Sayfa 1250/7020 İlkİlk ... 2507501150120012401248124912501251125212601300135017502250 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 9,993 - 10,000 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Arjantinli yazar Manuel Puig’in olum yildonumu (22 Temmuz 1990)

“Bir tuhaflik, degisik bir sey; insanin dikkatini ceken ilk bu oluyor; baskalarina hic benzemeyen, siradan olmayan bir kadin. Enikonu genc oldugu belli, yirmi besinde filan, belki biraz daha buyuk; minicik bir yuz, kedi gibi, ucu yukari kalkik, ufak bir burun... Yuz bicimi tam oval degil de yuvarlacik, alni genis, elmacikkemikleri belirgin filan falan, ama ceneye dogru sivrilesiyor, tipki kedilerinki gibi.”

“Ya gozleri?”

“Dupduru, yesil olduguna kalibimi basabilirim, elindeki resme daha dikkatli bakmak icin iyice kisilmis. Resmini cizdigi seye bakiyor. Hayvanat bahcesindeki kara panter. Ilkin sakin duruyor, kafesinin icinde uzanip yatmis... Gelgelelim kizin sehpasiyla iskemlesi gicirdayinca panter onu gordu, kafesinde volta atip kizdan yana homurdanmaya basladi, kiz da zaten cizdigi resmi golgelendirmekte gucluk cekiyordu.”

“Hayvan onun kokusunu almamis miydi daha once?”

“Yok, kafesin icinde kocaman bir parca et var, hayvan ancak bunun kokusunu aliyor. Bakici, eti parmakligin hemen icine birakiyor ki disaridaki kokulari bastirsin; isin puf noktasi bu, panter heyecanlanmasin, diye. Simdi hayvanin ofkesini goren kiz daha bir heyecanla calismaya basliyor, cizgileri daha hizli hizli cekerek oyle bir hayvan yuzu ciziyor ki ayni zamanda bir seytan. Panter de onu gozluyor, erkek panter, acaba kizi paramparca edip govdeye indirmek mi istiyor, yoksa cok daha baska, cok daha cirkin bir icguduyle mi bakiyor, bunu kestirmesi guc.”

“Something a little strange, that’s what you notice, that she’s not a woman like all the others. She looks fairly young, twenty-five, maybe a little more, petite face, a little catlike, small turned-up nose. The shape of her face, it’s . . . more roundish than oval, broad forehead, pronounced cheeks too but then they come down to a point, like with cats.”

“What about her eyes?”

“Clear, pretty sure they’re green, half-closed to focus better on the drawing. She looks at her subject: the black panther at the zoo, which was quiet at first, stretched out in its cage. But when the girl made a noise with her easel and chair, the panther spotted her and began pacing back and forth in its cage and to growl at the girl, who up to then was still having trouble with shading in the drawing.”

“Couldn’t the animal smell her before that?”

“No, there’s a big slab of meat in the case, that’s all it can smell. The keeper drops the meat near the bars, and it blocks out any smell from outside, that’s the point, so the panther won’t get excited. And noticing the anger of the wild animal the girl begins to work more feverishly, with faster and faster strokes, and she draws the face of an animal that’s also a devil. And the panther watches her, a male panther, and it’s hard to tell if he’s watching to tear her to pieces and make a meal of her, of if he’s driven by some other, still uglier instinct.”

2. American hard rock, heavy metal, glam rock grubu Kiss, Melbourne Senfoni Orkestrasi ile birlikte calisarak kaydettikleri canli albumleri Kiss Symphony: Alive IV’u 22 Temmuz 2003’de Kiss ve Sanctuary records etiketleriye piyasaya surdu.

3. Golden Girls (Altin Kizlar) dizisinin Sophia Petrillo'su Estelle Getty'nin olum yil donumu (22 Temmuz 2008)

4. Fransiz sair ve oyun yazari Félix Arvers’in dogum yildonumu (23 Temmuz 1806)

Kalbim sirrini buldu, manalandi hayatim.
    Olmez bir ask aniden kapladi benligimi.
    Umitsiz aci cektim ve herkesten sakladim,
    O bile kendisini bilmedi sevdigimi.

Ah! Simdi cok pismanim, yaninda golge gibi,
    Hem ondan ayrilmadan kalacaktim, yalniz ben
    Hem olunceye kadar mesut bir kole gibi,
    Hicbir sey istemeden ve bir sey beklemeden.

Tanri onu yaratmis melek gibi saf, temiz,
    Yasarken etrafini dinlemeden, habersiz
    Bu askin sarkisiyla bir gun karsilasacak.

O kalbe gomulerek yasanilmis sevgiye,
    Kendisinden baskasi olmayan sevgiliye
    ‘Kim bu kadin acaba?’ deyip anlamayacak

5. Sessiz sinemanin onemli aktorlerinden Alman Emil Jannings'in dogum yildonumu (23 Temmuz 1884)

6. Amerikali roman yazari ve senarist Raymond Thornton Chandler'n dogum yildonumu (23 Temmuz 1888)

"Lisansli ozel dedektifim, uzun bir suredir bu isi yapiyorum. Orta yasa merdiven dayamis, evlenmemis yalniz bir kurdum, zengin degilim. Birkac kez hapse dustum, bosanma vakalarina bakmam. Ickiyi, kadinlari, satranci ve birkac seyi daha severim. Aynasizlar benden pek hoslanmaz, ama iyi anlasabildigim bir-iki tanesi var. Buralarin yerlisiyim, Santa Rosa'da dogdum. Kardesim yok, bizim meslekte herkese olabilecegi gibi, eger bir gun arka sokaklarin birinde zimbalanirsam, kimse hayatinin temel direginin coktugunu falan hissetmeyecek." Uzun Veda

"I'm a licensed private investigator and have been for quite a while. I'm a lone wolf, unmarried, getting middle-aged, and not rich. I've been in jail more than once and I don't do divorce business. I like liquor and women and chess and a few other things. The cops don't like me too well, but I know a couple I get along with. I'm a native son, born in Santa Rosa, both parents dead, no brothers or sisters, and when I get knocked off in a dark alley sometime, if it happens, as it could to anyone in my business, nobody will feel that the bottom has dropped out of his or her life."

7. Italyan roman yazari Elio Vittorini’nin dogum yildonumu (23 Temmuz 1908)

"Taptaze bir vicdani olmasini istiyordu -kendisi boyle diyordu: Taptaze, oyle bir vicdan ki her zaman yerine getirmekte oldugu gorevlerinin disinda baska sorumluluklar, insanlara karsi yeni, daha yuce odevler yuklensin. Cunku her zaman yerine getirilen odevler insanin icini rahatlatmaz olmustu. Insan hicbir sey basaramamis gibi oluyordu bu durumlarda. Kisi kendi kendisini hosnutsuzluk ve hayal kirikligi icinde birakiyordu.

‘Ben, insanligin yeni bir seye hazir olduguna inaniyorum’dedi. ‘Yalniz hirsizlik etmemeye, adam oldurmemeye, iyi bir vatandas olmaya degil... Bunun otesinde baska bir seye. Yeni ve baska odevleri yuklenmeye hazir olduguna inaniyorum insanligin. Bizim icimizde duydugumuz da bu, saniyorum, baska odevler yuklenme istegi, yeni isler basarma istegi. Yeni bir duyarlikla vicdanimizin bize gosterdigi yeni isler basarma istegi.’ " Elio Vittorini, Sicilya Konusmalari

“Avrebbe voluto avere una coscienza fresca, così disse, fresca, e che gli chiedesse di compiere altri doveri, non i soliti, altri, dei nuovi doveri, e più alti, verso gli uomini, perché a compiere i soliti non c'era soddisfazione e si restava come se non si fosse fatto nulla, scontenti di sé, delusi.

‘Credo che l'uomo sia maturo per altro,’-disse. ‘Non soltanto per non rubare, non uccidere, eccetera, e per essere buon cittadino... Credo che sia maturo per altro, per nuovi, per altri doveri. È questo che si sente, io credo, la mancanza di altri doveri, altre cose, da compiere... Cose da fare per la nostra coscienza in un senso nuovo.’ "

8. Italyan yonetmen, yazar, aktor ve senarist Damiano Damiani'nin dogum yildonumu (23 Temmuz 1922)

Sayfa 1250/7020 İlkİlk ... 2507501150120012401248124912501251125212601300135017502250 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •