Sayfa 1/16 12311 ... SonSon
Arama sonucu : 130 madde; 1 - 8 arası.

Konu: Marmaray- Asrın Projesi

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1

    Esas Marmaray- Asrın Projesi

    Marmaray Hayırlı olsun .Müthiş bir proje
    Cumhuriyetimizin 90. yıldönümü kutlu olsun
    Dünya bizi kıskanıyor Dostlar hayran kalıyor

  2. #2

    Esas

    Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından Japonya ve Romanya başbakanları ile 8 ülkeden 9 bakanın da katılımıyla hizmete açılacak

    Dünyanın en büyük ve önemli projelerinden, Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray, Cumhuriyetin ilanın 90. yılında Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Japonya Başbakanı Shinzo Abe ve Romanya Başbakanı Victor Ponta'nın yanı sıra 8 ülkeden 9 bakanın katılımıyla hizmete açılacak.

    Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray'ın açılış töreninde ayrıca Afganistan Ulaştırma ve Sivil Havacılık Bakanı Dr. Davud Ali Najafı, Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Mammadov, Bulgaristan Ulaştırma, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bakanı Danail Papazov, Gürcistan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı George Kvırıkashvılı, Moldova Ulaştırma ve Yol Altyapısı Bakanı Vasile Botnarı, Arnavutluk Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Edmond Haxhınasto, İspanya Bayındırlık Bakanı Ana Maria Pastor Julıan ile Romanya Ulaştırma Bakanı Ramona Manescu ve Dışişleri Bakanı George Cıamba katılacak.

    Japonya Bakanlar Kurulu Sekreter vekili Katsunobu Kato, Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı Kıdemli Bakan Yardımcısı Tsuyoshi Takagı ile Kazakistan Bakan Yardımcısı Azat Bekturov, Almanya Ulaştırma, Bayındırlık ve Kentleşme Bakanlığı Müsteşarı Jan Muecke, Pakistan Limanlar ve Denizcilik Bakanlığı Müsteşarı Rukhsana Rehman'de hazır bulunacak.

    Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından konuk başbakanlar, bakan ve davetlilerin katılımıyla açılış Üsküdar İstasyonunda gerçekleşecek. Açılış konuşmalarının ardından Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan ile katılımcılar, trenle denizin altından Avrupa yakasına geçerek Yenikapı İstasyonu'na gidecek. Yenikapı İstasyonu'nda gerçekleştirilecek organizasyonun ardından tören sona erecek.

    Cumhuriyetin ilanın 90'ıncı yılında hizmete girecek Marmaray, 153 yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi" olarak adlandırılıyor. Marmaray, teknolojik alt yapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor.

    Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştiren Marmaray, Gebze ve Halkalı arasında konumlandırılan üç bölümden oluşuyor. 185 dakika süren Gebze ile Halkalı arası yolculuk süresi, Marmaray Projesi kapsamında iyileştirilmiş banliyö demiryolu sisteminin hizmete girmesiyle 105 dakikaya inecek. Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika olacak. Trenler, İstanbul Boğazı'nın Asya bölümündeki Üsküdar İstasyonu ile Avrupa yakasındaki Sirkeci arasını ise 4 dakikada katedecek. Böylece İstanbul Boğazı'nın altından Avrupa ile Asya arası yolculuk süresi de 4 dakikaya inmiş olacak.

    Boğaz geçiş kesiminde çift hat olarak Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de yer altına giren Marmaray, Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyerek İstanbul Boğazı'nın altından geçip İstanbul'un Anadolu yakasında (Asya) Üsküdar'daki yer altı istasyonuna ulaşacak. Ayrılıkçeşme'de tekrar yeryüzüne çıkarak Söğütlüçeşme'ye ulaşan hattın yaklaşık 13,5 kilometre olan bu kesimi, bugün hizmete giriyor. Gebze-Halkalı banliyö hattının da hizmete girmesiyle Marmaray ile Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak. Tek yönde saatte 75 bin, günlük ortalama ise 1 milyon 200 bin yolcu taşınabilecek.

    Vatandaşların 1 Kasım itibariyle kullanacağı Marmaray'da uygulanacak bilet fiyatları, şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde, 1,95 lira civarında olacak. İstanbulkart, Marmaray'da da kullanılacak.

    http://emlak.haber7.com/emlak/haber/...-gercek-oluyor

  3. #3

    Esas

    2 kıta 4 dakika
    'Asrın Projesi' Marmaray'ın Üsküdar girişindeki açılış töreni 15.00 düzenlenecek.

    İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştirecek 153 yıllık hayal, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 90. yılının kutlanacağı 29 Ekim Salı günü (bugün) gerçek olacak. Sultan Abdülmecid'in 1860'ta ortaya attığı ve ancak 2004 yılında inşasına başlanabilen 'Asrın Projesi' Marmaray'ın Üsküdar girişindeki açılış töreni 15.00 düzenlenecek.

    1860 YILINDA HAZIRLANDI

    İstanbul Boğazı'ndan geçmesi öngörülen ilk demiryolu tüneli, 1860'da, Sultan Abdülmecid döneminde taslak halinde hazırlandı. Şekilde, sütunlar üzerinde duran ve denizde yüzer tip bir tünel ve önerilen enkesitler gösterildi.

    Tünelin, denizin altından geçirilmesi planlandı ancak eski tekniklerle tünelin deniz dibinin üzerinde veya altında inşa edilmeyeceği anlaşıldı. Bunun üzerine tünelin, deniz dibinden inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilmesi planlandı.

    Bu tür fikirler ve düşünceler, izleyen 20-30 yıllık dönem içerisinde daha ileri düzeyde değerlendirildi ve 1902'de benzer bir tasarım geliştirildi. Bu tasarımda da İstanbul Boğazı'nın altından geçen ve deniz dibi üzerine yerleştirilen bir demiryolu tüneli öngörüldü.

    O zamandan bu yana çok farklı fikir ve düşünceler denendi, yeni teknolojiler, tasarıma daha çok özgürlük kazandırdı.

    Marmaray Projesi çerçevesinde, İstanbul Boğazı'nın geçilmesinde kullanılacak olan teknik (batırma tüp tünel tekniği) 19. yüzyılın sonlarından itibaren geliştirildi.

    1980'Lİ YILLARDA İSTEK ARTTI

    İstanbul'da doğu ile batı arasında uzanan ve İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısının inşa edilmesine yönelik istek, 1980'li yılların başlarında giderek arttı ve bunun sonucunda 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü gerçekleştirildi ve raporlandı. Çalışma sonucunda, bu tür bir bağlantının teknik olarak uygulanabilir ve maliyet açısından verimli olduğu belirlendi. Bugünkü güzergah, bir dizi güzergah arasından en iyisi olarak seçildi.

    1999'DA ANLAŞMA İMZALANDI

    Türkiye ve Japon Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) arasında 1999'da finansman anlaşması imzalandı. Bu kredi anlaşması, projenin İstanbul Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) bölümü için öngörülen finansmanın temelini oluşturdu.

    İLK HARÇ 2004'TE

    Boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan Marmaray'ın inşaatı, 2004 yılının Ağustos ayında başladı. Projenin 2009 yılının Nisan ayında faaliyete sokulması planlandıysa da Yenikapı-Sirkeci arasındaki arkeolojik çalışmaların uzaması nedeniyle bitiş sürecinde sarkma yaşandı.

    BOĞAZIN ALTINDAN GEÇECEK

    Marmaray, Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazı'nın altından geçip diğer bir yeni yer altı istasyonu olan Üsküdar'dan ilerleyerek, Ayrılıkçeşme'de tekrar yüzeye çıkacak ve Söğütlüçeşme'ye ulaşacak. Bu kesimin uzunluğu yaklaşık 13,5 kilometre olacak.

    Bugüne kadar binlerce kişinin görev aldığı Marmaray'da bu yılın mayıs ayı sonunda ekipmanların testi yapılırken, ağustos ayında ise sistemde çalışacak araçların test sürüşü gerçekleştirildi.

    YOLCULUK SÜRELERİ

    Her iki yakadaki banliyö hatlarının devreye alınmasıyla Gebze ve Halkalı arası 105, Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12, Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika olacak.

    Gebze-Halkalı banliyö hattının da hizmete girmesiyle Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak ve bir yönde saatte 75 bin yolcu taşıma kapasitesi sağlanacak.

    TRAFİK YÜKÜ HAFİFLEYECEK

    Tüm sistemin hizmete açılacağı yıl, zamandan elde edilecek toplam tasarrufun ise yaklaşık 13 milyon saat olacağı hesaplandı.

    Kent ulaşımı içinde raylı sistemlerin payını artıracak ve İstanbul'un trafik sorununu önemli ölçüde azaltacak Marmaray, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın yanı sıra İstanbul Metrosu'na da bağlanacak.

    BİLET FİYATLARI

    Marmaray'da uygulanacak bilet fiyatları, şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde, 1,95 lira civarında olacak. İstanbulkart, Marmaray'da da geçecek. Bu arada, Marmaray, istasyonlarındaki sanatsal yapılarıyla da dikkati çekecek.

    EN UZUN YÜRÜYEN MERDİVEN

    Sirkeci İstasyonu'nun güney girişinde yer alan yürüyen merdivenler, 61 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun yürüyen merdiveni olma özelliği taşıyor.

    TARİHİ ESERLER SERGİLENECEK

    Marmaray çalışmalarında yapılan arkeolojik kazılarda 35 binin üzerinde tarihi eser ile 13 batık gemi çıkarıldı. 2004'te Arkeolojik Kazı Başlatma töreniyle başlayan Marmaray kazılarında İstanbul'un tarihine ışık tutacak birçok eser gün yüzüne çıkartıldı. İstanbul tarihini 8500 yıl geriye MÖ 6500’lü yıllara götüren ilk İstanbullunun iskeleti, 8500 yıllık ayak izleri ortaya çıkartılırken, dünya literatüründe geçen ama izine bir türlü rastlanamayan Thedesius Limanı Yenikapı’da bulundu. Yenikapı kazılarında ulaşılan ‘milenyum limanı’ da denilen bu alanda 37 batık gemi bulundu. Bu gemilerden en dikkat çekeni ise ‘12 nolu batık’ denileni, yüküyle battığı günkü haliyle gün ışığına çıkarıldı.

    Marmaray Projesi kapsamındaki arkeolojik kazılar ile buluntuların kaldırılması işlemleri geçen yıl tamamlandı. Bu tarihi değerler, Yenikapı 100 ada olarak nitelendirilen bölgede kurulacak Arkeopark’ta ve Marmaray müzesinde sergilenecek.

    http://www.buyuyenturkiye.com/haber/2-kita-4-dakika

  4. #4

    Esas

    İşte Marmaray hakkında bilinmeyenler!
    http://galeri.haberturk.com/ekonomi/...-bilinmeyenler

  5. #5

    Esas

    En güzel projeler asla eksik olmasın
    En iyisine layığız
    Bugün Marmaray yarın Marmaraydan dahada güzel projeler bekliyoruz inşallah yakında uzaydada söz sahibi oluruz

  6. #6

    Esas

    Marmaray Bugün Açılıyor
    29 Ekim 2013

    'Asrın Projesi' Marmaray'da 9 yıl süren inşaatın ardından mutlu sona ulaşıldı. Marmaray, bugün saat 15:00'da açılacak.
    Dünyanın en büyük projelerinden Marmaray, Cumhuriyet'in 90. yıl dönümü olan 29 Ekim'de (bugün) saat 15:00'da hizmete giriyor. Sultan Abdülmecid'in hayali olan "Asrın Projesi'nin açılışını Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yapacak.

    GERİ SAYIM BAŞLADI

    Türkiye, Asya ile Avrupa kıtaları arasında denizin altından kesintisiz ulaşımı sağlayacak dünyanın en büyük ve önemli projelerinden Marmaray için geri sayım başladı.

    Cumhuriyetin 90. kuruluş yılı olan 29 Ekim'de devletin zirvesi ile dünya liderlerinin katılımıyla açılacak olan dev proje, teknolojik alt yapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından şimdiden tüm dünyanın dikkatini çekmiş durumda.

    153 YILLIK YAPIM ÖYKÜSÜ

    Ancak Türkiye'nin 1,5 asırlık rüyasına kavuşması o kadar da kolay olmadı. 'Asrın Projesi' diye de adlandırılan Marmaray'ın 153 yıllık uzun ve zorlu bir yapım öyküsü var.

    SULTAN Abdülmecit HAYAL ETTİ

    İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu tüneli ile ilgili ilk düşünce 1860 yılında Sultan Abdülmecid tarafından dile getirildi. İstanbul Boğazı altından geçiş ilk olarak deniz dibi üzerine inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilen tünel olarak planlandı. Bu fikir, izleyen dönem içerisinde daha ileri düzeyde değerlendirildi ve 1902 yılında bir tasarım geliştirildi.

    Bu tasarımda İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli öngörülüyordu, ancak tasarımda, deniz dibi üzerine yerleştirilen bir tünelden bahsedildi. O zamandan bu yana, çok farklı fikir ve düşünceler denendi ve yeni teknolojiler tasarıma dönüştü. İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu toplu ulaşım bağlantısı isteği, 1980'li yılların başlarında giderek arttı ve 1987'de ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdü gerçekleştirildi.

    Çalışmalar sonucunda bugünkü projede belirlenen güzergah, en iyi güzergah olarak belirlendi. 1987 yılında ana hatlarıyla belirlenen proje, ilerleyen yıllarda tartışıldı ve 1995'te, daha detaylı etüt ve çalışmaların gerçekleştirilmesine ve 1987'deki yolcu talebi tahminleri dahil olmak üzere fizibilite etütlerin güncellenmesine karar verildi.

    İLK KAZMA 2004'TE VURULDU

    Bu çalışmalar 1998 yılında tamamlandı, elde edilen sonuçlar daha önceden elde edilen sonuçların doğruluğunu göstererek, projenin İstanbul'da çalışan ve yaşayan insanlara birçok avantaj sunacağını ve şehirdeki trafik sıkışıklığıyla ilgili hızla artan sorunları azaltacağını ortaya çıkardı. 1999 yılında Türkiye ve Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) arasında bir finansman anlaşması imzalandı.

    Bu kredi anlaşması, projenin İstanbul Boğaz Geçişi bölümü için öngörülen finansmanın temelini oluşturdu ve Mart 2002'de proje için ihale dokümanları hazırlandı. Aynı yıl boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan sözleşme BC1 Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı, Tüneller ve İstasyonlar işi ihale edildi, ihaleyi alan ortak girişim ile Mayıs 2004'te sözleşme imzalanarak Ağustos 2004'te Türkiye'nin 1,5 asırlık rüyası için ilk kazma vuruldu.

    İLK TÜP TÜNEL 2007'DE BATIRILDI

    Marmaray'ın İstanbul Boğazı altından geçişini sağlayacak 11 tünelin ilki, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve dönemin DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan'ın katıldığı törenle 24 Mart 2007'de denize batırıldı.

    Dünyanın deniz altında en derine yerleştirilen tünellerin sonuncusu ise yine Bakan Yıldırım katıldığı törenle 23 Eylül 2008'de Boğaz'ın 60 metre altındaki yerini aldı.

    İLK RAY KAYNAĞINI BAŞBAKAN YAPTI

    Türkiye'nin 150 yıllık rüyasında, yeni bir dönüm noktası da 15 Ocak 2012'de Ayrılıkçeşme tünel girişinde gerçekleşti. Başbakan Erdoğan, geçen yıl 15 Ocak'ta Ayrılıkçeşme'de Marmaray'ın ilk ray kaynağını yaptı.

    Sadece Anadolu ve Avrupa yakalarını değil, bir anlamda, Pekin ile Londra arasını kesintisiz demiryolu hattı ile birleştirecek Marmaray Projesi'nde ilk test sürüşü 4 Ağustos 2013 tarihinde yapıldı. İlk test sürüşünde makinist koltuğunda Başbakan Erdoğan oturdu. Erdoğan, kendi kullandığı trenle İstanbul Boğazı'nın altından Asya yakasından Avrupa yakasına geçti.

    1,5 ASIRLIK HAYALE SAATLER KALDI

    Türkiye, 150 yıldır beklediği hayaline, binlerce işçi, 1343 teknik uzman ve mühendisin çalışmaları sonucunda Cumhuriyet'in 90. yıl dönümünde kavuşacak. Asya ve Avrupa'yı deniz altından demiryolu bağlantısıyla birleştirecek Marmaray, 29 Ekim'de Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından açılacak.

    Marmaray Projesi, üçü yer altında olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Marmaray'ın ilk istasyonu Ayrılıkçeşme, Kadıköy-Kartal-Kaynarca metro hattıyla entegre olacak.

    2 KITA 4 DAKİKA

    Her iki yakadaki banliyö hatlarının devreye alınmasıyla Gebze ve Halkalı arası 105, Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12, Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika olacak. Gebze-Halkalı banliyö hattının da hizmete girmesiyle Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak ve bir yönde saatte 75 bin yolcu taşıma kapasitesi sağlanacak.

    GÜNDE 1 MİLYON YOLCU

    Marmaray'ın günlük yolcu taşıma kapasitesi ise 1 milyon olacak. Marmaray, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın yanı sıra İstanbul Metrosu'na da bağlanacak.

    BİLET FİYATI

    Marmaray'da bilet fiyatları, şehir içi ulaşım fiyatları düzeyinde, 1.95 lira olacak.

    DÜNYA REKORU

    153 yıllık hayal olan Marmaray Projesi 60 metre derinliği ile 'Dünyanın En Derin Batırma Tüneli' unvanına sahip.

    İnşaatına 9 yıl önce başlanan projenin toplam maliyetinin 9.3 milyar 298 lirayı bulması bekleniyor.

    35 BİN TARİHİ ESER GÜN YÜZÜNE ÇIKTI

    Marmaray'da çalışmalar, 2004'te Arkeolojik kazı başlatma töreniyle başladı. Kazılarda İstanbul'un tarihine ışık tutacak 35 binin üzerinde tarihi eser ile 13 batık gemi çıkarıldı. İstanbul tarihini 8500 yıl geriye MÖ 6500'lü yıllara götüren ilk İstanbullu'nun iskeleti, 8500 yıllık ayak izleri ortaya çıkartılırken, dünya literatüründe geçen ama izine bir türlü rastlanamayan Thedesius Limanı Yenikapı'da bulundu. Yenikapı kazılarında ulaşılan 'milenyum limanı' da denilen bu alanda 37 batık gemi bulundu.

    Arkeolojik kazılar için için 126 milyon lira harcandı. Tarihi değerler, kurulacak Arkeopark'ta ve Marmaray müzesinde sergilenecek.

    RAKAMLARLA MARMARAY

    Toplam maliyeti: 9.3 milyar lira
    Toplam hat uzunluğu: 76.3 km
    Ortalama istasyon aralığı: 1.9 km.
    Tüp tünel uzunluğu: 1.387 m.
    Şehir içi çalışan metro hatları ile bağlantılar: 4
    Bir yöndeki yolcu sayısı: 75 bin yolcu (saatte /tek yön)
    Yüzeydeki istasyon sayısı: 36
    Yer altındaki tünel uzunluğu: 13.6 km
    Tren sefer sayısı: 2-10 dakika
    Araç sayısı: 440 adet


    http://www.haberler.com/marmaray-bug...230329-haberi/

  7. #7

    Esas

    Marmaray projesi süper
    bunun yanında KKTC su projeside asrın projesi
    hayırlı olsun

  8. #8

    Esas

    Başbakan Başmüşaviri Aydın Ünal twitter'daki hesabından Marmaray'ın çarşamba ve perşembe günü ücretsiz olacağını açıkladı.

    Ünal, tarifeli ve ücretli seferlerin 1 Kasım cuma günü başlayacağını da duyurdu.


    http://www.haber7.com/guncel/haber/1...rmaray-mujdesi

Sayfa 1/16 12311 ... SonSon

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •