Sayfa 2672/7020 İlkİlk ... 167221722572262226622670267126722673267426822722277231723672 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 21,369 - 21,376 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Italyan yazar (Secondo Tranquilli) Ignazio Silone'nin olum yildonumu (22 Agustos 1978)

"Gencligimde Arjantin'de bulundum. Orada Ispanyolundan kirmizi derilisine kadar her milletten koylulerle konustum; birbirimizi, sanki Fontamara'daymisiz gibi anlardik. Ama her pazar Italyan konsolugundan gelen bir sehirli ile konusurdum, birbirimizin sozlerinden hicbir sey anlamazdik." Fontamara

"In gioventù sono stato in Argentina, nella Pampa; parlavo con cafoni di tutte le razze, dagli spagnuoli agl'indii, e ci capivamo come se fossimo stati a Fontamara; ma con un italiano che veniva dalla città, ogni domenica, mandato dal consolato, parlavamo e non ci capivamo; anzi, spesso capivamo il contrario di quello che ci diceva."

"Don Benedetto sararmis kagitlar arasinda Pietro Spina'nin kagidini buluyor ve: "Iste, Spina karsinizda!" diyerek okuyor:

'Ben yasamimda, durumlara, iliskilere ve maddi kosullara uyarak yasamak degil, tersine, sonucu ne olursa olsun, yasamimin her saatinde, hakli ve dogru buldugum seyler icin yasar, onlarin ugrunda mucadele etmek isterim.' " Sarap ve Ekmek

"Don Benedetto cercòtra lecarte ingiallite dell'ultimo tema svolto a scuola, i fogli di Pietro Spina. 'Ecco qui Spina' disse.

'Non vorrei vivere secondo le circostanze, l'ambiente e le convenzioni materiali, ma, senza curarmi delle conseguenze, vorrei vivere e lottare per quello che a me apparirà giusto e vero.' "

2. Ingiliz aktor, sarkici, komedyen, televizyon yazari, yapimci ve sunucu James Kimberley Corden'in dogum gunu (22 Agustos 1978)

3. Turk sair Turgut Uyar’in olum yildonumu (22 Agustos 1985)

Tell me to whom now it belongs this apple that I peel with care
    You know that all I do with care now belongs to you
    A man on his way to the water let's say should he tilt his shoulder
    The sun, the water and the tilt of his shoulder all belong to you
    You stand up, you befit your name, and you're right
    The world that darkens as you know frequently belongs to you
    The darkening world is an ember of fire for a new rose
    The noble darkness left over from a fire's ember belongs to you
    You took a past with experiments, you came and painted the new well
    I know it you should know it too the first illumination belongs to you
    The water that I love is the real brother of your water
    The powers abandoned by your water now belong to you
    Because you hold like a weapon everything that you hold
    The whistle that holds everything like a warning belongs to you
    It's all yours O eternal-giver whatever exists like life
    Don't hold your breath, expand, the core and the shell belong to you
    O the most beautiful view of a waterfall pouring over the flowers
    My love, my infinity, whatever exists
    and does not exist in this world all belong to you.

4. Stephen King'in The Body isimli kisa romanindan uyarlanan, Rob Reiner’in yonettigi, Wil Wheaton, River Phoenix ve Corey Feldman’in rol aldigi macera-drama Benimle Kal (Stand by Me) 22 Agustos 1986’da 745 sinema salonunda vizyona girdi.

5. Norvecli Ekspresyonist ressam Edvard Munch'un Ciglik (L'Urlo - Skrik - Scream, 1910 versiyonu) ve Madonna tablolari 22 Agustos 2004’de Oslo, Munch Muzesi’nden silah zoruyla calindi.

6. Amerikali kisa oyku yazari, sair, ogretmen ve politik eylemci Grace Paley’in olum yildonumu (22 Agustos 2007)

“Zavalli ihtiyar annem, bogazina benden kocaman bir parca dugumlenmis halde, gozu arkada gitti obur tarafa. O sirada askerdeydim ama anladigima gore son sozleri su olmus: "Freddy'yi Eleanor Farbstein ile tanistirin." Kadindaki curete bakin hele. Beni bir mal gibi vasiyetine eklemis resmen. Kiz kardesimi asker tirasli o reklam yazarina, o gastronomi uzmanina birakmis. Babami teyzelerin merhametine terk etmis. Sira bana gelince, ki guya onun en kiymetli varligi, gonlunun buzdolabindaki en iyi et parcasiydim, tutmus beni de Ellen Farbstein'a birakmis.” Insana Hic Rahat Yok Kendinden

“My poor old mother died with a sizeable chunk of me stuck in her gullet. I was in the army at the time, but I understand her last words were: "Introduce Freddy to Eleanor Farbstein." Consider the nerve of that woman. Including me in a codicil. She left my sister to that ad man and culinary expert with a crew cut. She left my father to the commiseration of aunts, while me, her prize possession and the best piece of meat in the freezer of her heart, she left to Ellen Farbstein. “

“Vucudunun bolumleri, ister gorunur, ister ortulu olsun, gozu oksuyordu. Cocuklugun ve ihtiyarligin butun abartili kemikleri, genc kizligin sicacik ahenginde uykuya dalmisti.”

“Her parts, visible or wrapped, were tooled for display. All the exaggerated bones of childhood and old age were bedded down in a cozy consistency of girl.”

“Sen ne yaparsan yap, hayat durmaz. Ancak bir iki dakika oturup bir dus gorur.”

7. Lionsgate, Melissa Roxburgh, Britt Robertson, K.J. Apa'ni rol aldigi ve muzik yildizi Jeremy Camp'in gercek yasam oykusune dayayn I Still Believe’in fragmanini yayinladi.

8. Netflix, Aforoz edilmis Hindistan Istihbarat Servisi ajani Kabir Anand, cesur analiz uzmani Isha Sengupta ve gizli ajan Veer Singh'in dort Hint ajaninin yakalanmasi icin Belucistan’da gizli bir goreve cikmalrini komu edine yeni dizisi The Bard of Blood'un fragmanini yayinladi.

Sayfa 2672/7020 İlkİlk ... 167221722572262226622670267126722673267426822722277231723672 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •