Sayfa 6421/7020 İlkİlk ... 54215921632163716411641964206421642264236431647165216921 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 51,361 - 51,368 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Macar asilli Ingiliz roman ve oyun yazari Baroness Emma Orczy’nin dogum yildonumu ( 23 Eylul 1865 )

" Denizin duygular uzerinde uzucu bir etkisi oldugu zamanlardaki ruh halindeydi. O engin ve sonsuz su havuzuna, yalnizca mutlu oldugumuz zamanlarda neseyle bakmayi becerebiliyoruz. Dalgalar öylesine israrci, oylesine sinir bozucu bir tekduzelikle hareket ediyorlar ki kederli de olsa neseli de olsa dusuncelerimize eslik ediyorlar. Dusuncelerimiz neseliyse dalgalar bu neseyi taklit ediyor. Ancak dusuncelerimiz keder dolu oldugunda o zaman her kirilgan dalga sanki, ilerledikce ilave bir huznu de beraberinde getirip bizlere tum nesemizin beyhude ve amacsiz oldugunu haykiriyor. "

“ The sound of distant breakers made her heart ache with melancholy. She was in the mood when the sea has a saddening effect upon the nerves. It is only when we are very happy that we can bear to gaze merrily upon the vast and limitless expanse of water, rolling on and on with such persistent, irritating monotony to the accompaniment of our thoughts, whether grave or gay. When they are gay, the waves echo their gaiety; but when they are sad, then every breaker, as it rolls, seems to bring additional sadness and to speak to us of hopelessness and of the pettiness of all our joys. ”

" Bir kadinin kalbi oyle karisik bir muammadir ki kalbin sahibi genelde bu bulmacayi cozecek son kisidir. / A woman's heart is such a complex problem - the owner thereof is often most incompetent to find the solution to this puzzle. ”

2. Fransiz ressam ( Marie-Clémentine Valadon ) Suzanne Valadon'un dogum yildonumu ( 23 Eylul 1865 )

Casting the Net, 1914

Abandoned Doll, 1921

3. Fransiz klasik muzik bestecisi Georges Bizet'nin ayni isimli, unlu operasinin temasini olusturan Carmen adli kisa romani ile taninan Fransiz, drama ve kisa oyku yazari, arkeolog, tarihci ve cevirmen Prosper Mérimée’nin olum yildonumu ( 23 Eylul 1870 )

“ Cingene gozu, kurt gozu der bir Ispanyol atasozu. Bu da, iyi bir gozlemi aciga vurur. Bir kurdun bakisini incelemek icin bitkiler bahcesine gitmeye vaktiniz yoksa bir serceyi gozledigi sirada kedinize bakin, yeter. ”

“ Œil de bohémien, œil de loup, c'est un dicton espagnol qui dénote une bonne observation. Si vous n'avez pas le temps d'aller au Jardin des Plantes pour étudier le regard d'un loup, considérez votre chat quand il guette un moineau. ”

“ Cingenelerin kendilerine ait bir ulkeleri olmadigindan surekli gezerler, her dili bilirler; Cingenelerin buyuk kismi Portekiz’de, Fransa’da, Bask bolgesindeki illerde, Katalunya’da yasar; hatta Moralilar ve Ingilizlerle de anlasirlar. Carmen Baskcayi epeyce biliyordu. ”

“ Vous saurez que les bohémiens, monsieur, comme n’étant d’aucun pays, voyageant toujours, parlent toutes les langues, et la plupart sont chez eux en Portugal, en France, dans les provinces, en Catalogne, partout ; même avec les Maures et les Anglais, ils se font entendre. Carmen savait assez bien le basque. ”

4. Fransiz ressam Charles Camoin’in dogum yildonumu ( 23 Eylul 1879 )

Buste de femme nue au turban jaune rayé rouge, Circa 1926

Fenêtre de l'atelier, Saint-Tropez, 1959

5. Italyan ressam Filippo Figari’nin dogum yildonumu ( 23 Eylul 1885 )

Il matrimonio Sardo, XIX secolo

Porto vecchio di Castelsardo, XIX secolo

6. Romantizmin ve Biedermeier caginin temsilcilerinden Alman sair ve ressam Carl Spitzweg'in olum yildonumu ( 23 Eylul 1885 )

Der arme Poet ( The poor poet, 1839 )

Der abgefangene Liebesbrief ( The intercepted love letter, circa 1855 )

7. Amerikali yazar, muhabir ve politik yorumcu Walter Lippmann’in dogum yildonumu ( 23 Eylul 1889 )

“ Bilgeligi anlamak icin bilgelik gerekir. Seyircinin sagir olmasi halinde, muzik bir sey degildir. ”

“ Herkesin ayni dusundugu yerde, hic kimse cok dusunmez. ”

8. Ingiliz roman, kisa oyku ve oyun yazari William Wilkie Collins’in olum yildonumu ( 23 Eylul 1889 )

“ O zaman ya da daha sonralari, guzel tatilimiz bittikten sonra da, minnettar dostumun o cok arzuladigi bana hizmet etme firsatinin pek yakinda cikacagi, onun bu firsati aninda degerlendirecegi, boyle yaparak da hayatima butunuyle farkli bir yon verecegi ve beni neredeyse kendimi taniyamayacak kadar degistirecegi hic aklima gelmemisti. Ama oyle oldu iste. Eger Profesor Pesca suyun altinda, cakildan yataginda yatarken onu kurtarmak icin suya dalmis olmasaydim, buyuk olasilikla bu sayfalarda anlatilacak hikayeyle hicbir ilgim olmayacakti; her an aklimda olan, tum enerjimi emen ve su anda hayatimin amacini belirleyen tek yol gostericim haline gelmis olan o kadinin belki de adini bile duymamis olacaktim. ” Beyazli Kadin

“ Little did I think then—little did I think afterwards when our pleasant holiday had drawn to an end—that the opportunity of serving me for which my grateful companion so ardently longed was soon to come; that he was eagerly to seize it on the instant; and that by so doing he was to turn the whole current of my existence into a new channel, and to alter me to myself almost past recognition. If I had not dived for Professor Pesca when he lay under water on his shingle bed, I should in all human probability never have been connected with the story which these pages will relate—I should never, perhaps, have heard even the name of the woman who has lived in all my thoughts, who has possessed herself of all my energies, who has become the one guiding influence that now directs the purpose of my life. ”

“ Belirsiz guzellik anlayisimiza ilk kez hayat, isik ve form veren kadin, ruh dunyamizda o ortaya cikana kadar farkinda olmadigimiz bir boslugu doldurur. Boyle zamanlarda duyularin algiladiklarindan, yuz ifadelerinin disa vurduklarindan farkli buyuler soze dokulemeyecek kadar, neredeyse dusunulemeyecek kadar derin yakinlik hislerini harekete gecirirler. Kadinlarin guzelliginin altinda yatan gizem ancak ruhumuzdaki o daha derin gizemle birlestiginde tarifsiz bir hal alir. Ancak ve ancak o zaman bu dunyada, fircadan ve kalemden dusen isigin aydinlattigi dar alanin otesine gecmis demektir. ”

“ The woman who first gives life, light, and form to our shadowy conceptions of beauty, fills a void in our spiritual nature that has remained unknown to us till she appeared. Sympathies that lie too deep for words, too deep almost for thoughts, are touched, at such times, by other charms than those which the senses feel and which the resources of expression can realise. The mystery which underlies the beauty of women is never raised above the reach of all expression until it has claimed kindred with the deeper mystery in our own souls. Then, and then only, has it passed beyond the narrow region on which light falls, in this world, from the pencil and the pen. ”

Sayfa 6421/7020 İlkİlk ... 54215921632163716411641964206421642264236431647165216921 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •