Sayfa 1304/7020 İlkİlk ... 3048041204125412941302130313041305130613141354140418042304 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 10,425 - 10,432 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Ingiliz romantik sair Robert Southey’in dogum yildonumu (12 Agustos 1774)

Charlotte Bronte'ye yazdigi mektup:

“Eger kendi mutlulugunuzu dusunuyorsaniz bu yeteneginizi gelistirirken cok dikkatli olmalisiniz. Edebiyati meslek olarak secmis, hayatini edebiyata adamis ve bu bilincli secimden bir an bile pismanlik duymamis biri olmama ragmen bana basvuran her hevesli delikanliyi bu zorlu yolu secmek konusunda uyarmaya kendimi mecbur hissediyorum. Bir kadinin boyle bir konuda uyariya ihtiyaci yoktur diyeceksiniz; onun icin ayni zorluk soz konusu olamaz. Bir bakima bu dogru, ama tum iyi niyet ve ictenligimle sizi uyarmam gereken bir tehlike var. Edebiyat bir kadin isi olamaz ve olmamalidir. Esas gorevlerine ayirdigiı zaman arttikca edebiyata, sadece bir kendini gelistirme ya da bir bos zamanlari degerlendirme araci olarak bile ayiracagi zaman azalacaktir. Bu gorevler henuz sizden beklenmiyor, ama beklenecekleri gun gelip cattiginda unlu olmak icin cok daha az istekli olacaksiniz. Heyecani hayal gucunde aramaniz gerekmeyecek.”

“But it is not with a view to distinction that you should cultivate this talent, if you consult your own happiness. I, who have made literature my profession, and devoted my life to it, and have never for a moment repented of the deliberate choice, think myself nevertheless bound in duty to caution every young man who applies as an aspirant to me for encouragement and advice against taking so perilous a course. You will say, that a woman has no need of such a caution : there can be no peril in it for her. In a certain sense this is true ; but there is a danger of which I would, with all kindness and all earnestness, warn you. Literature cannot be the business of a woman's life, and it ought not to be. The more she is engaged in her proper duties, the less leisure will she have for it even as an accomplishment and a recreation. To those duties you have not yet been called, and, when you are, you will be less eager for celebrity. You will not seek in imagination for excitement, of which the vicissitudes of this life.”

2. Ingiliz sair ve ressam William Blake'in olum yildonumu (12 Agustos 1827)

Asla ugrasma askini anlatmaya,
    Ask varolur yalnizca dile gelmeden;
    Nasil hareket ederse soylu ruzgar
    Sessizce, gorunmeden.

Anlattim askimi, anlattim askimi,
    Anlattim ona tum yuregimdekileri;
    Titreyerek dehsetli korkularla, buz gibi,
    Ah! yanimdan ayrildi.

Uzaklastiktan az sonra benden,
    Bir gezgin onu elde etti,
    Sessizce, gorunmeden:
    Ah, bu inkar edilmezdi.

"Kaplan! Kaplan! gecenin ormaninda, isil isil yanan parlak yalaza / Tyger! Tyger! Burning bright In the forests of the night." Kaplan Siiri, 1800

3. Rus okultist, filozof ve yazar Helena Petrovna Blavatsky’nin (Helena von Hahn) dogum yildonumu (12 Agustos 1831)

“Gunes, gunes alemin (sisteminin) merkezidir ve beyni gorulen gunesin arkasinda gizlidir. Buradan duyu, buyuk bedenin butun sinir merkezlerine isinlanir. Hayat enerjisinin dalgalari her bir damarin icine akar... Gezegenler onun uzuvlari ve nabizlaridir.”

“The Sun is the heart of the Solar World (System) and its brain is hidden behind the (visible) Sun. From thence, sensation is radiated into every nerve-centre of the great body, and the waves of the life-essence flow into each artery and vein. . . . The planets are its limbs and pulses.”

“Kendini begenmislik, kibirli bir aptalin tirmandigi yüksek bir kule gibidir. Kibir dolu bir yalnizlik icinde ve kendi kendisi disinda hic kimse tarafindan fark edilmeksizin orada oturur.”

“Self-gratulation, O disciple, is like unto a lofty tower, up which a haughty fool has climbed. Thereon he sits in prideful solitude and unperceived by any but himself.”

“Boylece Babilliler, yirmi bes saniyelik dogruluk payiyla, bir tropik yilin uzunlugunu sabitlediler ve yildiz yilini tahminleri de yaklasik iki dakika fazlaydi. Ekinokslarin presesyonunu da saptamislardi.”

“Thus the Babylonians had fixed the length of a tropical year within twenty-five seconds of the truth; their estimate of the sidereal year was barely two minutes in excess. They had detected the precession of the equinoxes.”

4. Amerikali egitimci ve yazar Edith Hamilton’in dogum yildonumu (12 Agustos 1867)

“Yunan sanati ve edebiyati ulkelerine girinceye kadar tanrilari renklenememis, canlilik kazanamamistir. Guzel siirsel tanrilar yaratmak diye bir kaygilari yoktu Romalilarin, faydali tanri isterlerdi. Onlara ait oykuler yazmamislar, onlari disi ve erkek diye bile ayirmamislardi. “

“Until Greek literature and art entered Italy the Romans felt no need for beautiful, poetic gods. They were a practical people. They wanted useful gods. No stories were ever told about the Numina. For the most part they were not even distinguished as male or female.”

5. Kuantum mekanigine olan katkilarindan dolayi 1933 Nobel Fizik Odulu'nu alan Avusturyali fizikci Erwin Schrodinger'in dogum yildonumu (12 Agustos 1887)

"Biz bilimin bize insa ettigi bu materyal dunyaya ait degiliz. Biz onun icinde degil, disindayiz. Sadece gozlemciyiz. Dunyanin icinde oldugumuza inanma nedenimiz ise resme ait olmamiz, vucudumuzun bu resmin icinde bulunmasi. Vucutlarimiz dunyaya ait.Sadece benim degil arkadaslarimin, kedimin,kopegimin ve atimin diger tum insanlar ile hayvanlarin. Ve bu benim onlarla tek iletisim aracim."

“We do not belong to this material world that science constructs for us. We are not in it; we are outside. We are only spectators. The reason why we believe that we are in it, that we belong to the picture, is that our bodies are in the picture. Our bodies belong to it. Not only my own body, but those of my friends, also of my dog and cat and horse, and of all the other people and animals. And this is my only means of communicating with them.”

6. Meksikali komedyen ve aktor Cantinflas’in (Mario Fortino Alfonso Moreno Reyes) dogum yildonumu (12 Agustos 1911)

7. Manuel Ortiz de Zarate, Moïse Kisling, Max Jacob, Pâquerette ve Picasso, 12 Agustos 1916’da Jean Cocteau tarafindan Paris’te fotograflandilar.

8. The Godfather'in Fredo'su Italyan asilli Amerikali aktor John Cazale'nin dogum yildonumu (12 Agustos 1935)

Sayfa 1304/7020 İlkİlk ... 3048041204125412941302130313041305130613141354140418042304 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •