Sayfa 3797/7020 İlkİlk ... 279732973697374737873795379637973798379938073847389742974797 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 30,369 - 30,376 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. 6 Nisan 1959’da duzenlenen 31. Akademi Odul toreninde, Gigi (1958. Yon: Vincente Minnelli) En Iyi Film; Susan Hayward, Yasamak Istiyorum (I Want to Live!, 1958) filmi ile En Iyi Kadin Oyuncu; David Niven, Ayri Masalar (Separate Tables, 1958) filmi ile En Iyi Erkek Oyuncu Odulunu aldilar.

2. Amerikali gerilim romanlari yazari Vincent Joseph 'Vince' Flynn'in dogum yildonumu (6 Nisan 1966)

"Kiz arkadasinin terorist saldirilardan birine kurban gitmesiyle genc ve gelecek vaat eden atletin kaderi degisir. O artik intikam almak ve mukemmel bir suikastciya donusmek zorundadir. Irene Kennedy ise, CIA ve Amerikan hukumetinin pasif saldirilarindan yorulmustur. Amaci CIA Operasyon Baskani Thomas Stansfield ve eski belali ajan Stan Hurley ile yeni ve gizli bir ajan timi olusturmaktir. Iste Irene Kennedy ile Mitch Rapp’in yollari burada kesisir.

Alti ay suren yogun ve zorlu bir kamp sonucu eski kurt Hurley, asla anlasamadigi bu caylagi bir savas makinesine donusturmek zorundadir. Rapp'in teror saldirisinda kullanilan patlayicilari satan Turk silah tuccarina Istanbul'da yaptigi suikast ile kendini kanitlamasi uzerine, ekip Avrupa’nin dort bir yanina gizlice hareket ederek, arkalarinda teror gruplarini cileden cikaran cesetler birakaraj Hamburg2a dogru ilerler. Ama gecmisten kacmak mumkun degil. Tum oklar Beyrut’u gosteriyor ve dusmanlari onlari dort gozle bekleyen planlar kurdu." Suikastci

"Terrorists attacked innocent American citizens, and Rapp's girlfriend was among the murdered. Now he wants retribution. Two decades of cutthroat partisan politics have left the CIA and the country in an increasingly vulnerable position. Cold War veteran CIA Operations Director Thomas Stansfield knows he must prepare his people for the next war. America must confront Islamic terrorism with full force. Stansfield directs his protégée, Irene Kennedy, and his old Cold War colleague, Stan Hurley, to form a new group of clandestine operatives who will work outside the normal chain of command.

Six months of intense training have prepared him to take the war to the enemy's doorstep, and he does so with brutal efficiency. Rapp starts in Istanbul, where he assassinates the Turkish arms dealer who sold the explosives used in the terrorist attack. Rapp then moves on to Hamburg with his team and across Europe, leaving a trail of bodies. All roads lead to Beirut, though, and what Rapp doesn't know is that the enemy is aware of his existence and has prepared a trap."

3. 6 Nisan 1967’de duzenlenen 1.Tony Odullerinde, Arthur Miller, Butun Ogullarim (All My Sons) oyunu ile Tony En Iyi Yazar odulunu aldi.

4. Clint Eastwood'un yonetip rol aldigi, kadrosunda Verna Bloom, Marianna Hill'in bulundugu Kasabadaki Yabanci (High Plains Drifter) 6 Nisan 1973 tarhinde Los Angeles, California2da gozterime girdi.

5. 6 Nisan 1974’de duzenlenen 19. Eurovision Sarki Yarismasini, Isvecli ABBA grubu, Waterloo sarkisi ile kazandi.

6. Johnny Depp, Ricki Lake ve Amy Locane’in basrollerini paylastigi komedi-muzikal Sulu Goz (Cry-Baby) 6 Nisan 1990’da Amerika’da vizyona girdi.

7. Amerikali yazar ve biyokimyaci Isaac Asimov'un olum yildonumu (6 Nisan 1992)

"Kurt gibi guclu ve tehlikeli bir dusmani olan at, omrunu her an tetikte, korku icinde surdurmektedir. Kapildigi umitsizlik onu bir muttefik bulmaya iter. Bunun uzerine bir insana yaklasip onunla birlik olmayi onerir, ne de olsa kurt ikisinin de dusmanidir. Adam bu ortakligi daha ilk anda kabul eder ve yeni ortaginin sahip oldugu muthis hizi onun hizmetine sunmasi halinde kurdu hemen oldurebilecegini one surer. Kurt belasindan kurtulmaya cok istekli olan at, adamin onu eyerleyip uzerine binmesine izin verir. Adam da iddiasini yerine getirir ve atin ustunde hareket ederek kurdu avlayip oldurur.

Buyuk bir sevinc ve rahatlama duyan at, adama tesekkur eder ve soyle der:'Dusmanimiz olmus olduguna gore su eyeri uzerimden kaldirda yeniden serbest kalayim.'

Adamsa okkali bir kahkaha atip, ' Asla!' diye yanit verir ve ati mahmuzlar." Vakif

“A horse having a wolf as a powerful and dangerous enemy lived in constant fear of his life. Being driven to desperation, it occurred to him to seek a strong ally. Whereupon he approached a man, and offered an alliance, pointing out that the wolf was likewise an enemy of the man. The man accepted the partnership at once and offered to kill the wolf immediately, if his new partner would only co-operate by placing his greater speed at the man’s disposal. The horse was willing, and allowed the man to place bridle and saddle upon him. The man mounted, hunted down the wolf, and killed him.

“The horse, joyful and relieved, thanked the man, and said: ‘Now that our enemy is dead, remove your bridle and saddle and restore my freedom.’

“Whereupon the man laughed loudly and replied, ‘The hell you say. Giddy-ap, Dobbin,’ and applied the spurs with a will.”

8. "Abner, hasta karisinin yatagi basina oturmus hungur hungur agliyordu. Gucunun son kirintilarini toparlayan kadin dirsekleri uzerinde dogruldu, ‘Abner,’ diye fisidadi, ‘Abner, bir itirafta bulunmadan Tanrimin yanina gidemem.’

‘Simdi olmaz,’ diye mirildandi perisan haldeki koca, ‘simdi olmaz sevgilim. Yat ve dinlen.’

‘Yapamam,’ diye haykirdi kadin. ‘Sana soylemem gerek, yoksa ruhum hicbir zaman huzur yuzu gormeyecek. Sana ihanet ettim Abner. Hem de bu evde. Bir ay kadar once.’

'Sisss, sevgilim,’ diye yatistirdi Abner. ‘Her seyi biliyorum. Yoksa seni neden zehirleyeyim?’ " Dunya Hepimize Yeter

"Abner was seated at his wife's sickbed, weeping uncontrollably, when his wife, mustering the dregs of her strength, drew herself up to one elbow.

'Abner,' she whispered, 'Abner, I cannot go to my Maker without confessing my misdeed.'

'Not now,' muttered the stricken husband. 'Not now, my dear. Lie back and rest.'

'I cannot,' she cried. 'I must tell, or my soul will never know peace. I have been unfaithful to you, Abner. In this very house, not one month ago-'

'Hush, dear,' soothed Abner. 'I know all about it. Why else have I poisoned you?' "

Sayfa 3797/7020 İlkİlk ... 279732973697374737873795379637973798379938073847389742974797 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •