|
|
Sayfa 487 notlarımin arasına alayım.. ytd
Bırak Hc 2018 i bırak bu işleri pik yapmış falan filan!
Hadi yakın geçmişe gidelim biraz!
Geçen sene ilk çeyrek 2023
Dolar kuru 18.70 açılış 19.17 kapanış Ocak mart arası
2024 ilk çeyrek
Dolar kuru 29.52 açılış 32.39 kapanış Ocak mart arası
Geçen sene nafta etilen makası, platts endeks nedir? Satışlar ton bazlı
Bu sene nedir ve artı star? Satışlar ton bazlı
Ytd
Sadece kur farkı 2023 2024 ilk çeyrek farkı yüzde 67 civarı bir artış söz konusu! Ytd
Yine geçen seneki gözlemlediğim ikinci çeyreğin ilk iki ayı kur 20 civarlarında ve son ayı yani haziranda sert yükseliş yaparak ikinci çeyreği 25.88 kapatıyor.
Bu kısım şimdilik bizi ilgilendirmiyor ikinci çeyrek veriler geldikçe ve süre ilerledikçe kıyaslarız, şimdilik ikinci çeyrek beklesin, sonra bakalım.
Bize bir önceki sayfada paylaştığım kar, ciro makas vs değişimlerin oluşumları arasındaki kıyaslama çeyreklik bazda nasıl olgunlaşmış diye bakmak kalıyor! Zaten ilk çeyreğe pek birşey kalmadı.
Bugün paylaştığım gazetecinin makalesinden çıkarımla etilen satışlarında ilk çeyrek yüzde 12 düşüş yaşayan bir şirket vardı, kraker durumları kapatma vs diye. İlk çeyrek piyasanın durumunu ifade eder mi bilemem, Petkim’de gelince görürürüz artık. Belki satışları öyle olabilir ama kur farkı sebepli ciro öyle olmayabilir kanımca!
Tabi yine de cironun artışı kur bazlıdan ziyade ton bazlı önem arz ediyor.
Onu da ekliyim. Ytd
Ben çok anlamam bu işlerden, öyle kıytırık matematikle ifade etmeye çslıştım. Yanlışlarım vardır yoktur hatam oluyorsa kusura bakmayın. Bakkal usulü anca bu kadar dilim döndüğü kadar!
Olduğu kadar olmadıysa kader.. ytd
Hadi birazda Stardan bahsedelim.
Star yillik üretimden satışları
2019 yılı 20.831.490.442
2020 yılı 24.030.141.769
2021 yılı 55.187.004.901
2022 yılı 189.155.079.778
2023 yılı 9444 dolares yaklaşık 283 civarı hasılatı var.
İlk çeyrek bu geçen seneki ilk çeyreğe göre kur farkı önceki bahsettigim durum gibi yüzde 67 lik bir fark olulacak ve etkisi olacak..
Mevsimsel ilk çeyrek genelde gerek karayolu taşımacılığı gerekse havayolu taşımacılığı daha düşük oluyor lakin havcilik verilerine göre geçen yılın aynı çeyregine göre artış söz konusu gelen verilere binaen.
(2023 yılının aynı dönemi ile kıyaslandığında iç hat yolcu trafiğinde yüzde 3,8, dış hat yolcu trafiğinde ise yüzde 11,4’lük bir artış)
Ayrıca bu yıl bir aksilik olmazsa geçen yıla göre oldukça yüksek bir beklenti var yine havayollarinda. Bu da jp8 yakıt tüketimini arttıracağıni düşünmemizi sağlar ilk etapta..
Aynı şekilde karayolu trafiğe de doğru orantı ile beklentilere göre artacaktır.
Özellikle 2 ve 3 ncü ceyrekler önem arz ediyor, cirolar açısından da..
Star'a bir nebze de olsa buradan çıkarım yapabiliriz.
Hayırlısı bakalım.
Herşey yazıldığı gibi kolay olmuyor.. Yazmaya yazarız beyin bedava nasıl olsa ama piyasa ne diyor, tahtacı ne diyor.. ytd
|
|
Klip atmıyorum
tatil sebebli okumalik olsun diye, düşüncelerimi aktardım.
Bir anlam çıkmasın, kuşbakışı öyle bir bakış açısıyla bilgi olsun diye paylaşım yaptım.
Kelim ilacım olsa kafama sürem..
Emekciyim bu hissede, Herkesin fikri, bilgisi, tecrübesi kendine. Bu yüzden lütfen yanlış anlamayın.
işçi, memur ve emekçilerin bayramını da kutlu olsun. Ytd
Yer İmleri