Sayfa 473/575 İlkİlk ... 373423463471472473474475483523573 ... SonSon
Arama sonucu : 4600 madde; 3,777 - 3,784 arası.

Konu: faiz..emlak..dolar..altin.. tezgah alti ve tezgah ustu genel bilgi ve yorum basligi

  1. #3777

    Esas

     Alıntı Originally Posted by hasbi Yazıyı Oku
    Londra'nın yarısı arapların, londradaki fiyat artışı araplara bağlanıyor.
    Daha araplar istanbulu yeni keşfetti, istanbuldaki fiyatlara ne olacak ben merak ediyorum. Bizim gibi cari açık veren devletler sıcak paraya muhtaçtır o yüzden arapların parası bizim içn değerli, ingiltere bile bir sürü kolaylık gösteriyor. Bugun türk vatandaşı ingiltereye vizesiz adım atamazken araplar elini kolunu sallaya sallaya gidiyor. Vize yok. Kapitalist sistemlerde demokrasiye filan bakılmaz, cebindeki paraya bakılır.
    Parayi bol bulduklarindan Araplarin parasi Turkiye icin de degerlidir dogru soylemissiniz yalniz ingiltereye vizesiz ellerini kollarini sallayarak girdikleri noktasinda bilgi eksikliginiz var.

    Kaldi ki tam tersi bir durum mevcut; bir arap (suudi arabistan vatandasi) isterse 25milyon pound verip Londra'nin gobeginde ev alsin, tapu islemleri sirasinda kendisine kabaca Birlesik Kralliktan ev sahibi olmasiyla almak zorunda oldugu vize arasinda hicbir iliski olmadigi nazikce hatirlatiliyor.

    Ayrica Ingiltereyi kapitalizmin kalesi olarak adlandirabilecegimiz gibi ayni zamanda demokrasinin de besigi olarak da adlandirabiliriz. Istisnalar her turlu konuda dunyadaki en saglam kurum, kurulus ve devletlerde dahi olmakla birlikte yeter ki para gelsin demokrasi onemli degil diye bir durum soz konusu degil.

  2. Esas

    Çok basit bir örnek olması açısından [Bakkal hesabı mode on], elektrikli araba üreticisi TESLA ABD de yeni bir fabrika kurdu. Bunun TESLA ya maliyeti 5 milyar dolar oldu. İşin uzmanı olmamakla beraber "Uçak üretecek" bir kompleksin fiyat etiketinin bundan az olmasını bekleyemeyiz.

    5 milyar dolara fabrikayı kurdunuz. Nerden baksanız en az 1 milyar dolarda R&D ve prototip geliştirme için harcadınız ve 6 Milyar dolara Fabrikanız ve prototipiniz hazır. (Altay tank'ın prototip hazırlanması bile OTOKAR'a 500 milyon dolara maloldu)

    Basından ögrendiklerimize göre uçak 60-70 kişilik baya ufak bir uçak olacak. Bunun en yakın muadili olarak Airbus A318'u almak istiyorum (ki bu uçak 132 kişi taşıyor). Airbus A318'in satış fiyatı 74 Milyon dolar.

    http://www.airbus.com/presscentre/pr...ices-for-2014/

    Bizim uçağımız bunun yarısı kadar olacağı için gene bakkal hesabı fiyatının 40-50 Milyon dolar olacağını düşünelim. (Ki burda hesaba katmamız gereken Airbus ve Boeing senede yüzlerce uçak ürettikleri için maliyetleri en optimum seviyede). Her uçaktan 10% kar etmeyi beklesek (yoğun rekabet yüzünden kar marjları daha bile düşük olabilir) 4-5 milyon uçak başına kar. Sizin başta yapmış olduğunuz yatırımı karşılamanız için 6 Milyar USD / 5 Milyon Dolar = 1200 adet uçak satmanız lazım. [Bakkal hesabı mode off]

  3. #3779

    Esas

    millet ciddi ciddi uçak maliyeti falan hesaplıyor

    ilk once düz yolda belli bir hızla giden kaza yapmayan tren yapalım uçak kısmına ayrıca bakarız.

    geçmişte benzer bir muhabbet olmuştu, vatan gazetesinin efsane manşeti sayesinde hafızama kazınmış.

    neymiş efendim koltuklar tamammış sadece motor kalmışmış...

    http://www.gazetevatan.com/-yerli-uc...06608-ekonomi/

  4. #3780

    Esas

     Alıntı Originally Posted by Steve_Harris Yazıyı Oku
    Çok basit bir örnek olması açısından [Bakkal hesabı mode on], elektrikli araba üreticisi TESLA ABD de yeni bir fabrika kurdu. Bunun TESLA ya maliyeti 5 milyar dolar oldu. İşin uzmanı olmamakla beraber "Uçak üretecek" bir kompleksin fiyat etiketinin bundan az olmasını bekleyemeyiz.

    5 milyar dolara fabrikayı kurdunuz. Nerden baksanız en az 1 milyar dolarda R&D ve prototip geliştirme için harcadınız ve 6 Milyar dolara Fabrikanız ve prototipiniz hazır. (Altay tank'ın prototip hazırlanması bile OTOKAR'a 500 milyon dolara maloldu)

    Basından ögrendiklerimize göre uçak 60-70 kişilik baya ufak bir uçak olacak. Bunun en yakın muadili olarak Airbus A318'u almak istiyorum (ki bu uçak 132 kişi taşıyor). Airbus A318'in satış fiyatı 74 Milyon dolar.

    http://www.airbus.com/presscentre/pr...ices-for-2014/

    Bizim uçağımız bunun yarısı kadar olacağı için gene bakkal hesabı fiyatının 40-50 Milyon dolar olacağını düşünelim. (Ki burda hesaba katmamız gereken Airbus ve Boeing senede yüzlerce uçak ürettikleri için maliyetleri en optimum seviyede). Her uçaktan 10% kar etmeyi beklesek (yoğun rekabet yüzünden kar marjları daha bile düşük olabilir) 4-5 milyon uçak başına kar. Sizin başta yapmış olduğunuz yatırımı karşılamanız için 6 Milyar USD / 5 Milyon Dolar = 1200 adet uçak satmanız lazım. [Bakkal hesabı mode off]
    10 numara yorum.

    Boeing'in bilançosuna bakmak yeterli kar marjı için. Net kar marjları %6.29.

  5. #3781

    Esas

    Uçak yapmak yerine o uçak motorunu yapmayı yeğlerim.
    Şu an Rolls Royce'un piyasa değeri 18 milyar pound, 2009 krizinde 6 milyar pound'a kadar düştü. Devletimiz %40 hissesi için 6 milyar pound ödemeyi teklif etse ne olurdu acaba? Mükemmel bir teklif olurdu bizim adımıza, acaba verirlermiydi?

  6. #3782

    Esas

     Alıntı Originally Posted by hasbi Yazıyı Oku
    Uçak yapmak yerine o uçak motorunu yapmayı yeğlerim.
    Şu an Rolls Royce'un piyasa değeri 18 milyar pound, 2009 krizinde 6 milyar pound'a kadar düştü. Devletimiz %40 hissesi için 6 milyar pound ödemeyi teklif etse ne olurdu acaba? Mükemmel bir teklif olurdu bizim adımıza, acaba verirlermiydi?
    geçti o trenler devlette para falan yok

    SAAB ı alabilirdik ama olmadı

    şu an ülkenin yoğunlaşması gereken sektörler lojistik ve tarım, teknik olaraksa otomotiv ve yazılım.

    diğerleri waste of time.

    ford gölcük te motor namına baya birşeyler yapıyor aslında ama işte yapan ford patentler onda...

  7. Esas

     Alıntı Originally Posted by hasbi Yazıyı Oku
    Uçak yapmak yerine o uçak motorunu yapmayı yeğlerim.
    Şu an Rolls Royce'un piyasa değeri 18 milyar pound, 2009 krizinde 6 milyar pound'a kadar düştü. Devletimiz %40 hissesi için 6 milyar pound ödemeyi teklif etse ne olurdu acaba? Mükemmel bir teklif olurdu bizim adımıza, acaba verirlermiydi?
    Almamamız insanlık açısından iyi olmuş. Hükümetin ilk hamlesi Rolls Royce'un başına imam hatip mezunu, Ankara hayvanat bahçesi müdürü kalibresinde birini atamak olurdu. İkinci hamle ise o zamanki sanayi bakanının memleketi neresi ise Rolls Royce'a en az iki düzine memleketlisini zorla işe aldırırdı.

    Şaka bir yana, kriz zamanlarında ülke adına yatırım yapabilecek, belki 40%, 50% yönetim payı olmasa bile 5-10% luk şirket hissesi toplayabilecek bir Sovereign fonumuz olmasını çok arzu ederdim. En basiti yakın zamanda dip yapan Statoil, ENI, Gazprom gibi firmalardan 3-5% toplayabilsek ülke için çok iyi olurdu. Benim bildiğim Norvec, UAE, Singapur gibi ülkelerin böyle aktif yönetilen fonları var.

    UVY'ci ülke olurduk temettülerle geçinirdik

  8. #3784

    Esas

    Uçak yapılmasını bile eleştirenler var.
    İyi siz hiç bi şey yapmadan oturun.
    3. Hava limanıda yapılmasın, ne gerek var.

Sayfa 473/575 İlkİlk ... 373423463471472473474475483523573 ... SonSon

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •