Sayfa 71/1004 İlkİlk ... 2161697071727381121171571 ... SonSon
Arama sonucu : 8026 madde; 561 - 568 arası.

Konu: Seans & Geyik Odası - I

  1. #561
    New York'ta görülen Halkbank davasında ara duruşma sona erdi. Halkbank, seri duruşmaların 2022 yılının Mart ayında başlamasını istedi. http://dlvr.it/RZg90n

    1,5 yıl erteleme kabul edilirse bist in en ucuz hissesi bayağı bir bekleyecek yine. yıllardır 7-10 arası maliyetlerden bekleyenler var yazıktır yahu. cezaysa ceza bitsin artık şu çile.

  2. #562
     Alıntı Originally Posted by 34jose34 Yazıyı Oku
    Benim rutbemi neden indirdiler kidemliden üyeye
    bu havada hissesi eksi kapatanların rütbesini indiriyolar zaar

  3. #563
     Alıntı Originally Posted by MedwiG Yazıyı Oku
    Değerli üyelerimiz , bilindiği üzere üyeler mesaj attıkça yeni üye , üye ve kıdemli üye şeklinde ünvanlar alıyordu , bununla ilgili bazı değişiklikler yaptık ve yeni düzenlemeler sabah itibariyle aktif oldu .

    Buna göre ;

    0-199 mesajı olan yeni üye ,
    200-499 mesajı olan üye ,
    500-799 mesajı olan kıdemli üye ,
    800-1999 mesajı olan sadık üye ,
    2000-3999 mesajı olan bronz üye ,
    4000-7999 mesajı olan gümüş üye,
    8000-11999 mesajı olan altın üye ve
    12000 mesaj üzeri platin üye unvanını alacaktır .
    işte tamda burada yazıyor rütbe kuralları.

  4. #564
    tümosan topikden alıntıdır...

    Tarihçesine çok girmeyeceğim zaten az çok herkes biliyor bunu Rahmetli Erbakan (mekanı cennet olsun) tarafından kuruluyor. 2004 te şimdiki sahipleri Ereğli Tekstil tarafından özelleştirmeden satın alınıyor. Ereğli Tekstil de aslen Sümerbank'ın kuruluşuyken 1997 de Albayrak Grubu'na geçiyor. TSK nın üniforma elbise ihtiyacının yarıya yakınını üretiyorlar.

    Şirketin başında Nuri ALBAYRAK var. Cumhurbaşkanımızın İBB Başkanlığı döneminden beri en yakınındaki isimlerden. Geçen seneye kadar İstanbul'da bir çok iş bu grubun tekelindeydi. İBB'nin inşaat, araç kiralama, çöp toplama vb. işlerini yürütüyorlardı. Aynı zamanda Yenişafak gazetesi de bu gruba ait.

    Bunları niye anlatıyorum. Hükümetle araları son derece iyi 40 yıllık dostlukları var. Bu bizim için büyük bir artı. Tümosan olarak bu hükümete yakınlık anlamda BMC'den geri kalmayız.


    Tümosan uzun yıllar boyunca traktör ve çeşitli tarım makinaları üretti. 2012 de 4 TL'den Halka arz edildi. (Dolar kuruna göre 2.3 Dolar) 120 milyon TL bedelli 30 milyon lot arza 3 katı talep geldi. O tarihten beri bedelli ya da bedelsiz bölünme yapmadı. Bedelli olma ihtimali yok bence çünkü hissenin %70'i patronda kendine mi bedelli yapacak. Bedelsiz de yapmaz. O kadar fabrika ekipman arsa yeniden değerleme yapıp bilançoya eklemiyor. Neyse konumuz bedelli bedelsiz değil. İlk yıllar dışında temettü'de vermedi. Uzun yıllardır zarar yazıyor. Şirkete sorarsanız Arge harcamaları nedeniyle zarar yapıyorlar. Ama böyle grup şirketlerinde adettendir kar eden şirketin karı grup içinde eritilir

    Meşhur Altay tankı Koç Grubu tarafından geliştirilirken ki plan motorların yurtdışından alınması bu süreçte de motor geliştirme çalışmalarının sürdürülmesiydi. Motor geliştirme projesinin şartı yabancı bir firmadan teknik destek alınması olarak belirlenmişti. Tümosan Avusturyalı AVL firmasıyla ihaleyi kazandı sonrasında bizim Terör operasyonlarımızı bahane eden Avusturya ve AVL projeden çekildi. Mecburen Tümosan'da devre dışı kaldı (burası aslında uzun hikaye ama atlıyorum)

    Aynı ihale bu sefer yabancı ortak şartı olmadan tekrarlandı. Seri üretimle birlikte motor geliştirme ihalesi de BMC tarafından alındı.

    Bazıları bu motor işini küçümsüyor bahsi geçen motor tank motoru. Motor dünyasının nirvanası. Jet motoru yapmak bundan çok daha kolay. Dünyada yapabilen bir kaç firma var. Düşünün Amerika bile yeri geliyor Alman MTU'dan motor alıyor. Tank motoru öyle birşey ki 1500-1800 beygir savaş alanında tam gaz çalışacak, arıza vermeyecek, az yakacak, kırılmayacak, hafif olacak. Sen yaparsın tank motoru; ağırlığı 4 ton olur, Alman MTU yapar 1250 kilo. Adamlar 100 yıldır tank motoru üretiyor. Herşeyi lisanslamışlar. Malzeme bilimi nerelere varmıştır varın siz düşünün. Ben bu anlamda Tümosan'ı yapamadı edemedi diye suçlayanlara katılmıyorum. Adamlar helal olsun çok büyük bir işin altına girdiler. Hatta yabancı destek almadan yapacağız iddasından hiç vazgeçmediler.

    Güncel durumda BMC'nin birşey üretebildiği yok. Güç grubunun bir 600 bg motoru hikayesi var ama ne aşamada belli değil. Motor için Finlandiya ile anlaşmanın yolları aranıyor.

    Bu haberlerin etkisiyle binlerce KY 10 liraya yakın fiyatlardan hissedar oldu. İyi haberlerin arkası kesilmeyince de kimse kol kesip çıkamadı. Ama hisse de bir türlü değerlenmedi. 10 Liaradan dağıttılar 4 liradan topladılar KY'yi perişan ettiler. Ne analizler yapıldı, ne ihaleleler alındı ama hisseyi çıkarmadılar. Kesinlikle KY'ye kazandırmayıp hep bana hep bana diyen bir hisse. Yerli milli diyerek alıp 5-6 sene zararda bekleyen var hala.

    Tank motoru işi olmayınca Tümosan küsüp kenara çekilmek yerine işin ciddiyetini anlayarak en baştan başladı. 4-5 sene öncenin yorumlarına bakın, millet neler yazmış o ümitsizlikle. Adamlar 300 beygir motor yapacağız dediğinde, Pusat'ı geliştireceğiz dediğinde ciddiye alınmadılar. Şimdi bakıyorum yapamazsınız denilen şeyler gerçeğe döndü. 2020 yılında şirketin ve projelerin ayakları yere basıyor.
    Kendimden örnek vereyim Pusat'ı ilk yapacağız dediklerinde "Anca animasyonunu yaparsınız demiştim" Animasyonu da yaptılar Pusat'ı da helal olsun.

    Şu anda çok büyük bir yerli milli furyası var. İdareciler, Savunma Sanayi Başkanığı güç grubunu (motor, şanzuman, tansmisyon) yapmadığımız sürece projelerin yarım kalacağının farkında. Kızıl elmamız tank motoru inşallah onu da yapacağız. Fiat lisansıyla başlayan motor maceramız 500bg sınırına dayandı. Tümosan olarak Motordan daha zor olan aktarma organları üretimini de yapabiliyoruz. FNSS gibi bir dünya devine (ingiliz Bae Systems, Nurol ortaklığı) motor tedarik ediyorlar. Askeri araca motor üretimi çok büyük bir iş. Şimdi herkes Altay motoruna odaklanmış ama TSK da değişecek 5-6 bin motor var. 350-500 beygir aralığı 15-20 tonluk bu araçlar için son derece yeterli.

    Metrobüs projesi, Milli hızlı tren projesi gibi detayları atlıyorum çok uzadı yazı. Güncel olan 8x8,10x10,12x12 tekerlekli tank taşıyıcı, konteyner taşıyıcı, kurtarıcı araçlar projesi kapsamında 476 arac temini yapılacak. İhale teklifleri uzatıldı stekliflerin son geçerlilik tarihi 30 Haziran 2020 (yarin) mantık olarak 1 Temmuz itibariyle teklifler geçerliliğini yitireceğinden yarin ya ihale iptal olacak, ya uzatma istenecek tekrar, ya tümosan kazanacak, ya da rakiplerden biri (BMC, Asuzu, Hema, Katmerciler) kazanacak.

    Biliyorsunuz TSK'nın çok ciddi bir füze programı var. Hisar ve Bora füzeleri envantere giriyor. Füzeyi yapmak büyük iş ama alt sistemi olmadan (taşıyıcı) bir işe yaramıyor. İşin içine füze teknolojisi girince batılı ülkeler değil alt sistem toplu iğne bile satmazlar. Zaten ülkemiz de füze kontrol rejimine dahil. Menzili 300 km'yi aşan füzelerin üretimi için ihracat kıstlamaları var. Örneğin elinizde mercedes motoru var diyelim bunu tank taşıyıcı kamyonda kullanırsınız ama füze alt sistemine entegre etmek istediğiniz anda lisans alamazsınız. Bu ihalede üretilecek araçlar yerli füzelerimiz için geliştirilecek. Daha büyük araç demek daha büyük batarya, daha fazla füze taşıma kapasitesi anlamına geliyor.

    Bora füzemizin alt sistemi sadece Belarus'tan alınabildi. Üreticisi VOLAT bu ihalede Tümosan'ın ortağı. Geçmişte kötü bir tecrübemiz olmuş Volat'la ama orada olay üretimi bitmiş bir modelin envantere alınması, lastik bulunamaması ikame kullanılan grayder lastikleri yüzünden direksiyon sistemi arızası vermesi (felan filan uzun hikaye) Volat kötü bir marka değil. Rusya ve Çin bile alt sistem olarak Volat kullanıyor.

    Diğer güçlü rakibimiz Asuzu Çekya'nın Tatra şirketiyle ortak başvurdu ihaleye. Çekya AB ülkesi ve halihazırda askeri ambargo uyguluyor ülkemize.

    Diğer ikisi Mercedes ve Scania ile katılıyor onlar da hedeflediğimiz alt sistemler için lisans vermez. BMC ihaleye katıldı yakın tarihte TSK'ya Tank taşıyıcı teslimi de yaptı ama kullandığı motorların lisansı batı kaynaklı olduğundan (Önce bir fabrikayı kurup Altay'ı yapsınlar) en güçlü rakibimiz olsa da ben yine de pek şans vermiyorum.

    Belarusla askeri işbirliğimiz altın çağını yaşıyor. Her ay heyetler gidip geliyor bu nedenle en mantıklı karar MZKT'nin Volat sistemleriyle ortaklık yapmak.

    TÜmosan bu ihaleyi alırsa çok büyük bir teknoloji transferi sağlayacak. Hem de kendi çapına uygun bir işe girecek.

    Tümosan Pusat'ın envantere alınması, yeni motorlar vs. derken bütün bunları başaran bir şirketin şimdiki 120 milyon dolar değerinde olması mantıklı gelmiyor bana.

    En büyük problemimiz hisseyi sürekli baskılayan yatırımcısına kazandırmayan bir şirket yönetimi olması. Daha yazılır anlatılır da bu yazdığım durum tüm hevesimi kaçırıyor malesef. Olumlu yönlerine takılıp bu gerçeği gözardı etmeyin. Hisse şirket iyi işler yapınca değil patron isteyince gidecek. Bu analizleri geçmiş yıllarda yapanlar da olmuştur ama işte gitmeyince gitmiyor.

  5. #565
    anlaşılan herkes burayı dobra ile benim chat sitemiz falan sanıp paylaşım yapmıyor. biz komutanla zaten whats up dan yazışıyoruz, buradan yazışmaya ihtiyacımız yok. soru yada herhangi bir paylaşım geldiği taktirde yorum yaparız fakat sürekli her yaptığımızı buradan paylaşmamız anlamsız gibi görünüyor.

  6. Sn.kuluçka gedza topiginden sonra 2. adresimiz burasi ve gayet keyifli.Emeginize saglik kitapci abimizle irtibatımızda yaklasik3- 4 yil olacak gibi.


    SM-G610F cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  7.  Alıntı Originally Posted by Umk Yazıyı Oku
    Sn.kuluçka gedza topiginden sonra 2. adresimiz burasi ve gayet keyifli.Emeginize saglik kitapci abimizle irtibatımızda yaklasik3- 4 yil olacak gibi.


    SM-G610F cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    bir başladık çalakelem yazdık umk, biraz nefeslenelim seninle zaten gerektiğinde özelden yazışıyoruz

  8. #568
     Alıntı Originally Posted by 34jose34 Yazıyı Oku
    Selec meril 160 bin lot ile 1.alici
    nereden bakıyorsunuz siz? bugünün pastasında meri 53bin almış. en iyi alıcı 75 bin ile garanti. 100bin lot da satıcılı kapadı tahta.

Sayfa 71/1004 İlkİlk ... 2161697071727381121171571 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •