Alıntı Originally Posted by Achiles Yazıyı Oku
Bu motorlar zaten dünya pazarında tutulmuş yaygın motorlar.

TDİ, CRDİ, DCİ, HDİ, MULTİJET, TDCİ (Mercedes, BMW gibi birkaç özel durum dışında, onlarda da oartaklıklar var.)

TDİ: Volkswagen grubunun meşhur davalık olan motoru, biraz çok yakar sesi fazla beygir yüksek yakıt temiz olmalı, turbosundan dolayı 1,2 tdi si var, en az yakan motordu bir aralar (dünya rekoru denemesinde)
CRDİ: Common Rail-elektronik kontrollü yakıt püskürtme Hyundai accentin meşhur motoru, belirgin özelliği torku yüksektir, dayanıklı ömürlük
DCİ:Renault grubu, Mercedes A serisine de koydular, Citandan sonra bu konularda yakınlaşma eğilimi var Mercedeste, güçlü sorunsuz
HDİ: Citroen, Peugeot motoru, hassas biraz, aman aman özelliği yok, sakin kullanımda az yakar ömürlük
MULTİJET: Fiatın motoru, en önemli güzelliği sakin kullanımda az yakar, basınca benzinli gibi kaçar erken tepki verir. Güzel motor

Aslında şanzıman teknolojileri de böyle, dünyada doğru dürüst tam otomatik, teknolojik anlamda farklı birkaç farklı şanzıman var.

Velhasıl bu araçların dizel motorlarının hangisi daha iyidir ile bir yere varılamaz. İkinci el dizel motorda ve şanzımanda en önemli mevzu motorun gerçek durumunun ne olduğudur.

Yani ikinci el dizel almak benzinli almaktan daha risklidir, veya otomatk vites almak düz vites almaktan daha risklidir.

Dediğiniz paralara zaten dizel olarak saydığınız araçlar alınabilir, dolayısıyla hangi motor daha temizse kilometresi düşükse, düşük devirle kullanılmışsa, markasına motor teknolojisine bakmaksızın onu almanız yararınızadır. 3-3,5 bin tl enjektör motor arızası sıkıntı yaratır. Piyango. Motora iyi baktırın yeter.

Başka bakış açısıyla; 35-40,000 TL aralığında daha yüksek model benzinli motor alın tüp taktırın. Mümkün olduğu kadar modeli yüksek tutmaya çalışın....bence
teşekkürler sn.üye

az kilometre yapmış 1.5 dci dacia sandero stepway i inceliyorum fiyatıda çok cazip 40 binliraya halledebiliyorum

saygılarımla