Sevgili TH, Frotonun yüksek değerleme oranları yeni bir durum değil ve benim açıklamalarımı da yanlış anlaşmışsın sanırım.
Romanya tesisleri devir alındığında bu başlık altında, girilen borç yükünü, yükselen işçilik maliyetlerini ve E.V. segmentinde Ford'un başarısızlığını dile getirmiştim ama farklı güçler devreye girerek hissenin sağlam bir yükseliş yapmasına yardımcı oldu. O dönem Froto'nun ve Arçeliğin global genişleme coşkusu borçlanma veya talep azalması gibi konuları gölgede bırakıyordu.

Froto için çok iyi yönetiliyor veya iyi konumlanmış diyecek bilgiye sahip değilim, TR ise özlem duyduğu Osmanlı'nın durumunda ama bazı avantajlar yüksek değerleme oranlarını açıklayabilir ki bunları herkes biliyor zaten. Belki Romanya tesisleri benzeri yeni dışa açılmalar da fiyatlanacak gelecekte, bunu göreceğiz.

TR dışarıdan izoledir gibi bir görüş de sakıncalı. Yurtiçi yerleşiklerin yurt dışı hisse ve tahvil pozisyonlarına veya yurtdışında alınan gayrimenkullere bir bakın. Global alternatiflere milyar dolarlar akarken bizim piyasa bir şekilde dünyadan etkileniyor ancak ülkenin ekonomik ve siyasal durumunu da varlık fiyatlarından iskonto etmeyi ihmal etmiyorlar elbette.