Sayfa 3855/7020 İlkİlk ... 285533553755380538453853385438553856385738653905395543554855 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 30,833 - 30,840 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Amerikali akademik klasik ressam, heykeltiras ve yazar Francis Davis Millet'in olum yildonumu (15 Nisan 1912)

At the Inn, 1884

An Autumn Idyll, 1892 (The Brooklyn Museum)

2. Isvicreli ressam Mario Pasquale Comensoli'nin dogum yildonumu (15 Nisan 1922)

Sonntag, 1954

Mutter und Kind, 1975

3. Fransiz gazeteci ve polisiye yazari Gaston Leroux’nun olum yildonumu (15 Nisan 1927)

“Opera'daki Hayalet gercekten vardi. Uzun sure inanildigi gibi, opera sanatcilarinin hayallerinin bir urunu, menajerlerin ortaya attigi bir hurafe ya da genc balerinlerin, onlarin annelerinin, yer gostericilerin, vestiyer gorevlilerinin veya odacilarin kolay etkilenen ve mantiksiz beyinlerinin mantiksiz uydurmasi degildi. Evet, kanli canli vardi, tam bir hayalet gibi gorunse de, aslinda sadece hayalet gorunumunun altinda gizleniyordu.”

“The Opera ghost really existed. He was not, as was long believed, acreature of the imagination of the artists, the superstition of the managers, or a product of the absurd and impressionable brains of the young ladies of the ballet, their mothers, the box-keepers, the cloak-room attendants or the concierge. Yes, he existed in flesh and blood, although he assumed the complete appearance of a real phantom; that is to say, of a spectral shade.”

4. 2011 yilinde Nobel Edebiyat Odulunu kazanan, Isvecli sair, psikolog ve cevirmen Tomas Transtromer’in dogum yildonumu (15 Nisan 1931)

Kara bir gunden sonra Haydn'i caliyorum
    yalin bir sicaklik kapliyor ellerimi.
    Tuslar istiyor. Hafif cekic vuruyor.
    Tinlamalar yesil, canli ve sakin.
    Tinlama ozgurluk denen sey vardir, diyor
    ve birisi imparatora artik vergi vermiyor.
    Ellerimi Haydn ceplerime sokuyorum
    ve dunyayi futursuzca izleyen birini taklit ediyorum.
    Haydn bayragini kaldiriyorum - anlami:
    ‘Teslim olmuyoruz. Ama baris istiyoruz.’
    Muzik, taslarin uctugu, taslarin yuvarlandigi
    camdan ev yokusun altindaki.
    Taslar evi boydan boya geciyorlar
    tek bir cerceve kirilmiyor ama.

I play Haydn after a black day
    and feel a simple warmth in my hands.
    The keys are willing. Soft hammers strike.
    The resonance green, lively and calm.
    The music says freedom exists
    and someone doesn't pay the emperor tax.
    I push down my hands in my Haydnpockets
    and imitate a person looking on the world calmly.
    I hoist the Haydnflag - it signifies:
    "We don't give in. But want peace.'
    The music is a glass-house on the slope
    where the stones fly, the stones roll.
    And the stones roll right through
    but each pane stays whole.

5. Rus yazar Arkadi ve Boris Strugatski kardeslerden Boris’in dogum yildonumu (15 Nisan 1933)

"Yakinda hayvanat bahcelerinde Mars'tan ve Venus'ten hayret verici hayvanlar da gorunmeye baslanir. Evet, kuskusuz onlara bakacak ve kahkahalar patlatacagiz ama zaten bunlari coktandir bekliyorduk ve ortaya cikmalarini gormek icin de gayet iyi hazirlanmistik. Eger bu hayvanlar ortaya cikmasa ya da bizim kedilerimize ve kopeklerimize benzedikleri ortaya ciksa cok daha fazla etkileniriz. Kural olarak, inandigimiz (ve cogunlukla da koru korune inandigimiz) bilim epeydir bizi yaklasan mucizelere hazirliyor ve ongorulmemis bir seyle karsilastigimizda, ancak o zaman psikolojik bir sok geciriyoruz: yani dorduncu boyutta bir delik ya da biyolojik bir telsiz baglantisi ya da canli bir gezegen gibi bir seyler."

“Soon the zoos and museums will be showing amazing animals, the first creatures from Mars or Venus. Yes of course, we'll gape at them and slap our thighs, but we've been expecting these animals for a long time already and we're well prepared for them to put in an appearance. We'd be far more amazed and disappointed if these animals proved not to exist at all, or to resemble our cats and dogs. s a rule, the science in which we believe (quite often blindly) prepares us long in advance for the miracles that lie ahead, nd we only suffer psychological shock when we come up against the unforeseen, like some hole through into the fourth dimension, or biological radio communication or a living planet.”

6. Tatli Cadi (Bewitched - Vita da strega) dizisinde Samantha Stephens karakterine hayat veren Amerikali film ve tv aktrisi Elizabeth Montgomery'nin dogum yildonumu (15 Nisan 1933)

7. Iskoc ressam Joseph Farquharson'in olum yildonumu (15 Nisan 1935)

Beneath the Snow Encumbered Branches, 1901

Road to Loch Maree, undated

8. Danimarkali ressam Anna Ancher'in dogum yildonumu (15 Nisan 1935)

Plucking the Christmas Goose, 1904

Harvesters, 1905

Sayfa 3855/7020 İlkİlk ... 285533553755380538453853385438553856385738653905395543554855 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •