Sayfa 4104/7020 İlkİlk ... 310436044004405440944102410341044105410641144154420446045104 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 32,825 - 32,832 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Avusturyali aktris Romy Schneider'in olum yildonumu (29 Mayis 1982)

2. Emile Ardolino'nun yonettigi, Whoopi Goldberg ve Maggie Smith'in basrollerini paylastigi komedi Sister Act (Yirtik Rahibe), 28 yil once bugun vizyona girdi. (29 Mayis 1992)

3. Ingiliz Heavy Metal grubu Iron Maiden, 12. studyo albumu Brave New World'u 29 Mayis 2000’de EMI Records etiketiyle piyasaya surdu.

4. Afgan-Amerikali yazar Halit Huseyni, Ucurtma Avcisi romanini (Khaled Hosseini, The Kite Runner) 29 Mayis 2003 tarihinde Riverhead Books araciligiyla New York'ta yayinladi.

"Yalnizca bir gunah vardir, tek bir gunah. O da hirsizliktir. Onun disindaki butun gunahlar, hirsizligin bir cesitlemesidir.Bir insani oldurdugun zaman, bir yasami calmis olursun... Karisinin elinden bir kocayi, cocuklarindan bir babayi almis olursun. Yalan soylediginde, birinin gercege ulasma hakkini calarsin... Hile yaptigin, birini aldattigin zaman dogrulugu, hakliligi calmis olursun."

"There is only one sin, only one. And that is theft. Every other sin is a variation of theft. When you kill a man, you steal a life... you steal his wife's right to a husband, rob his children of a ather. When you tell a lie, you steal someone's right to the truth. When you cheat, you steal the right to fairness... There is no act more wretched than stealing"

"Ayni gece, ilk kisa oykumu yazdim. Otuz dakikami aldi. Sihirli bir kase bulan ve gozyaslarini bu kasenin icine akittigi zaman yaslarin inci tanelerine donustugunu goren bir adamin hikayesiydi. Ama yoksulluguna karsin mutlu biri olan bu adam cok ender aglamaktadir. Bunun uzerine, gozyaslari sayesinde zengin olabilme umuduyla, aglamak icin kendini zorlamaya, her yolu denemeye baslar. Inciler yigildikca, hirsi bilenir. Oyku, bir inci tepesinin uzerinde elinde bicak, kucaginda da biricik karisinin dogranmis bedeniyle oturan adamin, hickirarak aglamasiyla bitiyordu."

"That same night, I wrote my first short story. It took me thirty minutes. It was a dark little tale about a man who found a magic cup and learned that if he wept into the cup, his tears turned into pearls. But even though he had always been poor, he was a happy man and rarely shed a tear. So he found ways to make himself sad so that his tears could make him rich. As the pearls piled up, so did his greed grow. The story ended with the man sitting on a mountain of pearls, knife in hand, weeping helplessly into the cup with his beloved wife's slain body in his arms."

5. Amerikali aktor, film yapimcisi, fotografci Dennis Lee Hopper'in olum yildonumu (29 Mayis 2010)

6. Nobel Edebiyat odullu Italyan oyun yazari, tiyatro yonetmeni ve oyuncu Dario Fo'nun Sevgili esi ve is ortagi Franca Rame'nin olum yildonumu (29 Mayis 2013)

7. "Hangi ay oldugunu animsamiyordum, hatta yilini bile. Yalnizca bu aninin icimde yasadigini biliyordum; mutlu gecmisin kusursuzca mumyalanmis bir parcasi; yasamlarimizin donustugu bu gri, bos tuvale atilan rengarenk bir firca darbesi."

“I didn't remember what month that was, or what year even. I only knew the memory lived in me, a perfectly encapsulated morsel of a good past, a brushstroke of color on the gray, barren canvas that our lives had become. ”

8. Italyan ressam Giulio Cesare Procaccini’nin dogum yildonumu (30 Mayis 1574)

The Mystical Marriage of Saint Catherine, 17th century (Royal Museums of Fine Arts of Belgium)

Ecce Homo, 1615 – 1620 (Dallas Museum of Art)

Sayfa 4104/7020 İlkİlk ... 310436044004405440944102410341044105410641144154420446045104 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •