Sayfa 3325/7020 İlkİlk ... 232528253225327533153323332433253326332733353375342538254325 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 26,593 - 26,600 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Italyan ressam Giovanni Andrea de Ferrari'nin olum yildonumu (25 Aralik 1669)

Allora la tunica di Giuseppe ha portato a Giacobb (Joseph's Coat Brought to Jacob, circa 1640)

Abramo e i tre angeli (Abraham and the Three Angels, 1660s)

2. Edo donemi Japon sair ve ressam Yosa Buson'un olum yildonumu (25 Aralik 1784)

Ay batiya uzanirken
    doguya kayiyor
    golgesi ciceklerin

As the moon's light moves across to the west
    the flower's shadow
    to the east is treading!

Birden bir urperme
    Odamda olmus karimin
    Ayagima takilan taragi

The piercing chill I feel:
    my dead wife's comb, in our bedroom,
    under my heel

3. Italyan soprano ve aktris (Natalina Cavalieri) Lina Cavalieri'nin dogum yildonumu (25 Aralik 1874)

"Ucuncu Napoleone caddesindeki, bir oda ve bir mutfaktan olusan kucucuk kulubemizin cevresindeki her yer kalabalik ve yoksulluktan kiriliyordu. Kalbim SIKISIYORDU yoksulluktan, ama durduramadigim bir sekilde sarki soylerdim ben. Sanki sarki soylemek yoksullugumu azaltiyordu. Cocuklugumdan beri kendimi tiyatroya adamak istedim hep."

"Nella nuova stamberga che ci alloggiava, in Via Napoleone III (una camera e una cucina) tutto intorno a me era squallore. Io lo sentivo , mi si stringeva il cuore , ma per uno strano contrasto sempre presente in ogni i istante della mia vita, cantavo. Il caso volle che mi dedicassi al teatro."

4. Italyan ressam Francesco Zanin'in olum yildonumu (25 Aralik 1884)

View of San Giorgio Maggiore Venice, 1860

Venetian Scene, 1884

5. En Iyi Erkek Oyuncu Akademi Odullu ( Afrika Kralicesi - The African Queen, 1951) Amerikali aktor Humphrey (DeForest) Bogart’in dogum yildonumu (25 Aralik 1899)

6. Ingiliz yazar, ressam modeli ve aktor (Denis Charles Pratt) Quentin Crisp'in dogum yildonumu (25 Aralik 1908)

"Ana rahminden dusersiniz; acik arazide ates altinda surunursunuz; mezarinizin icine dusersiniz. / Caes del vientre de tu madre, te arrastras a través de campo abierto bajo el fuego, y te dejas caer en tu tumba."

7. Fransiz edebiyat elestirmeni, antropolog ve filozof René Girard'in dogum yildonumu (25 Aralik 1923)

"1863’te, Rus yazar Alman ya da Fransiz benzerlerinden hala otuz, elli yil, hatta iki yuzyil geridedir; birkac yil icindeyse, herkesi yakalayip gececektir cunku ustinsan miti Bati imgelemini sarmadan once, Dostoyevski bu miti reddedecektir."

"In 1863 the Russian writer was still thirty, fifty, or even two hundred years behind his German or French contemporaries. Yet in some few years he will have caught and passed everyone, having rejected the myth of the superhuman before it had even seized occidental imaginings!"

"Baba-ogul rekabeti siki bir benzerlik icerir. Ogul babanin arzuladigi seyi arzular. Babanin gururu ogula engel olur ve bunu yaparak onun gururunu guclendirir. Bu durumda, zorba babaya baskaldiran kole-ogulun isledigi suc, baba cinayeti tam da bir yeralti tragedyasi gibi gorunur. Cunku babayla ogul bir anlamda aynidir, baba cinayeti hem cinayet, hem de intihardir; ozunde, iki sucun farki yoktur birbirinden."

"The rivalry of father and son implies a strict resemblance. The son desires what the father desires. The pride of the father thwarts the son and, in so doing, fortifies his pride in turn. Parricide, the crime of the son-slave committed against a tyrant father, thus comes into view as the underground tragedy par excellence. Because father and son are, in a sense, identical, parricide is simultaneously murder ... In origin the two crimes are not differentiated."

8. Don Juan'in Ogretileri romaniyla taninan Peru asilli Amerikali yazar ve antropolog (Carlos César Salvador Arana Castañeda) Carlos Castaneda’nin dogum yildonumu (25 Aralik 1925)

“Davranislarinin onemine inaniyorsun. Aslinda hic de onemli degildirler. Ama, hicbir sey onemli degilse benim neden olmeyi degil de yasamayi sectigimi soruyorsun. Cunku yasam hakkinda dusuncelere sahipsin. Ayni sekilde, gormek hakkinda da belli dusuncelerin var. Fakat, gormek eylemi dusunce ile tanimlanamaz. Sana tanimlamami istiyorsun. Ayni sekilde kontrollu deliligi de tanimlamami istiyorsun. Sana tek diyebilecegim. Kontrollu delilik ile gormek yetisi iliskilidir. Ikisini de aciklamaya dusunce yetmez.”

“You think about your acts, therefore you have to believe your acts are as important as you think they are, when in reality nothing of what one does is important. Nothing! But then if nothing really matters, as you ask me, how can I go on living? It would be simple to die; that’s what you say and believe, because you're thinking about life, just as you're thinking now what seeing would be like. You want me to describe it to you so you can begin to think about it, the way you do with everything else. In the case of seeing , however, thinking is not the issue at all, so I cannot tell you what it is like to see . Now you want me to describe the reasons for my controlled folly and I can only tell you that controlled folly is very much like seeing ; it is something you cannot think about.”

Sayfa 3325/7020 İlkİlk ... 232528253225327533153323332433253326332733353375342538254325 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •