Sayfa 1534/7020 İlkİlk ... 53410341434148415241532153315341535153615441584163420342534 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 12,265 - 12,272 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Yunan yazar, sair, siyasetci ve filozof Nikos Kazancakis'in olum yil donumu (26 Ekim 1957)

"Ben bir seye ozlem duydum mu ne yaparim bilir misin? Bir daha bikip da hatirlamayacak kadar yerim yerim. Ya da tiksintiyle hatirlamak icin. Bak bir zamanlar cocukken kirazlara karsi anlasilmaz tutkum vardi. Param olmadigi icin azar azar aliyor, yiyor yine istiyordum. Gece gunduz kiraz dusunurdum, salyalarim akardi; iskenceydi bu! Gunun birinde kizdim mi, utandim mi, bilmiyorum; baktim ki kirazlar bana istediklerini yaptiriyorlar ve beni rezil ediyorlar, ne plan kurdum bilir misin? Geceleyin yavasca kalktim, babamin ceplerini yokladim, gumus bir mecidiye bulup caldim. Sabah sabah da kalktim, bir bahceye gidip bir sepet dolusu kiraz aldim, bir cukurun icinde oturup basladim yemeye. Yedim, yedim, sistim, midem bulandi, kustum. Kustum patron! O zamandan beri de kirazlardan kurtuldum; bir daha gozume gorunmelerini dahi istemedim. Ozgur oldum. Artik kirazlara bakip soyle diyordum. Size ihtiyacim yok! Sarap icin ayni seyi yaptim, sigara icin de. Hala iciyorum ama istedigim anda harp diye bicakla keser gibi kesiyorum. tutku bana egemen olamamistir. Yurdum icinde ayni sey. Hasret cektim, biktim, kustum kurtuldum!" Zorba

"When I have a longing for something myself do you know what I do? I cram myself chockful of it, and so I get rid of it and don't think about it any longer. Or, if I do, it makes me retch. Once when I was a kid - this'll show you -1 was mad on cherries. I had no money, so I couldn't buy many at a time, and when I'd eaten all I could buy I still wanted more. Day and night I thought of nothing but cherries. I foamed at the mouth; it was torture! But one day I got mad, or ashamed, I don't know which. Anyway, I just felt cherries were doing what they liked with me and it was ludicrous. So what did I do? I got up one night, searched my father's pockets and found a silver mejidie and pinched it. I was up early the next morning, went to a market-gardener and bought a basket o' cherries. I settled down in a ditch and began eating. I stuffed and stuffed till I was all swollen out. My stomach began to ache and I was sick. Yes, boss, I was thoroughly sick, and from that day to this I've never wanted a cherry. I couldn't bear the sight of them. I was saved. I could say to any cherry: I don't need you any more. And I did the same thing later with wine and tobacco. I still drink and smoke, but at any second, if I want to, whoop! I can cut it out. I'm not ruled by passion. It's the same with my country. I thought too much about it, so I stuffed myself up to the neck with it, spewed it up, and it's never troubled me since."

2. Amerikali yazar Jim Butcher’in dogum gunu (26 Ekim 1971)

“Dairem studyo tipindedir. Kosede kucuk bir mutfagi, bir tarafta da sominesi olan, fazla buyuk olmayan bir odasi vardir. Diger odaya, yani yatak odama ve banyoma acilan bir kapi, zeminde de laboratuvarimin bulundugu alt bodruma inen menteseli bir kapi vardir. Dairemin her tarafi bol miktarda esyayla doludur - zeminde bir cok hali, duvarlarda duvar halilari, müsait olan her yuzeye koydugum bir biblo ve antika koleksiyonu, kosede asam, kilic bastonum ve bir gun gercekten duzenleyecegim bel vermis birkac kitap rafim durur.”

“My apartment is a studio, one not-too-large room with a kitchenette in the corner and a fireplace to one side. There's a door that leads to the other room, my bedroom and bathroom, and then there's the hinged door in the floor that goes down to the subbasement, where I keep my lab. I've got things pretty heavily textured - there are multiple carpets on the floor, tapestries on the walls, a collection of knickknacks and oddities on every available surface, my staff and my sword cane in the corner, and several bulging bookshelves which I really will organize one day.”

3. 1960 ve 1970’lerin en onemli Ingiliz Rock gruplarindan, Beatles ve Rolling Stones’a benzetilen The Who, 6.studyo albumu Quadrophenia'yi Track Records etiketiyle 26 Ekim 1973 tarihinde piyasaya surdu.

4. Family Guy, American Dad!, ve The Cleveland Show'un yaraticisi, Amerikali animator, yazar, yapimci, aktor, sarkici, seslendirme sanatcisi ve yonetmen Seth MacFarlane'in dogum gunu (26 Ekim 1973)

5. Ingiliz rock grubu Queen ve David Bowie Under Pressure sarkisini 26 Ekim 1981 tarihinde EMI ve Elektra etiketleriyle piyasaya surdu.

6. James Cameron'in yonettigi, Arnold Schwarzenegger ve Linda Hamilton'in rol aldigi aksiyon-bilim kurgu Yokedici (The Terminator) 26 Ekim 1984 tarihinde vizyona girdi.

7. 26 Ekim 1985’te Doktorun ilk olarak kopegi Einstein uzerinde yapacagi zaman yolculugu deneyinde Marty, olayi kamerasi ile kaydedecektir. Basarili deneyin hemen sonrasİnda Libyali teroristler bolgeye gelir. Doktorun vurulmasi sonucu Marty, kacmak icin araca atlar. Libyalilarin takibi esnasinda Marty, vites degistirirken zaman ayari kutusuna carpip yanlislikla aktive eder. Belli bir hizin uzerine gecince zaman yolculuguna gecen arac icindeki Marty, kendini birden 1955 yilinda bularak otuz yil geriye gider. (Gelecege Donus - Back to the Future - Ritorno al futuro filmi)

8. Testere 4 (Saw IV - Il gioco continua... la morte sarà una scorciatoia) 26 Ekim 2007 tarihinde Amerika,Kanada, Meksika,Ispanya, Ingiltere ve Turkiye'de vizyona girdi.

Sayfa 1534/7020 İlkİlk ... 53410341434148415241532153315341535153615441584163420342534 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •