Alıntı Originally Posted by deniz43 Yazıyı Oku
https://www.forbes.com.tr/makale/byd...mamlamak-uzere

Ölçek ekonomisi rekabette çok önemli.Ne kadar çok sayıda üretirsen araç başına sabit giderler de o oranda düşer,ayrıca üretimde girdi olarak kullanılan çelik,alümiyum,cam vs... büyük ölçekli satın almalarda da çok daha ucuza alma imkanı olur.

Şimdi BYD'nin yılık elektrikli araç üretimi 4 milyon rakamına ulaşmış,TOGG'un ise yıllık üretimi sadece 30 bin.BYD'nin %1'i kadar bile üretimi yok,bu ölçek ekonomisiyle nasıl rekabet edecek.Tüm dünyaya araç satan ve büyük ölçekli üretim yapan bir marka olamadıkça sürekli zarar etmesi kaçınılmaz.Avrupalı ve amerikalı(Tesla hariç) büyük otomobil şirketleri bile Çin'in elektrikli araçları ile rekabet edemiyorlar.Tabii, gözüküyor ki,şirketin sermayeder ortakları için TOGG tam bir karadelik olacak,zararı karşılamak için sürekli sermaye takviyesi yapmaları gerekecek.
2 milyar EUR kuruluş,patent ,makina, vs.. para harcanmış..
2018- 2024 arası olduğu tahmin ediliyor..
2022 sonu imalat başlamış..
400 milyon EUR yaklaşık 2 senelik ZARAR'da ilave edilirse, (fazlası var,azı yok)
2.4 milyar EUR kuruluş+ZARAR maliyeti ile nereye doğru gider?

WW,RENO,FIAT zorlanırken, bu parayı siyasi show için savurmak akla-ziyan işlerimizden biri..Yüzlerce sayılabilir..