Onemli Gunler Banner
Sayfa 3710/7020 İlkİlk ... 271032103610366037003708370937103711371237203760381042104710 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 29,673 - 29,680 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Netflix, Detroitli beceriksiz bir polisin kiz arkadasinin kufurbaz oglu ile birlikte calismaya mecbur kalmasini konu edinen Coffee & Kareem'in fragmanini yayinladi.

2. 17. yuzyilin onde gelen Osmanli gezgini Evliya Celebi'nin dogum yildonumu (25 Mart 1611)

"Ben saskina donup uykudan uyandim. Acaba bu bir ruya midir, gercek midir, yoksa dogru ruya midir diye dusunup ferahlik ve gonul acikligi duydum. Sonra temiz abdest alip sabah namazini kildiktan sonra Istanbul'dan Kasimpasa'ya gecip tabirci Ibrahim Efendi'ye ruyami tabir ettirdim. 'Cihani gezen bir seyyah olup isin hayirla sona varir ve Hazretin sefaati ile Cennete girersin' diye mujdeledi. Oradan Kasimpasa Mevlevihanesi Seyhi Abdullah Dede'ye varip elini operek, ruyami ona da tabir ettirdim: 'On Iki Imam'in elini opmussun. Dunyada himmet sahibi olursun. Asere-i Mubessere'nin ellerini opmussun; Cennete girersin. Dort Halifenin ellerini opmussun; dunyada butun padisahlarin sohbetleriyle seref bulup has nedimleri olursun. Mademki Hazreti Peygamber'in yuzunu gorup mubarek elini operek hayirduasini almissin, iki dunyada saadete erersin. Sa'd ibni Ebî Vakkâs'in ogudu ile once bizim Istanbulcagizi yazmaya himmet edip butun gayretini sarfeyle' diye yedi cilt muteber tarih ihsan buyurup: 'Yuru! isin rast gelir' diye hayirdua etti."

"Waking from the sleep of comfort, I was in a quandary, uncertain whether it was a dream or reality or a true vision. As I pondered, my mind was at ease and my heart filled with joy. At dawn I performed my ablution and the morning prayer, then crossed over from Istanbul to Kasimpasa and consulted the interpreter of dreams, Ibrahim Efendi, who gave these good tidings, ‘You will be a globe trotter and world traveller. Your journey will be sealed with a good ending. You will be admitted into paradise by the intercession of the Prophet.’ Next, I went to Abdullah Dede, the sheikh of the Mevlevi convent in Kasimpasa. I kissed his hand and again related my vision. He told me, ‘Since you have kissed the hands of the twelve Imams, you will be a champion in this world. Since you have kissed the hands of the Ten Promised Paradise, you will enter paradise. Since you have kissed the hands of the first four caliphs, you will have the honour of conversing with all the padishahs in the world and will be their boon companion. Since you have beheld the beauty of the Prophet, kissed his hand, and received his blessing, you will attain happiness in both worlds. Following the counsel of Sa‘d ibn Abi Waqqas, do your utmost to chronicle our dear Istanbul; then you will surely obtain the lot that is decreed for you, in accordance with the dictum, What is destined will happen.’ He gave me seven rare and valuable books of chronicles and said, ‘Go forth, may your affair come out right."

3. Ispanyol ressam Juan Carreño de Miranda'nin dogum yildonumu (25 Mart 1614)

La Magdalena penitente, 1654

La fundación de la Orden Trinitaria, 1666

4. Italyan sair (Giovan Battista Marini) Giambattista Marino'nun olum yildonumu (26 Mart 1625)

Elveda guzel Cicegim, sana kalbimi birakiyorum,
    beni terk edisinle kirilmis, hatiralarinla
    benden alinmis, bir ceylanin bildigi
    ruzgarli bir ok ucunun actigi yarasinda kalan,
    Sevgili Cicegim elveda, belki cektigim elem
    teskin eder askimizi karanlik kaderimizde,
    kalbin benimle, ucup gidiyorum
    kucuk bir kus gibi gunun ganimetine.
    Uzakta Tiber boyunca yukseliyor gunes,
    burada ve simdi isitiyorum zarif ve muphem sesi
    ah edisin, opusmenin ve kelimelerin:
    Rahat ol askim, soyluyorum rahat,
    belki cennetin oduludur bu, aldirmadan gitmek,
    Elveda Cicegim , Cicegim Elveda.

A Dio Florida bella, il cor piagato
    nel mio partir ti lascio e porto meco
    la memoria di te si come seco
    cervo trafitto suol lo strale alato.
    Caro mio Floro a Dio, l'amaro stato
    consoli amor del nostro viver cieco
    Che s'el tuo cor mi resta il mio vien teco
    Com'augellin che vola al cibo amato.
    Così sul Tebro a lo spuntar del sole
    Quinci e quindi confuso un suon s'udia
    Di sospiri, di baci e di parole.
    Ben mio rimanti in pace, e tu ben mio
    vattene in pace e sia quel ch'el ciel vole
    A Dio Floro dicea Florida, a Dio.

5. Ciro Ferri ve Il Baciccio ile birlikte egitim alan Italyan ressam Giovanni Odazzi'nin dogum yildonumu (25 Mart 1663)

Blessed Mafalda of Portugal saves the Monastery of Arouca from a fire, c.1704 ( Museum of Sacred Art of Arouca, Diocese of Porto, Portugal)

Riposo durante la fuga in Egitto, 1720 - 1730

6. Italyan ressam Nicola Malinconico'nun dogum yildonumu (25 Mart 1663)

Martirio di Sant'Alessandro, 1695

Natura morta, 1700 (Pinacoteca metropolitana di Bari)

7. Italyan ressam (Pietro di Gottardo) Pietro Gonzaga'nin dogum yildonumu (25 Mart 1751)

Subterranean Mausoleum, 1780s

Corte interna con colonnato, unknown date

8. Alman yazar, sair ve filozof (Georg Philipp Friedrich Freiherr von Hardenberg) Novalis'inolum yildonumu (25 Mart 1801)

Otelere yuvarlaniyorum
    ve her aci
    gunun birinde
    donusecek sehvetin dikenine.
    az zaman kaldi,
    sonra kurtulacagim,
    ve sarhos, uzanacagim
    askin kucagina.
    sonsuz yasam
    dalgalaniyor icimde tum gucuyle
    yukaridan asagilara bakiyorum,
    oralardaki sana.
    o tepede
    sonup gitmekte pariltin
    bir golge tasimakta,
    serinlik veren celengi.
    Ah! Tuket beni ey sevgili,
    Sonuna kadar tuket ki,
    Uykuya dalayim
    Ve sevebileyim.
    Hissediyorum olumun
    Genclestirici akisini, kanim
    Merheme ve uzama donusmekte
    Yasiyorum gunduz vakitlerinde
    Inanc ve cesaretle
    Geceleri ise
    Kutsal ateste oluyorum.

Sayfa 3710/7020 İlkİlk ... 271032103610366037003708370937103711371237203760381042104710 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •