Sayfa 5178/7020 İlkİlk ... 417846785078512851685176517751785179518051885228527856786178 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 41,417 - 41,424 arası.

Konu: Sanat Mozaik

  1. "Gece, sanirim saat on birdi, acik pencereden bahcedeki huzursuz ciglik ve bagrismalari duydugumda, bir kitabi bitirmek icin odamda oturuyordum, bitisikteki otelde gozle gorulur bir hareketlilik vardi. Merak ettigim icin degil de, daha cok rahatsiz oldugumdan, carcabuk elli basamagi indigimde, otelin konuklariyla calisanlarini telasli bir kosusturma icinde buldum. Kocasi her zamanki dakikligiyle Namurlu arkadasiyla domino oynarken, Madame Henriette her aksam kiyi boyu yaptigi gezintiden hala donmemisti ve basina bir sey gelmis olmasindan endise duyuluyordu. Baska zaman agirkanli ve keyfine duskun biri olan fabrikator bir boga gibi kiyida kosusturuyor ve heyecandan kisilmis sesiyle, 'Henriette! Henriette!' diye gecenin karanliginda bagiriyor, sesi olumcul bir yara almis buyuk ilkel hayvanlarin haykirisini andiriyordu. Garsonlar ve usaklar telas icinde merdivenlerden inip cikiyordu, butun konuklar uyandirildi ve jandarmaya telefon edildi. Butun bu kargasanin ortasinda bu sisman adam, dugmeleri acik yelegiyle kah sendeleyerek kah sert adimlarla gecenin karanliginda deli gibi hickirarak, 'Henriette! Henriette!' diye haykiriyordu. Bu arada yukarida uyuyan cocuklar uyanmis, uzerlerinde gecelikleri, pencereden disariya dogru seslenerek annelerini cagiriyorlardi, babalari onları yatistirmak icin hemen yukariya yanlarina cikti. Iste bundan sonra sozcuklerle anlatilmasi imkansiz korkunc bir sey oldu; cunku fevkalade gergin ve olaganustu durumlar insan davranislari uzerinde oyle bir etki yapar ki, ne bir resim ne de bir soz onu ayni simsek hiziyla tasvir edebilir. Sisman ve iriyari adam birdenbire bitkin ve ofkeli bir yuzle gicirdayan basamaklardan indi. Elinde bir mektup vardi. Zar zor anlasilir sesiyle personel sefine, 'Herkesi geri cagirin!' dedi. 'Herkesi geri cagirin, aramaya gerek yok. Karim beni terk etmis.” Stefan Zweig, Bir Kadinin Yasamindan Yirmi Dort Saat



    "Nachts, es mochte gegen elf Uhr sein, saß ich in meinem Zimmer, um ein Buch zu Ende zu lesen, als ich plötzlich durch das offene Fenster im Gartenunruhiges Schreien und Rufen hörte und sichdrüben im Hotel eine sichtliche Bewegungkundgab. Eher beunruhigt als neugierig eilteich sofort die fünfzig Schritte hinüber und fand Gäste und Personal in durcheinander-stürmender Erregung. Frau Henriette war,während ihr Mann in gewohnter Pünktlichkeitmit seinem Freunde aus Namur Domino spielte, von ihrem allabendlichen Spaziergang aufder Strandterrasse nicht zurückgekehrt, sodaß man einen Unglücksfall befürchtete. Wie ein Stier rannte der sonst so behäbige schwerfällige Mann immer wieder gegen den Strand,und wenn er mit seiner vor Erregung verzerrten Stimme 'Henriette! Henriette!' in die Nacht hinausschrie, so hatte dieser Laut etwas von dem Schreckhaften und Urweltlichen eines zu Tode getroffenen riesigen Tieres. Kellner und Boys hetzten aufgeregt treppauf, treppab, man weckte alle Gäste und telepho-nierte an die Gendarmerie. Mitten hindurchaber stolperte und stapfte immer dieser dickeMann mit offener Weste, ganz sinnlos den Namen 'Henriette! Henriette!' in die Nacht hinaus schluchzend und schreiend. Inzwischenwaren oben die Kinder wach geworden undriefen in ihren Nachtkleidern vom Fensterherunter nach der Mutter, der Vater eilte nun wieder zu ihnen hinauf, sie zu beruhigen. Und dann geschah etwas so Furchtbares, daßes kaum wiederzuerzählen ist, weil die gewaltsam aufgespannte Natur in den Augenblicken des Übermaßes der Haltung des Menschen oft einen dermaßen tragischen Ausdruck gibt, daß ihn weder ein Bild noch einWort mit der gleichen blitzhaft einschlagen-den Macht wiederzugeben vermag. Plötzlichkam der schwere, breite Mann die ächzenden Stufen herab mit einem veränderten, ganzmüden und doch grimmigen Gesicht. Er hatteeinen Brief in der Hand. 'Rufen Sie alle zurück!' sagte er mit gerade noch verständlicher Stimme zu dem Chef des Personals. 'Rufen Sie alle Leute zurück, es ist nicht nötig. Meine Frau hat mich verlassen.' "

  2. Yemyesil orman sevincten guldugunde,
    Gulerek akar cukur yatagindan su da,
    Sakaci sozlerimize hava guldugunde,
    Yesil tepe de guler onun yankisiyla.



    When the green woods laugh with the voice of joy,
    And the dimpling stream runs laughing by,
    When the air does laugh with our merry wit,
    And the green hill laughs with the noise of it.

    William Blake

  3. Fransiz ressam Nicolas Guibal'in dogum yildonumu (29 Kasim 1725)

    Standing Male Nude, 1757




    Socrates teaching Perikles, 1780


  4. Ingiliz ressam William Turner of Oxford’un dogum yildonumu (29 Kasim 1789)

    Newnham-on-Severn from Dean Hill, 1800s




    Stonehenge - Twilight, c1840


  5. Italyan opera bestecisi (Domenico) Gaetano (Maria) Donizetti’nin dogum yildonumu (29 Kasim 1797)



    https://www.youtube.com/watch?v=qVqLBCs1_B

  6. Amerikali ogretmen, yazar, filozof ve reformcu Amos Bronson Alcott’in dogum yildonumu (29 Kasim 1799)



    “Umitle acilip kazancla kapanan bir kitap, iyi bir kitaptir.”



    “Gozlem, kitaplardan daha cok; deneyim ise insanlardan daha fazla temel bir egiticidir.”



    “Gercek ogretmen kendi kisisel etkisine karsi ogrencilerini koruyandir.”

  7. Fransiz ressam François Bouchot'nun dogum yildonumu (29 Kasim 1800)

    Le Général Bonaparte au Conseil des Cinq-Cents, 1840




    Mort de Marceau, XIXe siècle


  8. Alman roman yazari ve sair Wilhelm Hauff'un dogum yildonumu (29 Kasim 1802)

    “…Iskenderiye’ye dondum. Kalbimde butun insanlara karsi kin kayniyordu; bilhassa medeni dedikleri milletlere karsi alevlenen bir kin. Inan bana: Islamlarin arasinda daha rahat ettim. Ancak birkac ay Iskenderiye’de kalmistim ki, vatandaslarim oraya bir cikartma yaptilar. Onlarin sahsinda yalniz, babamla kardesimin cellatlarini gordum; bu sebeple, tanidiklarimdan ayni duygulari besliyen birkac genci toplayarak, Fransiz ordusunu SIK SIK dehset icinde birakan o yigit Memluklere katildim.Harb bitince, baris zamaninin adetlerine bir turlu donemedim. Ayni dusunceleri besleyen birkac dostumla, serseri, kararsiz, degisik ve ava, carpismaya hasredilmis bir hayat yasadim. Beni Prensleriymisim gibi sayan bu insanlarin arasinda yasamaktan memnunum. Cunku, benim Asyalilarim sizin Avrupalilariniz kadar medeni degillerse bile, haset ve iftiradan, bencillik ve hirstan cok daha uzaktirlar….”



    “…Ich ging nach Alexandria zurück. Haß gegen alle Menschen tobte in meiner Brust; brennender Haß besonders gegen jene Nationen, die man die gebildeten nennt. Glaube mir, unter meinen Moslemiten war mir wohler! Kaum war ich einige Monate in Alexandria, als jene Landung meiner Landsleute erfolgte. Ich sah in ihnen nur die Henker meines Vaters und meines Bruders; darum sammelte ich einige gleichgesinnte junge Leute meiner Bekanntschaft und schloß mich jenen tapfern Mamelucken an, die so oft der Schrecken des französischen Heeres wurden. Als der Feldzug beendigt war, konnte ich mich nicht entschließen, zu den Künsten des Friedens zurückzukehren. Ich lebte mit meiner kleinen Anzahl gleichdenkender Freunde ein unstetes, flüchtiges, dem Kampf und der Jagd geweihtes Leben; ich lebe zufrieden unter diesen Leuten, die mich wie ihren Fürsten ehren; denn wenn meine Asiaten auch nicht so gebildet sind wie Eure Europäer, so sind sie doch weit entfernt von Neid und Verleumdung, von Selbstsucht und Ehrgeiz…“

Sayfa 5178/7020 İlkİlk ... 417846785078512851685176517751785179518051885228527856786178 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •