Alıntı Originally Posted by İSMAİL Yazıyı Oku
Dünyanın en büyük 11 perakende ve ambalaj şirketi, en geç 2025’e kadar yüzde 100 geri dönüşümlü, tekrar kullanılabilir ya da kompostlanabilir ambalaj kullanma kararı aldı.

Her yıl İsviçre’nin Davos kasabasında yapılan Dünya Ekonomik Forumu bu yıl tüm dünyanın ortak sorunu bir konuya odaklandı. Forum’da İngiltere’nin en ünlü kanser araştırma vakıflarından Ellen MacArthur Vakfı, dünyanın en ünlü 11 perakende şirketinin yüzde 100 geri dönüşümlü, tekrar kullanılabilir ya da kompostlanabilir ambalaj kullanacağını açıkladı.

Her yıl 6 milyon ton plastik ambalaj kullanan Amcor, Ecover, Evian, L’Oreal, Mars, M&S, PepsiCo, The Coca-Cola Company, Unilever, Walmart ve Werner&Mertz en geç 2025’te uygulamaya geçecek.

Unilever’in CEO’su Paul Polman; “Bu güzel haber gösteriyor ki dev firmalar okyanusa dönen plastik çöp konusunda taahütlerini yerine getirmeye çalışıyorlar. Kişisel bakım ve tüketim ürünleri endüstrisi, bu konuda daha hızlı ve daha ileri gitmeli, her bir plastiğin geri dönüşümü sağlanmalı†dedi.


Merhaba Arkadaşlar,

Yukardaki haber uzun vadede sadece durdo özelinde değil sektörün ne kadar hızlı büyüme göstereceğini bize anlatıyor ki ülkemizdede bunun etkilerini görüyoruz.

Ülkemizde poşetin ücretli olması,ileride tek kullanımlık plastıklerın depozıtolu satılacağı ve hatta avrupada ise yasaklanacağına dair bir çok haber bulabilirsiniz.Plastiğin yerini ise %100 geri dönüşümlü kağıtlar alacak ve durdo yeni makine ile aslında şimdiden hazırlıklara başladığını düşünüyorum.
Yazdıklarımın birbirini tamamlaması adına aşağıdaki detayıda paylaşıyorum.Genel kurulda patronların anlattığına göre mevcutta avrupalı şirketler sattıkları urunlerde o kadar çok para kazanıyorki sen aynı kalitede ve ucuz karton vermeyi bile teklif etsen ambalaj firmalarını değiştirmek istemiyorlar.

O zaman geriye ne kalıyor, diğer ambalaj firmalarından farklı olarak GLOSS & GREEN teknolijisi ile üretim yaparak rakip firmaların önüne geçmek ve davosta karar alan firmalar ve arkasından gelecek küçük firmalara bu yeni ürünü satmak.Yanliz şunuda dile getirmek isterim ekonomide pazarın kaymağını almak diye bir şey vardır, yeni ürünü geliştiren ilk firma geliştirilen o üründe pazarda lider olur sen müşteriye gitmezsin müşteri sana müşteri gelir ve fiyata bakmaksızın ürününü alır. Bizde durdo da bunu bekliyoruz ve bunu hızlandıracak olan ise yabancı ortagımız LGR olacaktır.

https://www.lgr-packaging.com/en/new...oss-green.html

April 2016

GLOSS & GREEN® gives to packaging a metallic or holographic aspect with a perfect brilliance, whereas it is fully ecological: the material contains a very thin layer of metal and no plastic foil, it can be thus recycled as a traditional cardboard packaging.

We open up with this technology new perspectives in the packaging world !

Türkçesi;

GLOSS & GREEN® metalik veya holografik bir görünüşün mükemmel bir parlaklıkla paketlenmesini sağlar, oysa tamamen ekolojiktir: malzeme çok ince bir metal katman içerir ve plastik folyo içermez, böylece geleneksel bir karton ambalaj olarak geri dönüştürülebilir.

Ambalaj dünyasında bu teknolojiye yeni bakış açıları açtık!