Sayfa 645/904 İlkİlk ... 145545595635643644645646647655695745 ... SonSon
Arama sonucu : 7232 madde; 5,153 - 5,160 arası.

Konu: EGGUB - Ege Gübre

  1. arkadaşlar megap şirketi konkortado ilan etti..ana pazarda olduğu söyleniyordu..bu batış borsada şok etkisi yaptı..aşırı borçlu şirketler risk altında....aynı zamanda ticari borç alacağı fazla olan buna karşılık kısa vadeli borcu yüksek olan şirketler de risk altında...

    egegübrenin kardeş şirketi bağfas da çok risk altında...çok borçlu bir şirkettir bağfas...sanırım bedelli için de başvuru yapmış bağfas...patron o şirketini kurtarabilmek için belki de egegübrede limanı halka arz edebilir...bağfasdaki finansal baskı egegübrede bir şeylerin olmasını sağlayabilir...

    ilginç bir şekilde bir çok faktör bu yıl bir araya geldi...iskelenin uzatılması, 700 dönüm arazinin sit alanından çıkması, byd nin fabrika kuracak olması vede bağfasın baskı altında olması...

    not: egegübrenin finansalları çok iyi arkadaşlar....kısa borcu 203 milyon iken nakit ve benzerleri 400 milyon civarlarındadır...patron bağfası kurtarmak istiyorsa egegübreden satış veya ortaklık ile satış yapması lazım...nakite bir şekilde ulaşması lazım...
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  2.  Alıntı Originally Posted by unsali Yazıyı Oku
    Blançoyla alakası yok...işi olmaz zaten...��
    egegübrede şu anda birinci öncelik ,kendisine has beklentileridir...bilanço ikinci ve belki de üçüncü planda kalıyor...yalnız ilk çeyrekte zarar açıkladığı için ikinci çeyrekte kar açıklarsa ?? ( ki benim beklentim bu yönde ) o zaman ekmek üstü kadayıf olur bizim için....öyle bir bilançodan olumlu etkilenecektir...şu ortamda her türlü olumlu haber egegübrenin işine yarayarak yukarıya ivmelenmesine neden olur...
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  3.  Alıntı Originally Posted by bawer Yazıyı Oku
    Buralarda çok baskıladılar, yayı çok gerdiler, ilk tepki de 60 üstüne atmalı, bilançoda bir sıkıntı yoksa her şekilde önü açık.
    ben bilançoyu olumlu bekliyorum...zarar eden gübre işini iyicene azaltmışlar...geriye liman işleri kalıyor...limandan da dolar bazında iş yaptıkları için her türlü kar yaparlar düşüncesindeyim...istediğimiz bilanço gelirse ?? egegübrenin çıkışı ivmelenecektir...

    borsada geçmişten beri bir şeyi gözlemlemişimdir...iyi haberler hep ardı ardına geliyor...kötü haberler de aynı şekilde...sanki bu yıl egegübrenin en iyi yılı olacak gibi bir his var içimde....
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  4. geçen gün 56,30 ortalama ile bir miktar daha takviye yapmıştım...böylece fuul malda oldum...berkosan ve egegübre ile yola devam..bakalım nasipte neler olacak.?? bu arada geçmişte alıp sattığım hisselerim olan gesan, europoer,cwene,atatp ,kocaer ,ereğli gibi hisselerimi de yakından takip ediyorum...sattığım her hissemi gelecekte tekrardan alma potansiyelim var...gerisi de nasiptir diyorum..
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  5. #5157
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Dünyadan uzak
    Gönderi
    23,652
    şurada dursun başkan emek vermiş
    https://x.com/BaskanTeknik/status/1825783328219292040
    Kartalın ufukta gördüğünü tavuklara anlatamazsın.
    Burada yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeler kendime aldığım notlardır.Bu bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir

  6.  Alıntı Originally Posted by kreon Yazıyı Oku
    100 metre rıhtım büyümesiyle 2100 metre rıhtım uzunluğuna sahip olucak aynı anda 3 büyük konnteyner gemisi (400mtre) vinçler alınırsa elleçleme yapılabilecek sanırım geri planda yeterli olduğuna göre 3-4 milyon teu elleçleme kapasitesi oluşacak bu rakam şu anki elleçlemenin 7-8 katı olabilir.7- 8 TANE DAHA BÜYÜK VİNÇ GEREKLİ..
    ŞU YAZI ASYAPORTA AİT BÖLGEDEKİ YATIRIMIN BOŞA GİTMEYECEĞİ İLE İLGİLİ
    .
    Doğu Akdeniz’in Asyaport’lara ihtiyacı var
    Küresel Deniz Taşımacılığı için Doğu Akdeniz, Sicilya Adasının doğusunda kalan, içinde Karadeniz’in de olduğu deniz alanıdır. Türkiye’nin Doğu Akdeniz Bölgesi ise Mersin-Adana-Hatay illerimizin kıyılarıdır. Dolayısıyla Türkiye’nin Doğu Akdeniz’i, tüm Doğu Akdeniz içinde jeostratejik ve jeopolitik üstünlüğe sahip olan küçük bir kısmıdır. Bu üstünlük pek çok nedenden kaynaklanır. Bölgenin bir üretim, lojistik ve enerji merkezi olması en önemli nedenlerdir.


    Küresel deniz ticaret rotalarında Doğu Akdeniz neden önemlidir?


    Doğu Akdeniz, üç kıtanın kesişim noktasıdır. Bu nedenle üç kıtanın denizidir. Trans-Pasifik ve Trans-Atlantik rotaları ile birlikte dünyanın en önemli üç deniz ticaret rotasından birisi olan Uzak Doğu-Avrupa rotasının üzerindedir. Bu rotada dünyanın en yüksek kapasiteli konteyner gemileri ile her yıl yaklaşık 35 milyon TEU konteyner her iki istikamette yol alır. Bunun 25 milyon TEU’su dolu konteynerdir, onun da 17 milyon TEU’su Uzak Doğu Avrupa yönünde gider. Bu konteyner hacmi gemide taşınandır. Bu hacmin en az dört katı (yükleme, boşaltma, aktarma gibi işlemlerle) limanlara elleçleme olarak yansır.



    Kapasitesi 24 bin TEU’yu bulan 400 metrelik mega gemiler Uzak Doğu-Avrupa hattı boyunca 9-10 civarında liman uğrağı yaparken en az bir uğrağını Doğu Akdeniz’de yapar. Doğu Akdeniz’de yer alan konteyner terminallerinde yıllık yaklaşık 40 milyon TEU hareket olur. Bu hareketin 12,5 milyonu Türkiye, 8 milyonu Mısır, 6 milyonu Yunanistan, 4 milyonu Levant bölgesi (İsrail, Lübnan, Ürdün vb.), 3 milyonu Malta ve yaklaşık 2,5 milyon TEU’su da Karadeniz ülkelerindeki limanlarda işlem görür.


    Doğu Akdeniz imanlarda elleçlenen konteynerin en az yarısı aktarma konteynerdir. Doğu Akdeniz’de 20 milyon TEU’yu bulan bu aktarma konteyner hacminden Türkiye’nin aldığı pay 3 milyon TEU’dur. Bu hacmin de yarısı, yazının sonunda bahsedeceğim yaşı oldukça genç bir limanımız tarafından elleçlenmektedir.


    Bu veriler mevcut gerçeklerdir. Türkiye, “Hubların habı†olan Doğu Akdeniz’de en uzun sahil şeridine sahip olan, Mersin-Adana-Hatay kıyı şeridi üzerinden Orta Doğu, İran ve Türki Cumhuriyetlere, oradan Uzak Asya’ya uzanan, Irak üzerinden Basra Körfezine bağlanan, boğazları ile Karadeniz için alternatifsiz güzergâh olan bir ülkedir. Dolayısıyla konteyner aktarma potansiyeli 3 milyon TEU’nun çok üzerindedir.


    Peki Türkiye’nin Doğu Akdeniz’i, bu potansiyele hazır mıdır?


    Kesinlikle değildir. Kısa vadede bölgedeki konteyner elleçleme kapasitesinin geliştirilmesi gerektiği açıktır. Mevcut limanlarda kapasite arttırmaya yönelik girişimler ve potansiyeller, doğal afetler de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle sınırlı kalmıştır. Diğer yandan bölgede kâğıt üzerinde, (mevcut limanların haricinde) toplam kapasitesi 20 milyon TEU’yu geçen en az yarım düzine konteyner terminali projesi olsa da uzun yıllardır bu liman inşaatlarının başladığına ilişkin somut bir gelişme olmamıştır. Hiçbir girişimi ve çabası olmayan projeler hayata geçmeyecekse neden vardır?


    Kapasite, bir limanın yaptığı değil yapabileceği yük hacmidir


    Henüz hayata geçmeyen projelere mevcut limanların kapasiteleri de eklendiğinde Türkiye’nin Doğu Akdeniz’inde toplamda 25 milyon TEU’yu bulan bir kapasite öngörüsü var. Evet bölgenin yeni kapasitelere ihtiyacı var ancak bu kadar da değil. Bölgede bir proje enflasyonu olduğu açıktır. Diğer yandan acilen nitelikli, hızlı ve etkili adımlara ihtiyaç vardır. Bu noktada Marmara gibi limancılık sektörümüzün en yoğun olduğu bölgemizde henüz 10 yılı bulmayan bir açılımı örnek olarak göstermek isterim. Ki 10 yıl önce Marmara’da yeni liman kapasitesi ihtiyacı, şu an Doğu Akdeniz bölgemizdeki gibi kırmızı sinyal de vermiyordu. Dolayısıyla bu yatırım çok başarılı bir vizyon çalışmasıdır.


    Konteyner terminali liginin yeni lideri: Asyaport


    Kuruluş aşamasında konumu nedeni ile pek çok kesim tarafından eleştirilen Asyaport, hizmete alındığı 2015 yılından itibaren sektöre oldukça iddialı bir giriş yapmış, daha ikinci yılında transit konteynerde liderlik koltuğuna oturmuş, 6 yıl gibi kısa bir sürede Doğu Akdeniz’in aktarma merkezi ve Türkiye’nin ikinci büyük limanı haline gelmiştir. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) tarafından Liman İşletmeciliği Hizmetleri kategorisinde üst üste birinci olan Asyaport, 2024 yılının ocak ayında yeni bir seviyeye çıkmış ve Türkiye’nin lider limanı olmuştur. Bu liderlik şubat ayında rekorlarla sürmüştür. Liman şubat ayında 29 gün gibi bir sürede 206 bin TEU elleçleme yaparak Türkiye rekoru kırmıştır. Rekorların sürmesi ve limanın yakın gelecekte 4 milyon TEU hedefine ulaşması beklenmektedir. Son derece modern ekipmanlar ve altyapılarla donatılan Asyaport aynı zamanda dünyada en fazla konteyner elleçleyen ilk 100 liman arasındadır.


    Son söz…


    21. yüzyılın başından bu yana yaşadığımız gelişmeler ve Türkiye’nin tedarik zinciri koridorlarında bypass edilme çabaları dikkate alındığında kaybedilecek zamanın olmadığı açıktır. Güzel ülkemizde ne yapmak istediğini ve nasıl yapılacağını bilen gerçek liman yatırımcılarının somut adımlar atması gerekmektedir. Bu adımların nasıl atılacağı konusunda uzağa gitmeye ya da yeni keşiflere gerek yoktur. Bir ülkenin stratejik konumunun toplum menfaatine nasıl kullanılabileceğinin somut örneği için ülkemizdeki bir limana, Asyaport’a bakılabilir.
    güzel bilgiler var gerçekten konuya cok hakım degilim ama kapasitenin 7-8 kat artması ...
    "Vatan ne Türkiye'dir Türklere, ne Türkistan. Vatan, büyük ve müebbet bir ülkedir Türklere; Turan!

  7.  Alıntı Originally Posted by METEHAN Yazıyı Oku
    güzel bilgiler var gerçekten konuya cok hakım degilim ama kapasitenin 7-8 kat artması ...
    iskelenin 100 metre uzatılması ile kapasite gerçektende 7-8 kat artabilir mi ?? kapasite elbette artacak ama o kadar çok mu ??
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  8.  Alıntı Originally Posted by keko Yazıyı Oku
    iskelenin 100 metre uzatılması ile kapasite gerçektende 7-8 kat artabilir mi ?? kapasite elbette artacak ama o kadar çok mu ??
    arkada ki yeni imara acılacak alanıda hesaplamak lazım bu arkadaş konuya çok hakim yazısından belli...BUarada tavan olmuşuz hayırdır...
    "Vatan ne Türkiye'dir Türklere, ne Türkistan. Vatan, büyük ve müebbet bir ülkedir Türklere; Turan!

Sayfa 645/904 İlkİlk ... 145545595635643644645646647655695745 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •