Sayfa 1101/7020 İlkİlk ... 1016011001105110911099110011011102110311111151120116012101 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 8,801 - 8,808 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. “Hayal ettigim seyleri, yapmak istedigim seyleri akliniza bile getiremezsiniz dostum. Kadinlarla yetinmenin beni akilli, uslu kilacagini hayal ediyordum; Cinsel organimda yogunlasan arzularin artik sizin organininiza yonelmeyecegini hayal ediyordum; bos hayalmis bu dostum; kendimi yoksun birakmak istedigim zevkler ruhumda buyuk bir siddetle boy gosterdiler ve anladim ki insan benim gibi hovardalik icin dogmussa eger kendini frenlemeyi bosuna hayal etmemeli: Atesli arzular bu frenleri carcabuk parcalar. Sonucta, dostum, ben amfibi bir hayvanim; her seyi seviyorum, her sey beni eglendiriyor, tum turleri birlestirmek istiyorum; ama itiraf et kardesim, su tuhaf Dolmancé’yi tanimayi istemek benim icin tam bir zirzopluk olmaz mi? O ki, senin dedigine gore, omrunde hicbir kadinla ahlaka uygun iliski kuramamis biri. O ki ilkece bir sodomist ve yalnizca kendi cinsine tapmakla kalmiyor, bizim cinse bile ancak erkekler icin kullanmayi aliskanlik haline getirdigi, pek sevdigi cilvelerle yaklasiyor. Goruyorsun kardesim, benim tuhaf fantezim bu iste: Bu yeni Jupiter’in Ganymede'i olmak istiyorum, onun hazlarindan, sefihliklerinden yararlanmak, zevk almak istiyorum, onun gunahlarinin kurbani olmak istiyorum: simdiye kadar, biliyorsun, kendimi bu sekilde yalnizca sana teslim ettim, o da minnet geregi, ya da bana bu sekilde davranmak icin para alarak, yalnizca cikar icin kendini bu ise veren adamlarimdan birine; bugun ise artik ne minnet ne de heves icin, yalnizca zevk icin boyle davranacagim... Beni kolelestirmis olan yontemlerle bu tuhaf manyakliga baglayacak olanlar arasinda akil almaz bir farklilik goruyorum ve bunu anlamak istiyorum. Su senin Dolmancé’yi tarif et bana, yalvaririm, tarif et ki o gelmeden once kafamda iyice oturtayim; biliyorsun. Gecen gun bir evde rastlamistim ona. Yalnizca birkac dakika birlikte olmustuk.” Marquis de Sade, Yatak Odasinda Felsefe

“ I should be already excessively pious woman, and I am not yet that the most overflowed of the women... one does not have idea of what I conceive, my friend, of what I would like to do. I imagined that while holding me with the women, that would return to me wise;... that my desires concentrated in my sex would not be exhaled any more towards yours; chimerical projects, my friend; the pleasures of which I wanted to deprive to me came to be offered only with more heat to my spirit, and I saw that when one was, like me, born for libertinage, it became useless to think of breaking me soon. Lastly, my expensive, I am an amphibious animal; I like all, I have fun of all the kinds; but, it, my brother, isn't this acknowledges a complete extravagance with me to only want to know this Dolmancé singular which, of its days, say you, could not see a woman like the use prescribes it, which, sodomite by principle, not only is idolâtre of its sex, but does not even yield to ours that under the special clause to deliver the dear attractions to him of which it is accustomed to be useful at the men? See, my brother, which is my odd imagination: I want to be Ganymède of this new Jupiter, I want to enjoy his tastes, the his vices, I want to be the victim of his errors: until now, you know it, my expensive, I did not devote yourself like to you, by kindness, or that with somebody of my people who, paid to treat me this way, lent himself to it only by interest; today, it is any more neither kindness nor the whim, it is the taste alone which determines me... I see, between the processes which controlled me and those which will control me to this odd mania, an inconceivable difference, and I want to know it. Paint to me your Dolmancé, I t'en entreat, so that I have it well in the head before seeing it arriving; because you know that I only know it to have met it the other day in a house where I was only a few minutes with him.”

2. ''65 yasina bastiktan birkac gun sonra kesfettigim en onemli sey: yapmak istemedigim seyler icin artik vakit harcayamayacak olmamdi. / La più consistente scoperta che ho fatto pochi giorni dopo aver compiuto sessantacinque anni è che non posso più perdere tempo a fare cose che non mi va di fare. / The most important thing I discovered a few days after turning 65 is that I can't waste any more time doing things I don't want to do.” Jep Gambardella ( Toni Servillo )

Muhtesem Guzellik (La grande bellezza - The Great Beauty, 2013) Yonetmen: Paolo Sorrentino

Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Yaş
    Gönderi
    Çok güzel paylaşımlar takipteyim

4. 3 Haziran Dunya Bisiklet Gunu / Giornata mondiale della bicicletta / World Bicycle Day

5. Fransiz oyun yazari ve librettist Philippe Quinault’nun dogum yildonumu (3 Haziran 1635)

“Gereginden fazla akilli olmak, akillica degildir. /It is not wise to be wiser than is necessary.”

6. Italyan ressam, heykeltiras ve mimar Domenico Antonio Vaccaro’nun dogum yildonumu (3 Haziran 1678)

Salomone che adora un dio pagano (Solomon Worshiping The Pagan Gods Hand Towel, 1695-1700)

7. Ingiliz yazar Sydney Smith’in dogum yildonumu (3 Haziran 1771)

“Dunyada bircok yetenekli kisi, kucuk bir cesaret sahibi olamadiklari icin silinip gitmislerdir.”

“Cok az sey yapabileceginiz icin hicbir sey yapmamak, hatalarin en buyugudur. Elinizden geleni yapin.”

Sayfa 1101/7020 İlkİlk ... 1016011001105110911099110011011102110311111151120116012101 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •