Alıntı Originally Posted by Halukcan Yazıyı Oku
Selka bey

Siz derken? Ben Kanal Istanbula karşı değilim. Ama sizin rant yaratır o yüzden priceless savınıza karşıyım. Evet Istanbul muazzam bir şehir, ama Ayasoyfa'nın etrafı olan tarihi yarımada türünün tek örneğidir. Kanal yaparak aynı rantı sağlayamazsınız, yaklaşamazsınız bile. Kimse aslı varken çakmasına prim vermez.


Ha kanalı tekirdağdan geçirdin, ha küçükçekmeceden geçirdin pek bi fark göremiyorum.

Kanala karşı en büyük argümnan, gemiler bedava yoldan geçmek arken neden paralı kanalı kullansın savı.

Bu argüman çok yanlıştır, o gemilerin bağlı olduğu Merck gibi şirketler bizim 3-5 kuruşun hesabını yapan doblocu tayfa gibi değildir, herkes kendi gibi sanıyor milleti büyük düşünemiyor.


BU gemilerden alınacak 20 bin dolarlık geçiş ücreti, o şirketler için çerez parasıdır. 100 milyom dolarlık mal taşıyor o gemilerin bazılarıı, hiç biri 20 bin dolarlık masraftan kaçmaz.

Ama hükümetin derdi bu kanalı yapmışken emlak rantı sağlamak bu yanlış. Rezidans yerine parklar restoranalr yapılsa çevresine çok daha güzel olur. Ama böyle olmayacak, birilerini yine emeksiz zengin etmek için tavizler verecekler.

Referandum yapılsa, kanal yapcaz ama 20 yıl etrafında çivi çakılamayacak sit alanı olcak derseler, desteklerim

Ama oraya şehir yapcaz dersen, hayır desteklemem.
Haluk bey ,
Aslında çok bilinmeyenli bir denklem... Bizler sadece görüş paylaşıyoruz. RANT kelimesini açıklamam Kanal İstanbul özelinde değildi.
Geneldi.. Yoksa RANT EKONOMİ sine bende karşıyım.

Mesela, Muş'un da, Adana gibi olmasını kim istemez... Peki, Muş durduk yere Adana olabilir mi? Hayır..

Geçen yazımda elektrikli otomobili desteklediğimi ve beğendiğimi yazmıştım. Lakin, fabrika yer seçimini beğenmediğimi yazmıştım. Çünkü Gebze yeterince rant almış bir ilçe. Otomobil fabrikasını oraya kurmak belli bir katma değer sağlamaz bilakis zarar verebilir.

Ama Gebze yerine otomobil fabrikasını hükümet Kırşehir'e kursa, Kırşehir'de de rant sağlanacaktır. Kırşehir'de hızla Aksaray olacaktır... Kırşehir artık büyük şehirlere göç veren bir şehir değil, bilakis göç alan bir il olacaktır. Esnafın yüzü gülecektir. Çiftçi ise artan gerilemeyen nüfus ile ürününü daha iyi satacaktır.

Dediğiniz haklı olabilir. Belki de farklı cümleler ile aynı şeyi savunuyor olabiliriz. İstanbul zaten zengin bir vilayet KANAL ile rant sağlamanın lüzumu yoktur....

Doğru... Bu noktada bende KANAL İSTANBUL'a karşıyım.

Ama perde arkasında hükümetler arasında, istihbarat teşkilatları arasında ne tür pazarlıklar dönüyor, bilemeyiz. Kanal'ın doğu Akdeniz HidroCarbon yatakları ile bile çok ciddi bir ilgisi olabilir. Sonuçta Montrö sözleşmesi var. Ama görünen sebep o da olmayabilir.

Bizlerde bilemiyoruz, bu tip büyük işlerin gizli yönlerini belki de hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz...

Birçok arkadaş RANT kelimesini sevmiyor. Doğrudur. KATMA DEĞER yerine kullanılabilinir.. Ama bir şehri geliştiren RANT tır.. Ankara'yı, İstanbul'u, Antalya'yı, Adana'yı böylesine büyük şehirler olmasına sebep tüm fabrika ve yatırımların bu şehirlere yapılmış olmasıdır. Mesela, Antalya'ya en büyük RANT'ı turizm sağlar...

Gebze'ye ise yapılan fabrikalar sağlar..

Mesela Kars'ta turizm bir rant yaratmıştır.. DOĞU EKSPRES'i ile.. Maaşallah kışın yataklı vagonda 1 kişilik yer dahi yok. İnsanlar doğu ekspresi ile trene binip Kars'a para harcamaya gidiyor...

Sarıkamış Kayak Tesisleri, Kaz Eti, Atlı Kızaklar ve Turizm Kars'a rant sağladı. Esnafın yüzü güldü. Yıllardır mağdur olan KARS halkının azıcık yüzü güldü...

Şu konuda sizinle hem fikirim...

İstanbul ve çevresinin rant haline gelmesine bende karşıyım. Gerek yok. Zaten 25 milyon insan var...

Ama doğuya Tunceliye, Şırnağa, Cizreye bırakın RANT ı bilakis teşvik verilmelidir...

Sonuç olarak, KANAL İSTANBUL ile bizim gördüklerimizin çok çok ilerisinde, gizli bir şeyler planlanıyor, olabilir.. Perde arkasında CIA, MIT, MOSSAD, KGB, El-Muharabat nelerde anlaştı bilmiyoruz...

Görünenden fazlası olabilir.