Sayfa 5103/7020 İlkİlk ... 410346035003505350935101510251035104510551135153520356036103 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 40,817 - 40,824 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Andy Warhol'un kisa filmlerinin gozde oyuncusu, kokeni Ingiliz Kraliyet Ailesine uzanan, Amerikali aktris Edith Minturn 'Edie' Sedgwick'in olum yildonumu (16 Kasim 1971)

2. Ingiliz filozof, yazar ve karsilastirmali dinler uzmani Alan Wilson Watts'in olum yildonumu (16 Kasim 1973)

"Dogasi gecicilik ve degiskenlik olan bir dunyada tamamen guvence icinde olmayi istememizin kendisinin bir celiski oldugu basindan bellidir. Fakat bu celiski guvenceye duyulan arzuyla degisim olgusu arasindaki catismadan daha derindedir. Guvence icinde olmak istiyorsam, yani hayatin akisindan korunmak istiyorsam eger, yasamdan ayri durmayi istiyorum demektir. Oysa bu ayrim duygusunun kendisidir beni guvencesiz hissettiren. Guvencede olmak 'beni' ayri tutmak ve guclendirmek demektir, ancak beni yalniz ve korkmus hissettiren yasamdan ayri duran 'beni' duygusunun kendisidir. Baska bir deyisle, ne kadar guvence elde edersem o kadar daha fazlasini isteyecegim.Bunu daha yalin ifade edecek olursam: Guvence arzusu ve guvencesiz hissetmek ayni seydir. Nefesinizi tutmaniz onu kaybetmeniz demektir."

"There is a contradiction in wanting to be perfectly secure in a universe whose very nature is momentariness and fluidity. But the contradiction lies a little deeper than the mere conflict between the desire for security and the fact of change. If I want to be secure, that is, protected from the flux of life, I am wanting to be separate from life. Yet it is this very sense of separateness which makes me feel insecure. To be secure means to isolate and fortify the 'I,' but it is just the feeling of being an isolated 'I' which makes me feel lonely and afraid. In other words, the more security I can get, the more I shall want.To put it still more plainly: the desire for security and the feeling of insecurity are the same thing. To hold your breath is to lose your breath."

"Mutlu olmak, kendinizi unutmak istiyorsunuz, ancak kendinizi unutmaya calistikca unutmaya calistigini benliginizi o derece hatirlarsiniz. Acidan kacmaya calisirsiniz fakat kacmak icin mucadele ettikce aciyi daha da alevlendirirsiniz. Korkuyorsunuz ve cesur olmak istiyorsunuz ama cesur olma cabasi kendinden kacmaya calisan korkunun kendisidir."

"You want to be happy, to forget yourself, and yet the more you remember the self you want to forget. You want to escape from pain, but the more you struggle to escape, the more you inflame the agony. You are afraid and want to be brave, but the effort to be brave is fear trying to run away from itself."

3. NBC kanali, Akademi odullu sinema filmi (Baba) The Godfather'in iki bolumluk yayinina 16 Kasim 1974'de basladi. NBC, Paramount Pictures'a yayin icin 10 milyon dolar odedi ve bu TV'de yayinlanan bir film icin odenen en yuksek fiyati temsil ediyordu.

4. Steven Spielberg'un Ucuncu Turden Yakinlasmalar (Close Encounters Of The Third Kind - Incontri ravvicinati del terzo tipo) filmi 16 Kasim 1977 tarihinde New York'ta gosterime girdi.

5. Golden Globe adayligi bulunan Amerikali aktris Margalit Ruth 'Maggie' Gyllenhaal'in dogum gunu (16 Kasim 1977)

6. Akademi Odulu sahibi senarist ve Tony Odulu sahibi Ingiliz oyun yazari Sir Tom Stoppard'in aski konu alan oyunu Gercek (The Real Thing - La cosa vera), 16 Kasim 1982'de Londra, West End The Strand Theatre'da (simdi The Novello Theatre) sahnelendi.

7. Bulgar sair, cocuk kitaplari yazari, cevirmen ve aktivist Dore Petrova Gabe'nin olum yildonumu (16 Kasim 1983)

"Siir, her seyin ve fenomenlerin en derinindeki ozdedir. Insani, gundelik hayatin monotonlugundan alir. Kibrin zehrinden, insanin bencilliginden gelen kucuklukten, kotulukten ve can sikintisindan kurtarir. Bizi cevreleyen her seyde siir vardir: gorunende ve gorunmeyende, guzelde ve aleladede, zehir gibi ofkede ve acida, sevgide ve nefrette. maddi ve manevi hayatta. Eger insan turunun bunu gorecek gozleri ve duyumsayacak duyulari olsaydi; siir, hava ve gunes gibi bir ihtiyaca donusurdu ve savas, kiyim diye bir sey kalmazdi. Savaslarda bile eger dusman yenginin ve cesaretin siirini gorebilseydi, dusmanlik erir ve zulum bir gecede yanar, kul olurdu."

"Poetry is into the deep essence of things and phenomena. It takes man away from the monotony of the daily round; it salvages him from the poison of vanity, from the pettiness of human selfishness, from boredom. Poetry is in everything that surrounds us: in the visible and invisible, the beautiful and the plain, in wrath and meekness, in love and hate. It is in material and spiritual life. If humankind had eyes to see it and senses to sense it; if it had evolved to a point where poetry would have become a need like the air and the sun, there would no longer be bloodshed. If even in wars the enemy could see the poetry of the feat and of bravery, enmity would melt down, cruelty would burn out overnight.”

8. Rocky V, 16 Kasim 1990 tarihinde vizyona girdi.

Sayfa 5103/7020 İlkİlk ... 410346035003505350935101510251035104510551135153520356036103 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •