Artan

99,00 10 18:10
16.477,50 10 18:10
134,20 10 18:10
71,50 10 18:10
291,50 10 18:10
Artan Hisseler

Azalan

87,30 -10 18:10
512,00 -9.94 18:10
11,87 -9.94 18:10
56,95 -6.64 18:10
32,60 -6.48 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

25.705.427.996,65 18:10
25.126.837.234,00 18:10
19.159.886.780,88 18:10
15.041.630.827,90 18:10
14.530.506.819,80 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 10/98 İlkİlk ... 891011122060 ... SonSon
Arama sonucu : 782 madde; 73 - 80 arası.

Konu: GOODY - Goodyear

  1. #73



    --Vade farkı ve gelirleri son 3 yıldır gösterilmiyor...peşin alıp peşin mi satıyor (ticari alacak ve ticari borçları var, olmaz)..yoksa başka bir yerler de mi gösteriliyor??...başka bir yerde gösterimi de bildiğim kadarıyla yok...

    önceki yıllara baktım bu fark gelir tarafı hep yüksekmiş (belirgin şekilde)...

  2. #74

    satışlardan indirim/iskontoların net satışlara oranı(%)


    ........brisa-----goody
    2017..9.5..........4.2
    2018..7.7..........7.5
    2019. 3.4..........5.5
    2020..3.5..........9.2
    2021..5.2..........9.8
    2022..6.0..........8.2

  3. #75
     Alıntı Originally Posted by ft-2 Yazıyı Oku
    ........goody........................BRISA
    ..............2022......2021.......2022.....2021
    ımmg.:%71.86....72.77....%77.68....78.85
    dig.....:.%8.45.....8.88.......%10.85....13.27
    güg....:%19.67....18.32.....%11.45.....7.95

    .....goody...brisa
    kg/2.1............2.05 dolar (hammadde); son iki yılın ortalaması...

    sonuç olarak:brisa üretimde hacim olarak goodyden yaklaşık %60 daha fazla üretmekte...satışların maliyetinde: hammadde alım maliyetinde brisada çok anlamlı olmayan hafif bir ucuzluk var; üretim maliyetinde işçilik gideri goody de biraz daha iyi...genel üretim giderinde ise brisa de belirgin üstünlük var (genel üretim giderleri belirgin düşük)...genel üretim giderlerinin daha düşük olmasının sebebi BRİSA da fabrikaların daha genç oluşu ve üretim miktarının fazla olması ile açıklanabilir...son dönemde 2022 ve 2023 de GOODY nin yenileme-modernizasyon yatırımlarıyla bu handikapı gidere azalmakta, brüt kar marjı ve dolayisiyle net karı giderek artmaktadır...bundan sonra da bu ivmenin giderek artması, aradaki bürt kar marjının giderek daralmasını bekliyorum...zaten bu nedenle buradayım...
     Alıntı Originally Posted by ft-2 Yazıyı Oku

    satışlardan indirim/iskontoların net satışlara oranı(%)


    ........brisa-----goody
    2017..9.5..........4.2
    2018..7.7..........7.5
    2019. 3.4..........5.5
    2020..3.5..........9.2
    2021..5.2..........9.8
    2022..6.0..........8.2
    2019 yılından önce indirim-iskonto miktarı goody de belirgin düşük iken son üç yılda GOODY de belirgin, brisa da hafif-orta artmış...

    --ya GOODY satışlarını artırmak-rekabet edebilmek için bayilerine çok fazla iskonto uyguluyor; ya da diğer goody şirketlerine transfer fiyatlaması yapıyor...ben birinci ihtimali daha yüksek görüyorum; çünkü yurtiçi satış/ ihracata satı oranı giderek yurtiçi lehine artmakta... 2017 de yurtdışı satışın yurt içine oranı 1.2 iken; 2022 de 0.64 olmuş...diğer bir deyimle ihracatın 2017 de brüt satışa oranı %55 iken 2022 de %39 a düşmüş...ihracat miktarı azaldıkça brüt kar marjı-faaliyet karı daha da artmış...
    Son düzenleme : ft-2; 10-12-2023 saat: 12:27.

  4. #76
    --brisa üretimde hacim olarak (ton) %60 fazla iken, brüt kar marjı çok yüksek olmasına rağmen ciroda %30 kadar fazla...bunun sebebi ticari mal satışının GOODY de çok yüksek olması,

    --satışlarda bir ayrıntı yok ama, satılan ticari malın maliyeti, toplam satılan mal maliyetinin %40 ını oluşturuyor...diğer bir deyim ile satılan malın yaklaşık yüzde 40 ı ithal ürün (brisada yaklaşık %10)...ithal ürünün yüksekliği nedeniyle (ana şirket niye ucuza versin ki?) brüt kar marjı goodyden bariz düşük...brisada ticari malın bür kar marjı %50 gibi (bunun lastik olması zor, bu kadar kar marjı olamaz).

  5. #77
    Satıs Adetleri(BİN) ............................CİRO
    ............2019......2018...........2017
    BRISA:...12.220..12.066....... 11.350--- 3.558; 2.998; 2.224
    GOODY.....8.248....8.532..........8.322---3.003; 2.462; 1.832

    birsa 2020 den itibaren satışları adet olarak değil; tonaj olarak bildirmeye başlamış.

    BRİSA satış tonajları
    2020=172.032 ton
    2019=173.230 ton

    BRISA da 219 yılında 168.292 ton karşılığı 11.762.293 adet dış lastik üretimi olmuş ; bir lastik 14.30 kilo civarında

    GOODY de 2019 yılında 118.071 ton karşılığı 6.495.699 adet dış lastik üretimi olmuş; bir lastik 18.17 kilo

    --lastik adedine göre goody nin satış rakamının yüksekliği hacminin yüksek olmasından (daha büyük lastik satışı oranı yükse)

    --goody de2022 yılında bir lastik 20 kiloya çıkmış izmit fabrkası (ticari lastik üretimi) artmış. 2019 da izmit fbrk kapasite kullanımı oranı %91 2022 de %96

    --aksaray fabrikasının üretime geçmesiyle; brisanın üretimi 2021 de 199 bin ve 2022 de 201 bin ton rakamlarına yükselmiş, 1 lastiğin ortalama ağırlığı da 14.6 ya
    Son düzenleme : ft-2; 10-12-2023 saat: 16:57.

  6.  Alıntı Originally Posted by ft-2 Yazıyı Oku
    Satıs Adetleri(BİN) ............................CİRO
    ............2019......2018...........2017
    BRISA:...12.220..12.066....... 11.350--- 3.558; 2.998; 2.224
    GOODY.....8.248....8.532..........8.322---3.003; 2.462; 1.832

    birsa 2020 den itibaren satışları adet olarak değil; tonaj olarak bildirmeye başlamış.

    BRİSA satış tonajları
    2020=172.032 ton
    2019=173.230 ton

    2019 yılına göre; bir lastik 14.17 kilo civarında

    GOODY de 2019 yılında 118.071 ton karşılığı 6.495.699 adet dış lastik üretimi olmuş; bir lastik 18.17 kilo
    Lastiğin çeşidi de önemli.
    Brisa'nin ÇED raporunu incelenmiştim

    Brisa , 62000 ton ürettiği eski fabrikasında bir takım modernizasyon ve 3 vardiya sistemine geçerek 200000 tona çıkacak.
    Üretimi otomobil lastiğinden kamyon ve otobüs lastiğine kaldırıyor.
    Adet olarak 12 milyondan 3.3 milyona düşecekler.
    Adet düşecek ama karlılık artacak demişler.

    Adetten ziyade tonaj önemli galiba.


    Goody'nin yaptığı modernizasyonlar ilgili bir detaya ulasabildin mi?

  7. #79
    2016 da= iki fabrikanın toplam kapasitesi 19.800/gün (17.200 adapazarı-tüketici lastiği; 2600 izmit ticari lastik) imiş

    izmit ticari lastik üretimi:

    2021 de %100 kapasitede çalışmış; 2.780/gün

    2022 de % 96.1 kapasitede çalışmış; 2.995/gün

    bu durumda artmış gözüküyor... lastiğin ebadına göre sayı değişebiliyor mu?, tam bilmiyorum...

  8. #80
    --aşağıdaki yazı 12 sene önce yazılmış

    https://dergipark.org.tr/tr/download...le-file/426888

    ...5520 sayılı kanun çıkalı 4 yıl olmasına rağmen henüz daha transfer fiyatlandırmayı önleyecek en büyük alt yapı olan e-fatura uygulamasına geçilememiştir.

    --artık tüm şirketler için e-fatura zorunlu olduğuna göre transfer fiyatlandırması ile kar aktarımı yapılması oldukça güçleşmiş demektir...
    Son düzenleme : ft-2; 10-12-2023 saat: 17:45.

Sayfa 10/98 İlkİlk ... 891011122060 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •