Sayfa 4125/7020 İlkİlk ... 312536254025407541154123412441254126412741354175422546255125 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 32,993 - 33,000 arası.

Konu: Sanat Mozaik

  1. Palmiro, Palmiro sanli isci
    Sicak yaralarindaki barut kokusu
    kesik, analarin sutu
    Ve kacmistir bebelerin uykusu
    Koku katedrallerinde yarimadanin
    Gun gormus meydanlari Roma'nin
    Bizimledir
    Mavi mavi eser deniz meltemi
    Sicilya'nin gunesli kalcalari
    Bizimle kartpostal dalginliginda Napoli bahceleri
    Bizden yanadir hava
    Bizden yanadir su
    Bizden yanadir Sinyor de Gasperi'nin
    Ve butun sinyorlarin korkusu
    Urkmustur manastir fareleri.



    Palmiro, Palmiro, operaio glorioso,
    L’odore di polvere nelle ferite calde
    È tolto il latte di ogni madre
    E ora si svegliano anche i bambini
    Nelle basiliche domenicane della Penisola
    E le piazze antiche di Roma
    Stanno con noi
    Il vento azzurro del Mediterraneo,
    I fianchi soleggiati della Sicilia,
    E i giardini pensierosi di Napoli
    Stanno con noi
    Come l’acqua,
    Come l’aria,
    Come la paura del Signor De Gasperi
    E di tutti gli altri signori
    Ora tremano
    I topi della Chiesa.

  2. “Hayal ettigim seyleri, yapmak istedigim seyleri akliniza bile getiremezsiniz dostum. Kadinlarla yetinmenin beni akilli, uslu kilacagini hayal ediyordum; Cinsel organimda yogunlasan arzularin artik sizin organininiza yonelmeyecegini hayal ediyordum; bos hayalmis bu dostum; kendimi yoksun birakmak istedigim zevkler ruhumda buyuk bir siddetle boy gosterdiler ve anladim ki insan benim gibi hovardalik icin dogmussa eger kendini frenlemeyi bosuna hayal etmemeli: Atesli arzular bu frenleri carcabuk parcalar. Sonucta, dostum, ben amfibi bir hayvanim; her seyi seviyorum, her sey beni eglendiriyor, tum turleri birlestirmek istiyorum; ama itiraf et kardesim, su tuhaf Dolmancé’yi tanimayi istemek benim icin tam bir zirzopluk olmaz mi? O ki, senin dedigine gore, omrunde hicbir kadinla ahlaka uygun iliski kuramamis biri. O ki ilkece bir sodomist ve yalnizca kendi cinsine tapmakla kalmiyor, bizim cinse bile ancak erkekler icin kullanmayi aliskanlik haline getirdigi, pek sevdigi cilvelerle yaklasiyor. Goruyorsun kardesim, benim tuhaf fantezim bu iste: Bu yeni Jupiter’in Ganymede'i olmak istiyorum, onun hazlarindan, sefihliklerinden yararlanmak, zevk almak istiyorum, onun gunahlarinin kurbani olmak istiyorum: simdiye kadar, biliyorsun, kendimi bu sekilde yalnizca sana teslim ettim, o da minnet geregi, ya da bana bu sekilde davranmak icin para alarak, yalnizca cikar icin kendini bu ise veren adamlarimdan birine; bugun ise artik ne minnet ne de heves icin, yalnizca zevk icin boyle davranacagim... Beni kolelestirmis olan yontemlerle bu tuhaf manyakliga baglayacak olanlar arasinda akil almaz bir farklilik goruyorum ve bunu anlamak istiyorum. Su senin Dolmancé’yi tarif et bana, yalvaririm, tarif et ki o gelmeden once kafamda iyice oturtayim; biliyorsun. Gecen gun bir evde rastlamistim ona. Yalnizca birkac dakika birlikte olmustuk.” Marquis de Sade, Yatak Odasinda Felsefe



    “Sais-tu, mon frère, que je me repents un peu, et de ma curiosité, et de tous les projets obscènes formés pour aujourd’hui ; en vérité, mon ami, tu es trop indulgent, plus je devrais être raisonnable, plus ma maudite tête s’irrite et devient libertine : tu me passes tout, cela ne sert qu’à me gâter… À vingt-six ans, je devrais être déjà dévote, et je ne suis encore que la plus débordée des femmes… On n’a pas d’idée de ce que je conçois, mon ami, de ce que je voudrais faire. J’imaginais qu’en m’en tenant aux femmes, cela me rendrait sage ;… que mes desirs concentrés dans mon sexe, ne s’exhaleraient plus vers le vôtre ; projets chimériques, mon ami, les plaisirs dont je voulais me priver, ne sont venus s’offrir qu’avec plus d’ardeur à mon esprit, et j’ai vu que quand on était, comme moi, née pour le libertinage, il devenait inutile de songer à s’imposer des freins, de fougueux desirs les brisent bientôt. Enfin, mon cher, je suis un animal amphibie, j’aime tout, je m’amuse de tout, je veux réunir tous les genres ; mais, avoue-le, mon frère, n’est-ce pas une extravagance complette à moi, que de vouloir connaître ce singulier Dolmancé qui de ses jours, dis-tu, n’a pu voir une femme comme l’usage le prescrit, qui, sodomite par principe, non-seulement est idolâtre de son sexe, mais ne cède même au nôtre, que sous la clause spéciale de lui livrer les attraits chéris dont il est accoutumé de se servir chez les hommes. Vois, mon frère, quelle est ma bizarre fantaisie ! je veux être le Ganimède de ce nouveau Jupiter, je veux jouir de ses goûts, de ses débauches, je veux être la victime de ses erreurs : jusqu’à présent tu le sais, mon cher, je ne me suis livrée ainsi, qu’à toi, par complaisance, ou qu’à quelqu’un de mes gens qui, payé pour me traiter de cette façon, ne s’y prêtait que par intérêt ; aujourd’hui ce n’est plus ni la complaisance, ni le caprice, c’est le goût seul qui me détermine… Je crois, entre les procédés qui m’ont asservie, et ceux qui vont m’asservir à cette manie bizarre, une inconcevable différence, et je veux la connaître. Peins-moi ton Dolmancé, je t’en conjure afin que je l’aye bien dans la tête avant de le voir arriver ; car tu sais que je ne le connais que pour l’avoir rencontré l’autre jour dans une maison où je ne fus que quelques minutes avec lui.”

  3. 3 Haziran Dunya Bisiklet Gunu / Giornata mondiale della bicicletta / World Bicycle Day




  4. Avusturyali ressam Wolf Huber’in olum yildonumu (3 Haziran 1553)

    The Mourning of Christ, 1524




    Allegory of Salvation, 1543 (Kunsthistorisches Museum)


  5. Italyan ressam (Girolamo da Ponte) Gerolamo Bassano’nun dogum yildonumu (3 Haziran 1566)

    Das Feuer, 16. Jahrhundert




    The Entry of Animals into Noah's Ark, 1590 – 1620


  6. Italyan ressam (Giovan Battista Castello) Il Bergamasco’nun olum yildonumu (3 Haziran 1569)

    Madonna con il Bambino, XVI sec. (Palazzo Bianco, Genova)




    Cattura di cristo, da S.Francesco in castelletto, XVI sec.


  7. Italyan ressam Bartolomeo Passarotti’nin olum yildonumu (3 Haziran 1592)

    Three Men and Two Dogs, 1529




    Lezione di anatomia (Anatomy Lesson, 16th century)


  8. Italyan ressam (Pietro Paolini) Il Lucchese’nin dogum yildonumu (3 Haziran 1603)

    Achilles among the Daughters of Lycomedes, 1625 – 1630




    Allegory of the Five Senses, 1630


Sayfa 4125/7020 İlkİlk ... 312536254025407541154123412441254126412741354175422546255125 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •