Bu durumda taşımacılığı öpücükle mı yapmış olur liman! Ytd
|
|
Dökme Kuru Yük, Genel Kargo, Ro-Ro, Proje Yükleri, Konteyner, Sıvı Kimyasal, LPG
22 milyon dolar cirosu var ise yıllık!
Aylık 1.833.333 ml dolar yapar.
Günlük 60 bin dolar civarı bir faaliyet eder.
Bölersek bir konteyner bedeli 750 dolara 60 bin doları. 80-85 konteynr yapar günde!
Sadece bir konteyner gemisi kapasitesi! Buymuş.
Bir konteyner gemisinin kapasitesi TEU (20 feet konteyner adeti) terimi kullanılarak tanımlanır. Yeni nesil konteyner gemilerinin kapasitesi 14,000 TEU olup, hâlihazırda 18,000 TEU gemilerin siparişi verilmiştir.
Daha bunları hesap etmedim.
Dökme Kuru Yük, Genel Kargo, Proje Yükleri, Konteyner, Sıvı Kimyasal, LPG
Günde 85 konteynr yuklese gemi limanda uzunca süre kalır navlun yakar..
22 milyon ciro yıllık ilginç.. ytd
Bu durumda taşımacılığı öpücükle mı yapmış olur liman! Ytd
Evet yapalım bunu.Türkiye, Doğu Avrupa ve Orta Asya grubunda 13 ülke arasında sonuncu sırada.Geçen senede sonuncuyduk.Yani Hukukun Üstünlüğü endeksinde ise 126 ülke arasında 109 sıradayız.
Evet adalet ve hukuk iyi😄
Şimdi bu davayı kime açacağız, Azerbaycan,a yani bir nevi İlham Aliyev,e.Mahkeme sonucu şimdiden belli oldu değil mi?
işi medyaya düşürmezler dünyaya rezil olurlar seve seve devir vs her işi yaparlar o zaman paralarınızı direk havale alieve gönderin
mehmet akdere bile dava açmış hemde hükümete en yakın isme ahlatçıya
haklıysan hakkını arayacaksın aramıyorsanda isyan vs pek samimi gelmiyor açıkcası
***%99 eminimki yatırımcıdaki bu tepkisizlik kader psikolojisi adamları dahada cesaretlendiriyor
yapıyo tepki yok yapıyo tepki yok o zaman devamke tabi
seneyede umarım çok borçlu bir şirketi petkime devrederler
bu tür yatırımcıya bence yaptıkları oldukça hakkaniyetli
Navlun piyasası analiz firması Xeneta Başanalisti Peter Sand: “Küresel tedarik zincirlerinin önemli bir arterinde yarı yarıya azalma var. Pek çok nakliye firması geçişlerini askıya aldı ve bazı hizmetlerinin rotalarını Ümit Burnu’nu dolaşacak şekilde yeniden belirledi. Bu, Kızıldeniz ve Süveyş Kanalı yerine Ümit Burnu üzerinden giden her gemi için 1 milyon dolarlık ekstra yakıt maliyetine neden olan bir rota değişikliği… Fiyatlar, FEU (40 feet’lik konteyner) başına 14 bin dolara çıktığı ‘COVID yılları’ gibi bir durum geliştirerek kontrolden çıkar mı? Hayır. Fiyatlar en çok etkilenen ticaret yollarında mevcut seviyesinin 2 katına çıkarabilir, ancak bunun, oranları FEU başına 4 bin dolara getirebilir."
Bir süper tankerin günlük maliyeti en az 20 bin $ arttı
Londra sigorta piyasası, Güney Kızıldeniz’i (Babu'l Mendeb Boğazı) yüksek riskli alanlar arasına aldı. Gemilerin buradan geçerken sigorta şirketlerini bilgilendirmeleri ve 7 günlük teminat süresi için ek prim ödemeleri gerekiyor. Savaş riski primleri geçen haftaki yüzde 0.07 seviyesinden bu hafta gemi değerinin yüzde 0.1-0.15 ila yüzde 0.2’sine yükseldi. Marine Link sitesi, “Maksimum 2 milyon varil ham petrol taşıyabilen süper tankerlerin ortalama günlük oranları, geçen ay günde 40 bin dolardan 60 bin doların üzerine çıktı” diye hesap yaptı.
Bu da başka haber!
https://www.cnnturk.com/ekonomi/simd...rtiracak-neden
İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Başaran Bayrak da, İstanbul’dan Uzak Doğu’ya giden boş konteynerlerin maliyetinin 500’den 800 dolara çıktığını belirtti. Bayrak, “Çin’den Türkiye’ye gelen konteynerlerin taşımacılık maliyeti 2 bin dolara yükseldi” dedi. Özellikle Uzak Doğu’dan yapılan ithalatın olumsuz etkileneceğini kaydeden Bayrak, “Kızıldeniz’den geçip Mersin’e gelecek bir gemi Cebelitarık’tan geçecek. Bu da kat edilen yolu 10 bin mil civarında artırır ve yaklaşık bir ay kadar uzatmış olur” ifadelerini kullandı. Ytd
Ciro ile borç olayının ne alakası var!
22 milyon dolar yolluk ciro değilmi? Günlük 85 konteyner yapıyor bu ciro hadi 500 dolar boş konteynır diyelim 120 konteyner yapıyor! Pandemiyi yaşayan şirketlerde aynı durumda değilimiydi! Ciro başka borç başka!
Bu cironun karşılğı komik gelmiyor mu size!
Asıl siz Hangi bakıştan bakıyorsun bu ciroya bak hesabı yaptım! Bunun neresinde yanlışlık var!
Yer İmleri