Culture Critic
@Culture_Crit
Why are there thousands of paintings of Jesus and Mary, but none of Muhammad?
How art became a gateway to the divine... (thread) 🧵
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Neden binlerce İsa ve Meryem tablosu var da Muhammed'in hiç tablosu yok?
Sanat nasıl ilahi olana açılan bir kapı haline geldi... (thread) 🧵
In the Islamic world, depictions of God or Muhammad are forbidden. You look up in their holy buildings at colors and geometries, not mosaics of God.
But why does Christianity allow Christian art?
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
İslam dünyasında Tanrı'nın veya Muhammed'in tasviri yasaktır. Kutsal yapılarında Tanrı'nın mozaiklerine değil, renklerine ve geometrilerine bakıyorsunuz.
Peki Hıristiyanlık neden Hıristiyan sanatına izin veriyor?
Depictions of Christ were scarce in the early days. People were hesitant of idolatry, like other religions are now. Early images of Jesus looked like this:
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
İlk zamanlarda İsa'nın tasvirleri çok azdı. İnsanlar şimdi diğer dinler gibi putperestlikten çekiniyorlardı. İsa'nın ilk görüntüleri şöyle görünüyordu:
But debates raged within the early Church over the nature of Christ’s divinity:
Was he part human and part divine — or fully human and fully divine?
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Ancak ilk Kilise içinde Mesih'in tanrısallığının doğası üzerine tartışmalar şiddetleniyordu:
Kısmen insan, kısmen ilahi miydi, yoksa tamamen insan ve tamamen ilahi miydi?
Eventually, the Incarnation doctrine took hold: that Jesus was indeed God incarnate, entering the world in real flesh and blood.
But since God is mysterious and infinite, is it not blasphemous to reduce him to finite form through art?
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Sonunda Enkarnasyon doktrini benimsendi: İsa gerçekten de Tanrı'nın enkarnasyonuydu ve dünyaya gerçek et ve kanla geliyordu.
Ama Tanrı gizemli ve sonsuz olduğuna göre, onu sanat yoluyla sonlu bir forma indirgemek küfür değil mi?
Since God had allowed himself to take on finite form (without compromising his grandeur and infinitude), Christians received the green light to do the same by portraying his likeness.
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Tanrı, kendisinin (büyüklüğünden ve sonsuzluğundan ödün vermeden) sonlu bir biçim almasına izin verdiğinden, Hıristiyanlar da O'nun benzerliğini tasvir ederek aynı şeyi yapmaları için yeşil ışık aldılar.
Depictions of Jesus, Mary and others became not just permissible, but encouraged. The Church advocated for art in all forms: paintings, statues, stained glass, altarpieces, illustrated manuscripts...
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
İsa, Meryem ve diğerlerinin tasvirleri sadece izin verilebilir hale gelmekle kalmadı, aynı zamanda teşvik edildi. Kilise sanatın her biçimini savundu: tablolar, heykeller, vitraylar, sunaklar, resimli el yazmaları...
Art was a way to communicate the Gospel to illiterate congregations. Many people’s first introduction to scripture was not through the text itself, but through sermons and lavish artworks.
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Sanat, İncil'i okuma yazma bilmeyen cemaatlere aktarmanın bir yoluydu. Pek çok insanın kutsal yazılarla ilk tanışması metnin kendisi aracılığıyla değil, vaazlar ve gösterişli sanat eserleri aracılığıyla oldu.Great art and great cathedrals therefore became magnificent vehicles of evangelization...
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Bu nedenle büyük sanat eserleri ve büyük katedraller, müjdelemenin muhteşem araçları haline geldi...
Take Milan Cathedral's 4,000 statues. They aren’t just there to show off — they're meant to inspire you by highlighting the examples of the saints.
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Milano Katedrali'nin 4.000 heykelini ele alalım. Onlar sadece gösteriş yapmak için orada değiller; azizlerin örneklerini vurgulayarak size ilham vermeleri amaçlanıyor.
Or the Maestà of Duccio, a majestic altarpiece that was paraded around Siena in 1311 before being installed in the cathedral — to encourage prayer to their patron saint.
tarafından İngilizce dilinden çevrildi
Ya da koruyucu azizlerine dua etmeyi teşvik etmek için 1311'de katedrale yerleştirilmeden önce Siena çevresinde sergilenen görkemli bir sunak olan Duccio Maestà'sı.
Yer İmleri