Sayfa 3807/7020 İlkİlk ... 280733073707375737973805380638073808380938173857390743074807 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 30,449 - 30,456 arası.

Konu: Sanat Mozaik

  1. Italyan opera bestecisi Domenico Gaetano Maria Donizetti'nin olum yildonumu (8 Nisan 1848)





    https://www.youtube.com/watch?v=qVqLBCs1_BM

  2. Italyan ressam Giuseppe Rapisardi'nin olum yildonumu (8 Nisan 1853)

    Sacra Famiglia, 1841




    Affresco, data sconosciuta (San Filippo Neri, Acireale, Sicilia)


  3. Polonyali ressam Stanisław Pomian Wolski'nin dogum yildonumu ( 8 Nisan 1859)

    Une patrouille des Lanciers polonais de la Garde impériale ramène à l'Empereur des paysans russes, 1886




    Reconnaissance, 1887 (Musée Jacek Malczewski à Radom)


  4. Alman filozof ve Fenomenolojinin Babasi Edmund Gustav Husserl'in dogum yildonumu (8 Nisan 1859)

    "Modern psikolojinin gercek ve tam bilimsel bir anlam kazanmasini engelleyen temel hatasi, fenomenolojik yontemi tanimamis ve kullanmamis olmasidir. O, tarihsel onyargilarla, aciklayici kavram analizleriyle yapilan yaklasimlardan yontem olarak yararlanmaktan sakindi. Cogu psikologun fenomenolojinin artik ortaya cikmis olan baslangiclarini anlamamalari, hatta cok kez saf sezgisel bir tutumla yapilan oz arastirmalarini metafizik-skolastik bir cikarim olarak gormeleri bununla ilgilidir. Goren goru ile kavranan ve betimlenen seyler, ancak goren goruye dayanan bir tutumla anlasilabilir ve yoklanabilir." Kesin Bir Bilim Olarak Felsefe



    "Der Grundfehler der modernen Psychologie, der sie hindert Psychologie im wahren, voll-wissenschaftlichen Sinn zu sein, ist, daß sie diese phänomenologische Methode nicht erkannt und ausgebildet hat. Sie ließ sich durch historische Vorurteile davon abhalten, die in aller klärenden Begriffsanalyse gelegenen Ansätze zu einer solchen Methode zu nützen. Damit hängt es zusammen, daß die meisten Psychologen die schon vorliegenden Anfänge der Phänomenologie nicht verstanden, ja öfters sogar die in rein intuitiver Einstellung vollzogene Wesensforschung für - metaphysische-scholastische Substraktion gehalten haben. In der schauenden Haltung Erfaßtes und Beschriebenes kann aber nur in schauender Haltung verstanden und nachgeprüft werden."




    "Cesitli hata ve yanilma olasiliklarini dusunerek, oyle bir kuskucu caresizlik icine dusebilirim ki, sonunda hicbir seyden emin olmadigimi, benim icin her seyin kuskulu oldugunu soylerim. Ancak her seyden kusku duyamiyacagim da apaciktir; cunku ben her seyin kuskulu oldugu yargisinda bulunuyorsam, benim boyle bir yargida bulundugum kusku tasimaz; bu nedenle evrensel bir kuskuyu surdurmek istemek anlamsiz olacaktir. Her kuskulanma durumunda kuskulanmakta oldugum, kuskusuz kesindir. Ayni sekilde her cogitatio'da bu boyledir. Nasil algilamada, tasarimlamada, yargilamada ya da cikarimda bulunursam bulunayim, bu edimler ister nesneli ister nesnesiz olsun, ister emin olarak ister emin olmadan yapilsin, algilamayla ilgili olarak, benim sunu ya da bunu algiladigim; yargiya iliskin olarak, su ya da bu yargida bulundugum mutlak olarak acik ve kesindir.’’



    "Die vielfältigen Möglichkeiten des Irrtums und der Täuschung bedenkend, mag ich in solch eine skeptische Verzweiflung geraten, daß ich damit ende zu sagen: nichts steht mir sicher, alles ist mir zweifelhaft. Aber alsbald ist evident, daß mir doch nicht alles zweifelhaft sein kann, denn indem ich so urteile, alles ist mir zweifelhaft, ist das unzweifelhaft, daß ich so urteile, und so wäre es widersinnig einen universellen Zweifel festhalten zu wollen. Und in jedem Falle eines bestimmten Zweifels ist es zweifellos gewiß, daß ich so zweifle. Und ebenso bei jeder cogitatio. Wie immer ich wahrnehme, vorstelle, urteile, schließe, wie immer es dabei mit der Sicherheit oder Unsicherheit, der Gegenständlichkeit oder Gegenstandslosigkeit dieser Akte sich verhalten mag, im Hinblick auf das Wahrnehmen ist es absolut klar und gewiß, daß ich das und das wahrnehme, im Hinblick auf das Urteil, daß ich das und das urteile."

  5. Alman ressam Fritz Mackensen'in dogum yildonumu (8 Nisan 1866)

    Mutter mit Kind, 1892




    Gottesdienst im Moor, 1895


  6. Avustralyali manzara ressami Sir Arthur Ernest Streeton'in dogum yildonumu (8 Nisan 1867)

    Princes Bridge, 1888




    Golden Summer, Eaglemont, 1889 (National Gallery of Australia)


  7. Italyan ressam (Amedeo Simonetti) Momo'nun dogum yildonumu (8 Nisan 1874)

    Il mercante di tappeti, 1922




    Rothaarige Frau öffnet gespannt den Liebesbrief, data sconosciuta


  8. Librettosu Arrigo Boito tarafindan yazilan, Italyan besteci Amilcare Ponchielli’nin besteledigi 4 perdelik La Gioconda operasi, ilk kez 8 Nisan 1876’da Milano, Teatro alla Scala’da sahnelendi.


Sayfa 3807/7020 İlkİlk ... 280733073707375737973805380638073808380938173857390743074807 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •