Bayağı bir kriz, resesyon ortamı var, Çin de var, battık ya lââ....
https://twitter.com/fire_ozgur/statu...NSQWNLHKg&s=19
|
|
https://x.com/halil_buhur/status/176...rn6IgPy0ua5YuA
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Burada yapılan paylaşım yazılan bilgi yorum ve tavsiyeler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir.
Bayağı bir kriz, resesyon ortamı var, Çin de var, battık ya lââ....
https://twitter.com/fire_ozgur/statu...NSQWNLHKg&s=19
Bu toy delikanlılar da 2023 sonlarında ellerinde ve fonlarında ki tüm frotoları 2024 de otomotiv daralacak, faizler yükseliyeahh diye satıp kötülemeye başladılar. İhracatçı Ford u satmaları akabinde froto nun 2023 Ağustos sonrası sindirme hareketi yaptığı evrede yaptıkları programlarda Türkiye de pazar daralacak olumsuz etkilenecek diye kasım kasım kasılıyorlar, bilmiş bilmiş konuşuyorlardı. Bugün 2024 beklentilerini açıklayan şirketleri ele almışlar, tabi morardıkları ve terste kaldıkları için Ford u hızlıca geçivermişler
Bu işlerin bileni yoktur, çok bilen çok yanılır. İyi kötü tahminden ibarettir tüm yapılanlar. Şahsi tahminlerine iman edip kulaklarını gözlerini gelişmelere kapatanlara piyasa her zaman hadlerini bildirmiştir. Piyasa en. İyi öğretmendir ve herkesten büyüktür.
Toy olmak, tecrübesiz olmak kusur değil. Herkes bu yollardan geçti geçiyor ama hem toy hemde her boku biliriz edasıyla ortalıkta artist artist gezinmek işin sonunda işte insanı bu hallere sokar. İş ki bu girdiğin durumdan ders alasın !
https://x.com/fintables/status/17667...8zR8BW99R1jyoQ
Az insan çok huzur
Zortoto Yetkili Satış Servis A.Ş. sahifesinin üstün nitelikli mekaniker, motör, kaporta, boya ve oto elektrik ve polisajcı, bobinajcı, fren hidrolik, amortisör, egsozcu ve klima bakım tekniker, mühendis ve araç kabul elemanı değerli abilerim, ablalarım, kardeşlerim, bacılarım,
Ellerinizden öper mütevazı bir B sınıfı 15-16 yaşlarında binek aracım var, markası Reno Megan. Bunun triger kayışı değişim zamanı gelmiş! 4 yıl önce yetkili serviste değiştirtmiştim kritik parça olması sebebiyle.
Yalnız aynı marka model araçların Avrupa'da satılanlarına 6 yıl ve/veya 120.000 km de bir değişim önerirken bize satılan araçlarında 3 yıl ve/veya 60.000 km de bir değiştirin diyorlar. Araçlar aynı, parça malzeme aynı, neymiş efenim Türkiya tozlu yollar sınıfında bir ülkeymiş, toz, yağmurda yollarda oluşan çamur nedeniyle motör kayışları çabuk aşınıyormuş sıyırabilirmiş falan filan.
Yutubda videolara baktım, adamın birisi yazmış ki 1998 yılında sıfır km aldığımız Vw Passat aracın ilk triger değişimini babam 2007 yılında (9 yıl sonra!) yaptırdı. Araç hâla babamda ve ikinci değişimini de 2023 de yaptırdı!!! tam 16 yıl sonra ve servisteki çalışanlar şok oldu, kayışta ufak tefek kılcal çatlaklar harici pek bir şey yoktu. Yalnız babam vitesleri çok yumuşak değiştirir, gereksiz ve ani gaza basmaz sanırım bu yüzden bu zamana kadar kayış kopmadı yazmış. Vw grubunun kayışları teflon kaplıymış çok dayanıklıymış.
Abd de de bir adam 120 bin mildeki aracının triger kayışını göstermiş videoda, üzerinde tarih var, tam 9 yıldır değişmemiş.
Başka birisi ise yurtdışında bi mühendisle sohbetinde mühendisin ona aslında benzinli araçlar için triger değişimi diye bir şey önermediklerini yazmış. 3 yıldan sonra kayış kontrol edilir aşınma, çatlaklar yoksa yardır gitsin demiş. Kayış dizel araçlarda önemliymiş güya, bilemedim.
Şimdi sorum şu, ben son değişimimde çıkan kayışı bana verdikleri için gördüm, yepyeni cillop gibi duruyordu, 4 yılda bir değişme zorunda mıyız cidden? Araç 1.4 benzinli, turbo değil, 4 yılda 30 bin km anca yapmışım.
Youtupta Yorumlarda bi adam "triger kayışı ne la? Aracı 2. el aldım 7 yıldır bende kimse bana demedi bu parça değişcek diye" yazmış.
Kayış koparsa motörü eline alıyomuşsun, subaplar falan zortluyormuş. Değişim de 10 bin lirayı buluyor.
Zortoto'dan parayı bulursam bi daha trigeri zincirli araç almayı düşünüyorum, kayış bizi bozar, zora sokar. Cevap verecek arkadaşlar için teşekkürler.
Bende 25 yildir VW gurubu araclar vardi, trigger kayislari ve buna bagli parcalari belirtilen araliklarla hep degistirdim.
Eskiden golf trigger kayisi degisimi 90K km'de simdi 120K km yapmislar.
Diger modelleri bilmiyorum.
Benim bildigim bu kadar.
Servisler das mi yiyecek?
Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY
Toyota'da zincirli imis sanirim, trigger kayisi yokmus.
Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY
|
|
Onu bunu bilmem de kayışı koparmayacan aga. Bir insanda kayış kopmuşsa para pul boş iş. Her şeyin başı sağlık.
Yer İmleri