Sayfa 7014/7020 İlkİlk ... 6014651469146964700470127013701470157016 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 56,105 - 56,112 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Amerikali cocuk ve genc yetiskin kurgu yazari Beverly Cleary'nin dogum yildonumu ( 12 Nisan 1916 )

“ ' Yasasin! ' diye bagirdi Ramona Quimby. Sicak bir Eylul oglen sonrasiydi. Ramona mutfaktaki masanin basina gecmis, Noel siparis listesini hazirliyordu.Ikinci siniftaydi Ramona. Gun iyi gecmisti, su anda tek istedigi listesini tamamlayabilmekti. Ramona icin Noel listesi, almayi umut ettigi seylerin bir listesiydi, vermeyi planladigi seylerin degil. ' Yasasin! ' diye bagirdi bir kez daha. Aksam yemegi icin ne hazirlayabilecegini gormek icin buzdolabini acarken, ' Cok sukur bugun maas gunu, ' diye soylendi Bayan Quimby.' Yih-huuuu! ' diye sicradi Ramona, listesine mor bir kalemle fareler ya da Gine domuzu diye yazarken. Noel ve dogum gununden sonra babasinin maas aldigi gunler en sevdigi gunlerdi. Babasinin maas almasi demek armaganlarla eve gelmesi demekti. Annesinin yarim gun calistigi doktor muayenehanesinden aldigi maasin anlami ise farkliydi: Bu, Ramona birinci siniftayken Quimbylerin evlerine ekledigi yatak odasinin borclarinin odenmesi anlamina gelirdi... ” Ramona Ile Babasi

“ ' Ye-e-ep!' sang Ramona Quimby one warm September afternoon, as she knelt on a chair at the kitchen table to make out her Christmas list. She had enjoyed a good day in second grade, and she looked forward to working on her list. For Ramona a Christmas list was a list of presents she hoped to receive, not presents she planned to give. 'Ye-e-ep!' she sang again. 'Thank goodness today is payday,' remarked Mrs. Quimby, as she opened the refrigerator to see what she could find for supper. 'Ye-e-ep!' sang Ramona, as she printed mice or ginny pig on her list with purple crayon. Next to Christmas and her birthday, her father's payday was her favorite day. His payday meant treats. Her mother's payday from her part-time job in a doctor's office meant they could make payments on the bedroom the Quimbys had added to their house when Ramona was in first grade... ”

2. Ingiliz filozof, yayinci, politikaci, yazar ve sair Bryan Edgar Magee'nin dogum gunu ( 12 Nisan 1930 )

“ Buyuk kardesi yoluyla bir kontlugun miras kaldigi Ingiliz Basbakaninin torunu olan Russel, felsefede oldugu kadar, siyasi ve sosyal sahnede de hep onemli biri olmustur; gercekten de, onun butun bir yetiskin yasami boyunca unlu bir halk adami oldugu, hakli olarak soylenebilir. O, hem kitap hem de gazetecilik yoluyla cok buyuk miktarda populer yazilar kaleme almis ve ayni zamanda unlu bir radyo yayincisi olmustur; bu etkinlikler yoluyla da, Ingiliz halkinin daha sonra gelen kusaklarinin toplumsal tavirlarini onemli olcude etkilemistir. ” Buyuk Filozoflar

“ Russell was a totally different sort of person from Frege: grandson of a British prime minister— from whom he was later, via his elder brother, to inherit an earldom -- he was always prominent on the political and social scene as well as in philosophy; in fact one can truthfully say that he was a famous public figure nearly all his adult life. He did a tremendous amount of popular writing in the form of both books and journalism, and he was also a familiar broadcaster; and through these activities he significantly influenced the social attitudes of successive generations of British people. ”

3. Turk sair, oyun yazari ve diplomat Abdulhak Hamit Tarhan'in olum yildonumu ( 12 Nisan 1937 )

Eyvah! Ne yer ne sevgili kaldi,
    Gonlum aci ve aglamayla dolu kaldi.
    Simdi buradaydi gitti elden,
    Gitti ebede, gelip ezelden
    Ben gittim, o toprakta kaldi,
    Bir kosede darmadagin kaldi.
    Eyvah! O gonul dostundan geriye
    Beyrut’ta bir mezar kaldi.

Bana bildir, o nerede ya Rab ?
    Kim atti beni bu derde ya Rab ?
    Derler ki: 'O tanidigi unut,'
    O sonsuzluk yolunu tutup gitti.
    Sigsin mi hayale bu gercek?
    Gorsun mu gozum bu macerayi ?

Oh my God neither a place nor beloved remained
    My heart is filled with cries of moaning
    Now she was here, she is gone
    She went to the eternity, coming from the pasteternity
    I went, she remained miserable
    She remained scatterred at a spot
    What remained from that bird of heart
    Is a grave in Beirut

Tell me o God where she is.
    Who threw me into this trouble o God?
    They say 'Forget that acquaintance'
    She went by taking the way of permanence
    Do I let this truth to fit into the imagination ?
    Do I let my eyes to see this adventure ?

4. Alfred Hitchcock’in yonettigi, Laurence Olivier, Joan Fontaine ve George Sanders’in basrollerini paylastigi romantik drama-gizem Rebeka ( Rebecca ) 12 Nisan 1940’da tum Amerika’da vizyona girdi.

” Keske anilari da parfum gibi siseleyebilen bir sey icat edebilselerdi. Hem kaybolmaz hem de bayatlamazlardi. Ne zaman istersem sisenin kapagini acip anilari bastan yasayabilirdim o zaman. ”

5. Evli ve Cocuklu ( Married With Children ) dizisinde aile reisi Al Bundy karakterini canlandiran, Amerikali sinema, dizi ve tiyatro aktoru Edward Phillip 'Ed' O'Neill'in dogum gunu ( 12 Nisan 1946 )

6. Askeri, politik ve polisiye macera romanlari ile unlenen Amerikali yazar Tom Leo Clancy’nin dogum yildonumu ( 12 Nisan 1947 )

“ Siyasetcinin karisi, yuzunde hos bir gulumseme ve agzinda secme birkac kelimeyle davetlerde kocasina eslik eden, bir secim kampanyasinin gerilimlerine tahammul gosteren ve hayret edici derecede sert el SIKISmalarina ses cikarmayan bir kadin olmaliydi. ” Amerika Krizde

“ The usual political wife was a woman who appeared at her husband's side with an adoring smile and a few carefully picked words, who endured the tedium of a campaign, and the surprisingly brutal handshakes. ”

“ Gercek ve kurgu arasindaki fark ? Kurgu hissettirmek zorundadir. ”

7. Amerikali televizyon snucusu, komedyen, yazar ve yapimci David Michael Letterman’in dogum gunu ( 12 Nisan 1947 )

8. Amerikali yazar ve avukat Scott Frederick Turow'un dogum gunu ( 12 Nisan 1949 )

“ Ask soz konusu oldugunda kimse istedigine ulasamaz. ”

“ Bir zamanlar daha yumusak duygularin gezindigi damarlarimda, tipki demir madenlerinde ki cevher damarlari gibi, gorev ve sorumlulugun sert gereksinimleri yerlesmisti artik. ” Savci

“ Now, like ore deposits, the harder stuff of duty and obligation has settled in the veins where those softer feelings moved. ”

“ Zifiri karanlikta isigin dugmesini aramak ve hic bulamayacakmisim gibi dehsete kapilmak gibiydi. Arayis uzadikca, beni bir arada tutan seyler asiniyor, yok oluyor, suya dusen ilac gibi eriyor ve sinirsiz, sonu gelmez bir panik tum benligimi kaplamaya basliyordu. ”

“ It is like groping for the switch plate in the dark, but I am never certain. As the search becomes more and more prolonged, the little bit of sense that holds forth in me erodes, gives way, bubbles off like a tablet dropped into water, and the wild blackness of some limitless and everlasting panic begins to swallow me. ”

Sayfa 7014/7020 İlkİlk ... 6014651469146964700470127013701470157016 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •