Sayfa 1748/7020 İlkİlk ... 74812481648169817381746174717481749175017581798184822482748 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 13,977 - 13,984 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Ingiliz okul muduru ve teolog Edwin Abbott Abbott'in dogum yildonumu (20 Aralik 1838)

"Dar acili ayaktakiminin tamami, istisnasiz, tam bir umutsuzluk icerisinde ve tutkusuz birakilacak olsaydi, sayisiz ayaklanmalarindan bazilarinda sayisal ustunluklerini ve guclerini akilli Dairelerin bile basa cikamayacagi duzeylere ulastirabilecek onderler cikarabilirlerdi. Ama Doganin akillica isşleyen duzeni, emekci siniflarin zekasinin , bilgisinin ve her turlu erdeminin artmasi olcusunde, (onu fiziksel olarak korkunc yapan) dar acisinin buyuyerek Eskenar Ucgenin oldukca zararsiz acisina yaklasmasini buyurur." Duzulke

"Had the acute-angled rabble been all, without exception, absolutely destitute of hope and of ambition, they might have found leaders in some of their many seditious outbreaks, so able as to render their superior numbers and strength too much even for the wisdom of the Circles. But a wise ordinance of Nature has decreed that, in proportion as the working-classes increase in intelligence, knowledge, and all virtue, in that same proportion their acute angle (which makes them physically terrible) shall increase also and approximate to the comparatively harmless angle of the Equilateral Triangle."

2. Turk sair, veteriner hekim, ogretmen, vaiz ve hafiz (Mehmet Ragif) Mehmet Akif Ersoy'un dogum yildonumu (20 Aralik 1873)

Non temere! La bandiera rosso cremisi che fieramente ondeggia nella luce del crepuscolo e mai sbiadirà,
    È l'ultimo focolare acceso che veglia sulla mia Patria.
    Lei che è la stella della mia nazione, e per sempre splenderà;
    È mia; e appartiene soltanto al mio popolo coraggioso.

Non aggrottare le ciglia, io ti imploro, oh tu timida mezzaluna,
    Ma sorridi alla mia razza eroica! Perché la rabbia, perché l'ira?
    Il nostro sangue che noi versammo per te non sarà altrimenti degno;
    Per la libertà che è il diritto incondizionato del mio popolo che adora l'Assoluto. L'Indipendenza!

3. Tarih felsefesine, egitim felsefesine, siyaset teorisine ve ahlaka katkilariyla taninan Pragmatist okulunun Amerikali filozofu Sidney Hook’un dogum yildonumu (20 Aralik 1902)

“Zeki nice insanlar vardir ki medeni cesaret sahibi olmadiklari icin zekalari ise yaramaz. Diger taraftan, zeka olmaksizin cesarette tehlikelidir; fanatik insan yaratir.”

“There are human beings who have intelligence but who do not have the moral courage to act on it. On the other hand, moral courage without intelligence is dangerous, for it leads to fanaticism.”

4. Turk yazar, sair ve mizahci Aziz Nesin’in dogum yildonumu (20 Aralik 1915)

Bu muze var ya bu muze
    Seninle gezerken guzel
    Kimseler yoksa salonda
    Seni opmek en guzel
    Bu raki var ya bu raki
    Seninle icerken guzel
    Kimler olursa olsun varsin
    Rakili agzindan opmek en guzel
    Iste bu dunya var ya bu dunya
    Seninle yasarken guzel
    Sen varsin ya sen
    Ancak benimleysen guzel

This museum,
    It is beautiful only when I go there with you.
    When there is no one else in the hall,
    Kissing you is the most beautiful thing.
    This raki,
    It is beautiful only when I'm drinking it with you.
    Whoever is around,
    The most beautiful thing is to kiss your mouth with raki.
    This world, you see,
    It is beautiful only if I'm living with you
    And you,
    You are beautiful only if you are with me

5. Turk sair (Mahmut) Cahit Kulebi'nin dogum yildonumu (20 Aralik 1917)

Your lips are red
    Your hands are white
    Take my hands, child,
    Hold them a while.
    In the village where I was born
    There were no walnut trees
    That's why I yearn for coolness
    Fondle me a while.
    There were no cornfields
    So scatter your hair child
    Flaunt it a while.
    The north winds blew
    That's why my lips are cracked
    Kiss them a while
    Bandits struck by night
    That's why I hate to be alone
    Speak with me a while
    Men did not know how to laugh
    That's why I'm still so unhappy
    Make me laugh a while
    You are light and beauty, like my country
    The village where I was born was beautiful too
    Now tell me of the place where you were born
    Tell me a while.

6. Magnum dizisinin Higgins’i Amerikali aktor John Benedict Hillerman’in dogum yildonumu (20 Aralik 1932)

7. Amerikali hard rock grubu Kiss’in kurucusu uyesi, bateristi ve vokalisti Amerikali muzisyen ve aktor (George Peter John Criscuola) Peter Criss’in dogum gunu (20 Aralik 1945)

8. Frank Capra'nin yonettigi, James Stewart, Donna Reed ve Lionel Barrymore'un rol aldigi drama Sahane Hayat (It's a Wonderful Life - La vita è meravigliosa), 20 Aralik 1946'da New York'ta gosterime girdi.

Sayfa 1748/7020 İlkİlk ... 74812481648169817381746174717481749175017581798184822482748 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •