al,sat,tut,yakala,sık,bırak vb. tavsiye için aracı kurumunuzla görüşün.
Yer İmleri