Artan

236,50 10 18:10
25,54 9.99 18:10
256,50 9.99 18:10
24,88 9.99 18:10
45,16 9.99 18:10
Artan Hisseler

Azalan

792,00 -10 18:10
2,95 -9.79 18:10
33,40 -8.99 18:10
19,58 -8.33 18:10
2,23 -8.23 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

13.395.396.106,00 18:10
10.729.240.746,25 18:10
9.957.015.940,95 18:10
9.164.138.045,65 18:10
8.718.499.002,65 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 380/380 İlkİlk ... 280330370378379380
Arama sonucu : 3036 madde; 3,033 - 3,036 arası.

Konu: Dev'ayna Masalları

  1. Başlangıç noktamız VW olduğu için Ford ve GM örnekleri ve onların çıkmazları sorgulandı. Peki bu durumda Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi gibi Japon örneklerini nereye oturtacağız? Bir tarafta kültürel olarak oldukça muhafazakar olmalarına rağmen yeniliğe son derece hızlı adapte olabilen Japon geleneği var, diğer yandan üretim modelleri, katmanları, şekilleri Batılı versiyonlarından farklılık arz etse de, EV/NEV türü araçların kurgu mantığından tamamen farklı ve geleneksel kategoride değerlendirebileceğimiz oto üreticileri bunlar. (Orjini ve merkezi hâlâ Japon olsa da Nissan ve türevlerini bu gruba alma konusunda tereddüt ediyorum) FROTO başlığı altındaki yorumunuzdaki TESLA modeli benzetmenizi (... müşteri dijital teknolojinin tekerler üzerindeki halini istiyordu, bir nevi tekerlekli Apple..) baz alırsak, bu Japon türlerini nasıl kategorize edeceğiz? Bunlar genlerinden sıyrılıp, yeni anlayışa geçmede maharet gösterebilecekler mi, yoksa onlar da diğer oto üreticilerinin düştüğü çıkmazda debelenip duracaklar mı?
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

  2.  Alıntı Originally Posted by deva-i dert Yazıyı Oku
    Başlangıç noktamız VW olduğu için Ford ve GM örnekleri ve onların çıkmazları sorgulandı. Peki bu durumda Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi gibi Japon örneklerini nereye oturtacağız? Bir tarafta kültürel olarak oldukça muhafazakar olmalarına rağmen yeniliğe son derece hızlı adapte olabilen Japon geleneği var, diğer yandan üretim modelleri, katmanları, şekilleri Batılı versiyonlarından farklılık arz etse de, EV/NEV türü araçların kurgu mantığından tamamen farklı ve geleneksel kategoride değerlendirebileceğimiz oto üreticileri bunlar. (Orjini ve merkezi hâlâ Japon olsa da Nissan ve türevlerini bu gruba alma konusunda tereddüt ediyorum) FROTO başlığı altındaki yorumunuzdaki TESLA modeli benzetmenizi (... müşteri dijital teknolojinin tekerler üzerindeki halini istiyordu, bir nevi tekerlekli Apple..) baz alırsak, bu Japon türlerini nasıl kategorize edeceğiz? Bunlar genlerinden sıyrılıp, yeni anlayışa geçmede maharet gösterebilecekler mi, yoksa onlar da diğer oto üreticilerinin düştüğü çıkmazda debelenip duracaklar mı?
    Naçizane görüşüm:
    Otomotivde, içten yanmalı araçların geldiği mühendislik sınırı nedeniyle, donanım temelli gelişmeleri tüketti gibi...
    Otomobil forumlarına göz atarsanız, insanlar "uzaktan ısıtma-soğutma" gibi konfor temelli görünen opsiyonların artık "olmazsa, olmaz" olarak değerlendiriyor.

    Tabii bunun üzerine yapay zeka temelli güvenlik teknolojilerini vb. de eklemek lazım.
    Dahası uçan araçlar da pek uzak görünmüyor sanırım.

    Ezcümle, klasik içten yanmalı araç üreticileri için süreç muhtemelen zor geçecektir önümüzdeki yıllarda.

    EK: Burada aslında yazılım tarafına vurgu yapmak istemiştim ama... Olmamış sanırım.
    Şöyle bir örnek yeterli olur galiba. İstanbul-Antalya arası yolculuk yapıyorsunuz.
    Saatlerce direksiyon sallamak mı istersiniz? Sevdiğini bir filmi(LOTR Extended!) açıp izlemek mi?
    Al,sat,tut,yakala,sık,bırak vb. tavsiye için aracı kurumunuzla görüşün.

  3.  Alıntı Originally Posted by KısaVade Yazıyı Oku
    Naçizane görüşüm:
    Otomotivde, içten yanmalı araçların geldiği mühendislik sınırı nedeniyle, donanım temelli gelişmeleri tüketti gibi...
    Otomobil forumlarına göz atarsanız, insanlar "uzaktan ısıtma-soğutma" gibi konfor temelli görünen opsiyonların artık "olmazsa, olmaz" olarak değerlendiriyor.

    Tabii bunun üzerine yapay zeka temelli güvenlik teknolojilerini vb. de eklemek lazım.
    Dahası uçan araçlar da pek uzak görünmüyor sanırım.

    Ezcümle, klasik içten yanmalı araç üreticileri için süreç muhtemelen zor geçecektir önümüzdeki yıllarda.
    Bu durumda süreç koca bir endüstri geleneğinin peyderpey hayatımızdan silinmesi şeklinde mi sonuçlanacak? Belki de en büyük müşteri grubunu oluşturan içten yanmalı araçların tarihten silinme durumuna/ihtimaline karşılık petrol lobisinin buna reaksiyonu ne olacak? Süreci baltalamak için perde arkasından işbirlikleri devreye girmeyecek mi?
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

  4. 2024 EV satışları 17M adet.
    Şimdiye kadar devreye girmedilerse... Sanırım gelecek süreç biraz sıkıntılı ilgili odaklar için

    https://www.iea.org/reports/global-e...try-3#abstract
    Al,sat,tut,yakala,sık,bırak vb. tavsiye için aracı kurumunuzla görüşün.

Sayfa 380/380 İlkİlk ... 280330370378379380

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •