Sayfa 1/4 123 ... SonSon
Arama sonucu : 26 madde; 1 - 8 arası.

Konu: Yakıt tüketimi hakkında

  1. #1

    Esas Yakıt tüketimi hakkında

    Ben şimdi pek anlamam bu işlerden baktım bizim sitede de pek bu konuyla ilgili pek bir şeyde yok.....madem yok ben soram belki konu hk bilgi paylaşımı gerçekleşir...

    şimdi bende 2005 dizel palio multijet 1,3 war....bunun uzun yolda yakıt sarfiyatı nedir.... gibi bir soru sorsam nasıl bir cevap bulurum
    kaç litre benzin alıyor onu bilmiyorum

  2. #2

    Esas






    buraya yeni bölüm açana kadar internette arasan daha kolay cevap
    ve hızlı cevap bulursun. Sadece modelini yazarak 138000 site buldum.
    Arabayı almadan önce araştırman daha uygun olur. Sonuçta amaç
    düşük yakıt tüketimi ve tasarruf olduğuna göre arabayı aldıktan sonra
    bunu araştırmak pek uygun bir hareket değil. Kolay gelsin...








  3. #3

    Esas

    sanırım derdimi anlatamamışım araştırdım ama her siteden bir ses çıkıyor tutarlı değil... arabayı 1,5 senedir kullanıyorum..aynı petrol firmasından benzin almama karşın izmit-düzce gidiş gelişi 30 ytl ye yaptığımda oldu 60 ytl ye yaptığımda

    tabiki her sitede konuyla ilgili bilgi var...yararlı oldugunu düşündüğümde bir konu olabilirdi... deneyimler... takip ettiğim GÜVENDİĞİM fazla site yok(cshtr;korfez.org;hisse.net) insanlar bazen + lar bazende - ler ekleyebiliyorlar....

    size şöle özetleyebilirim eğerki pazar günü beynini bozmasaydım antalyada aracın size net rakamlar verebilirdim ama yaklaşık olarak 220 YTL ile ki 39 lt+30lt şeklinde alımlar yaptım yani 69 lt ile 1500 km yol yaptım.(zaten aracta gösterge panelli var ne hıza ne yaktığınıda gösteriyor ama inandırıc değil.) bu ifade aslında çok çiğ neden giderken 120 ytl lik benzin aldım en fazla 90 ytl sini yaktı ama dönüşte 100 aldım hepsini içti....nasıl kullandım sorusuna hiç bir sitede cevap bulamadım.... malumunuz adapazarı antalya yolunun bozüyük kesimine kadar 60 km hızın üğstüne çıkmadım.çıkamadım yoldan ve trafikten...sonrası ise 120 ve üzeri şeklinde gitti...dönüştede nede olsa bozuyük sonrası yavaş gideceğim diye 140 altına inmeksizin bozuyüke geldim....ve sonrası yine 60-80 arası bu şekil bir kullanım fakat ne komiktirdi sonuç itibariyle gidişinde gelişinde Km/saati 87 bu ortalama ile gidip gelmişim....

    bunlarla sonuca daha net yaklaşmamızı sağlar diye bu konuda bir başlık açmak istemiştim...

    bu verileride size 13800 site arasında kolay kolay vermezler ah beyni bozmasaydım km km tutuyordum hesabı...

    yinede ilginize teşekkürler...

  4. #4

    Esas

    benzindeki oktan hakkinda bilgilendirici bir yazi buldum
    cogumuzun bu konuda dogruyu bilmediginden eminim
    okuyun ekonomi yapin yuksek oktanli benzinin hic bir faydasi yok mus bu site boyle yaziyor aciklamali olarak kopyalayacaktim yaziyi ama kopi yapamadim
    http://ayseegevoleybol.azbuz.com/rea...00000007768376

  5. #5
    Duhul
    Oct 2004
    İkamet
    tarabya
    Yaş
    44
    Gönderi
    7,411

    Esas

    Yakit tuketiminin bircok faktoru vardir... Gidilen yolun megili yapilan hiz pedala ne kadar bastigin atmosfer basinci hava filtresi benzin kalitesi birsuru degisken var...

    bir arkadasim 1.6 benzinli borasi ile antalyaya gitti ve 1.4 dizel peugeot ile giden arkadastan daha az yakti... Tabi daha uzun surede gitti sabit hizlarla gitti... Nasil gittiginin onemi cok... Ufacik ihmaller buyuk sonuclar yaratabiliyor...

  6. #6

  7. #7

    Esas

    bunlar bizim bildiklerimizi tam tersini mi soyluyor yoksa arac bozulsunda yenisini mi alsin diye ugrasiyorlar

    Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri


    Motorlu araç sürücülerinin vites geçişlerini optimize etmeleri, yumuşak sürüş tarzını benimsenmeleri, hızlanmalarını kontrol altında tutmaları, rampa çıkış ve inişlerde kontrollü olmaları ve motoru bilinçli kullanmaları halinde hem yakıt tüketimini hem de çevreye olumsuz etkileri azaltabilecekleri bildirildi.



    AA muhabirinin Renault'un üç aylık periyotlarla yayımlanan ''Performans'' dergisinden derlediği bilgilere göre, müşterilere yakıt tasarrufunun yanı sıra ''çevreci'' araç kullanımı sağlayan pratik tavsiyelerin başında ''vites geçişlerinin optimize edilmesi'' geliyor.

    Motor devri yaklaşık 1000 d/dk devire düştüğünde birinci vitese geçilmesi önerilirken, dizel araçlarda yaklaşık 2000 d/dk devirde, benzinli araçlarda ise 2400 d/dk devirde vites yükseltilmesi tavsiye ediliyor. 50 km/h hızda 4. veya 5. vitese çıkılmasının uygun olacağı belirtiliyor.

    ''Yumuşak bir sürüş tarzının tercih edilmesi'' de yakıt tasarrufu sağlayan önemli kalemler arasında değerlendiriliyor. Zamanında sabit seyir hızına çıkılması ve o hızda kalınması tavsiye edilirken, ''Mümkün olduğunca motor frenini kullanın ve fren pedalıyla mümkün olduğu kadar az fren yapın. Yani 50 km/h hızda 5. vitesteyken, trafik ışıklarına 100 metre kala ayağınızı gaz pedalından çekin'' deniliyor.

    Araçların kullanımına ilişkin diğer pratik tavsiyeler ise şöyle:

    ''Hızlanmaların kontrol altında tutun: 60 km/h'ye kadar 5. vitese mümkün olan en kısa sürede geçmek için olabildiğince süratli şekilde hızlanmayı tercih edin. 60 km/h üzerinde hızlanmalarınız daha yumuşak olsun. Yani 5. vitese kadar mümkün olduğu kadar hızlı şekilde vites değiştirin.

    Rampa çıkış ve inişlerinde kontrollü olun: İnişte hızınızı sabit tutun. Çıkışta trafiği aksatmadan hızı düşürün ve mümkünse 40 km/h'nin üzerinde kalmaya çalışın. Yani, inişlerden yararlanmak için daha hızlı gitmek yerine ayağınızı gaz pedalından çekmeyi tercih edin.

    Motorunuzu bilinçli şekilde kullanın: Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin. Kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyin. Yani, marşa bastıktan sonra hemen yola koyulun.''

    -ARACIN BAKIMI-

    ''Aracın kullanımının optimize edilmesi'' için yapılması gerekenler ise şöyle sıralanıyor:

    ''Her ay lastiklerinizin basıncını kontrol ettirin. Klima kullanmak gerekiyorsa, dış ve iç sıcaklıklar arasında çok büyük fark olmamasına dikkat edin. Aracınızda gereksiz yük bırakmayın. Tavan portbagajını ve tavan barlarını kullanmadığınızda yerlerinden çıkarın. Yani aracın doğru kullanımı ve bakımlı olmasının, çevreci sürüş bilinci kadar önemli olduğunu unutmayın.''

  8. #8

    Esas

    bunlar bizim bildiklerimizi tam tersini mi soyluyor yoksa arac bozulsunda yenisini mi alsin diye ugrasiyorlar

    Dedikleri doğru, benim arabanın kullanma kitapçığında da yakıt tüketimi, hız ve vites konusu bir grafikle gösterilmiş..aynı mantıkla, yüksek vitesle gitmek daha iyi..Bir an önce, -ki burada trip noktası ''mümkün olan en kısa sürede'' kontrollü devir yükselterek, vites büyütmek önemli.

    Yine fren, arabaya kazandırılan enerjinin boşa harcanması demek olduğundan, fren yapacak kadar hızlanmadan, ya da pek fren kullanmadan hızı gaz pedalı ile ayarlayarak, kullanmak, başka bir trip noktası..

    Son olarak da, sollamalarda veya yokuş yukarı giderken hızlanmak maksadıyla, gaz pedalına aşırı yüklenmek, yakıt tüketimini o kadar arttırıyor ki, yolculuğun geri kalanında yukarıda sayılan tedbirlerle tasarruf ettiğiniz yakıtı, o anların toplamında harcamış oluyorsunuz..

    Bu üç konu zannımca, tüm yakıt tasarrufu meselesinin %95 ini teşkil eder. (Tabi bujileri yeni, hava filtresini temiz, yakıt donanımı -boğaz kelebeği v.s. temiz , yağı uygun, lastik basıncı uygun, farz ve kabul ediyoruz.)

Sayfa 1/4 123 ... SonSon

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •