Sayfa 704/706 İlkİlk ... 204604654694702703704705706 SonSon
Arama sonucu : 5645 madde; 5,625 - 5,632 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1. Para kazanmanın ötesinde memleketimizin üretim kabiliyetinin yükselmesi bağımsızlığımızın ilelebet olması için önemlidir.
    Kas kuvveti kadar üretim para kuvveti de o derece mühimdir.
    Şirketlerimizin başarısız olma ihtimali yoktur.
    Muhakkak alanlarında her biri muvaffak olmalıdır.
    Parayı her işte her yerde kazanırız diye gevşeklik gösterme lüksüne sahip değiliz.
    Bu bilinçle çalışmaları takip ediyorum.Ne yazık ki her geçen gün azalan iyi şirket sayısı üzmekte.Ne yapıp edip global rekabetimizi tesis etmeli ar ge ve kabiliyetimizi arttırmalıyız.

    Ytd

  2.  Alıntı Originally Posted by yelpaze Yazıyı Oku
    Dünya'da endüstri robotlarının %41'i Çin'de kuruluymuş, 1,76 milyon terminator.
    Kore'de onbin işçi başına 1012 endüstri robotu düşüyor, Çin'de 470, Almanya 429, ABD 295
    Robotların %30'u otomotiv sektöründe çalışıyor

    Çin donanmasının okyanus koşullarında kullanılabilen gemi sayısı 700, ABD 295
    Çin tersaneleri 2023'de 1700 gemi siparişi almış, ABD 5.
    ABD'de gemi inşa maliyeti Japonya ve Kore'nin 5 katı. Zaten bu alanda çalışacak vasıflı işgücü de yok
    Hyundai tersanelerinde ABD'nin Aegis destroyerlerinin aynısının yarı maliyetine yapıp satıyorlar.

    ABD'nin tarihi boyunca en önemli iki belirleyici unsur denizlerde üstünlüğü ve üretimdeki gücüydü. Umarım apple telefonları, sosyal medya platformları, ilaç araştırmaları veya cripto para maceraları bu alanlardaki kayıplarını telafi etmeye yetiyordur.
    Veriler ve detaylar Forbes-Türkiye dergisi son sayısında mevcut, takibe değer kaliteli bir yayın.
    ben de birsey ekleyim, gectigimiz senelerde ABD yeni nesil firkateyn ihalesi acti.

    ihaleyi ABD li savunma sirketleri aldi ama yillar gecse de dizayn edemediler.

    askerin donundan, nukleer fuzeye kadar herseyi uretebilen ABD, firkateyn uretemedi ve tarihinde ilkkez yurtdiindan savas gemisi siparisi ferdi (Fransiz-Alman FREMM sinifi).

    Cok fazla buyumenin maliyetlere etkisi oldugu acik ayni zamanda uretim ve dizayn fikirleri hantallasiyor. Ucak gemisi ureten ulke nasil firkateyn tasarlayamaz? Akil almiyor.

    Cok guzel bir ornegi var, Bugun San Francisco da bir umumi tuvalet insa etmeye calisman 1 milyon dolara ve muhtemelen 4-5 yila uzaniyor. zira dizayn, dizaynin kontrolu, o izin bu izin derken ABD icinde birsey insaaetmek resmen cileye donusmus durumda.

    Ote yandan CIN suan ABD nin tam tersi, herseyi daha ucuza ve daha hizli uretebiliyor.

    Fakat CINI bekleyen buyuk tehlike demografik cokus. 1.4 milyarlik nufus bu yuzyilin sonunda 600 milyona dusecek. o kadar sanayi robotunun CIN de olmasi tesaduf degil, kendilerini iscisiz kalacaklari gunlere hazirliyorlar.

    G.KORE daha da vahim 50 milyondan bu yuzyilin sonunda 10-20 milyona dusecekler.

  3. Otomotiv sektörü teknolojinin en yoğun kullanıldığı alanlardan biri olarak stratejik önemde ve bu artıyor.
    Froto'nun Ford'un global üretim yapılanmasından daha fazla pay almasını isterim. Şu kriz koşullarında bile otomobil talebi ilginç biçimde yüksek. Çin arabaları kapış kapış gidiyor, hiç anlamıyorum bu araba merakını ama sonuçları güzel.

    Tabi şirketlerin global de olsa başarıları için ülkenin iyi yönetilmesi ve kaynakların doğru tahsis edilmesi lazım. Geçtiğimiz 20 yıl medeniyet tarihinin en olağanüstü dönemiydi, sıfıra kadar inen faiz ve istediğinizden daha fazla dış sermaye akımları söz konusuydu. Ne yazık ki insanlar bunu, özellikle dikta rejimlerinde, yönetimin başarısı olarak algıladı. Tam bu bolluk dönemi sona ermek üzereyken Covid salgınını kullanarak, bu defa insanlara büyük nakit hibeler verilmeye başlandı böylece diktatörlerin koltukları güçlendirildi. Ama kaçınılmaz son geldiğinde takke düştü. Putin biten bolluk dönemine karşı kendini savaşla korumaya aldı, başkaları da bir şeyler yaptı kendince. Şimdi sınırlı kaynaklarla ve görülmemiş bir rekabet ortamında mücadele edilmesi gerekiyor. Borsada bunun sonuçlarını görmeye devam edeceğiz.

  4. #5628
     Alıntı Originally Posted by finans_mt Yazıyı Oku
    o gün froto 89tl
    bugün 95tl.
    müthiş.
    Geçen sene 920, şimdinin 92si civarında satmıştım. Araba almak için borsayı bozdum ve acayip kârlı bi iş yapmışım. Ancak hiç öyle hissetmiyordum, hayırlısı olmuş diyorum.
    Çünkü psikolojik olarak zor olurdu benim için, bu kadar süreli çalkantılar çok yıpratırdı beni...
    Neyse, tekrar toplama zamanı geldiğini düşünüyorum ama bakalım kısmet olacak mı
    Herkese selamlar

  5. 12-13 ay sürecek çıkışa başladık mı acaba ?

    13 ay sonra 5-6 dolar arasına gelir mi ?

    Oradan satıp, 15 ay bekleyip

    2.5 dolardan yerine koyup, hisse sayımızı 2 katına çıkartabilir miyiz acaba ?

    Hepsi milyon dolarlık soru gibi


  6. #5630
     Alıntı Originally Posted by kiwi Yazıyı Oku
    12-13 ay sürecek çıkışa başladık mı acaba ?

    13 ay sonra 5-6 dolar arasına gelir mi ?

    Oradan satıp, 15 ay bekleyip

    2.5 dolardan yerine koyup, hisse sayımızı 2 katına çıkartabilir miyiz acaba ?

    Hepsi milyon dolarlık soru gibi

    Mavi çizgi ne oluyor sayın kiwi?

  7. o mavi çizgi hareketli ortalama ama hangisi bilemedim..
    12-13 ay sürecek yükseliş diye bir şey var mı bilmem ama şunu söyleyebilirim;
    2.çeyrek bilanço ları bu senenin en kötü bilançoları olacak (petro kimya,tekstil,maden,otomotiv,beyaz eşya vs) üstelik bunlar piyasanın 2 katı fiyatına satılmış.
    şu içinde yaşadığımız ufak ralli beklenilen 350 baz faiz indiriminin fiyatlaması..ki eğer merkez bankası akıllı ise bunu 250 baz yapıp gazın bir kısmını alıp diğerini önümüzdeki aylara yaymalı. yoksa mevduattan çıkan dolara euro ya kaymaya başlar yani dolarizasyon.
    500 baz puan bile bekleyen gafiller var..
    velhasıl gelecek olan kötü 2.çeyrek bilançolar artı faiz kararında, umumun memnuniyetine karşılayamayacak faiz indirimi artı tabii olarak endeks yükselişinin düzeltmesi birleştirdiğin vakit ben ciddi bir düşüş bekliyorum..yada düzeltme diyelim..
    otomotiv de satışlar iyi diye raporlar görünürken teferruatına baktığın vakit satılan araçların %30 u elektrikli..pazar iyi ama bundan froto nun doas ın tofas ın nasip oranı ne? pazar asyalılara doğru kaydı...vw nin elektrikli araçları yeni çıkmaya başladı yollara..otomotiv e sektör olarak bakıp bu ivmeyi bizim şirketlere endekslersek hata yaparız..ha ttrak ı bir kenara koyarım o ayrı..
    endeks dışında hareket edecek sektörlerden biri bence demir-çelik..demir-çelik artık en kötüyü geride bıraktı..faiz puanlarıyla da işi yok..cevher-hrc vs onların fiyatlaması dışarıda belirleniyor...küresel bir şey.. bu sektörlere gyo ları da ekleyebiliriz..
    uzun lafın kısası...ben sağlam bir düzeltme diyelim, düzeltme bekliyorum...eli kulağında..hazır yükselmişken kar realizasyonu yapıp nakite geçip bu son dalga silkelemeyi bekleyip tekrar temizden girmek lazım diye düşünüyorum..

  8. #5632
     Alıntı Originally Posted by gürselbb Yazıyı Oku
    o mavi çizgi hareketli ortalama ama hangisi bilemedim..
    12-13 ay sürecek yükseliş diye bir şey var mı bilmem ama şunu söyleyebilirim;
    2.çeyrek bilanço ları bu senenin en kötü bilançoları olacak (petro kimya,tekstil,maden,otomotiv,beyaz eşya vs) üstelik bunlar piyasanın 2 katı fiyatına satılmış.
    şu içinde yaşadığımız ufak ralli beklenilen 350 baz faiz indiriminin fiyatlaması..ki eğer merkez bankası akıllı ise bunu 250 baz yapıp gazın bir kısmını alıp diğerini önümüzdeki aylara yaymalı. yoksa mevduattan çıkan dolara euro ya kaymaya başlar yani dolarizasyon.
    500 baz puan bile bekleyen gafiller var..
    velhasıl gelecek olan kötü 2.çeyrek bilançolar artı faiz kararında, umumun memnuniyetine karşılayamayacak faiz indirimi artı tabii olarak endeks yükselişinin düzeltmesi birleştirdiğin vakit ben ciddi bir düşüş bekliyorum..yada düzeltme diyelim..
    otomotiv de satışlar iyi diye raporlar görünürken teferruatına baktığın vakit satılan araçların %30 u elektrikli..pazar iyi ama bundan froto nun doas ın tofas ın nasip oranı ne? pazar asyalılara doğru kaydı...vw nin elektrikli araçları yeni çıkmaya başladı yollara..otomotiv e sektör olarak bakıp bu ivmeyi bizim şirketlere endekslersek hata yaparız..ha ttrak ı bir kenara koyarım o ayrı..
    endeks dışında hareket edecek sektörlerden biri bence demir-çelik..demir-çelik artık en kötüyü geride bıraktı..faiz puanlarıyla da işi yok..cevher-hrc vs onların fiyatlaması dışarıda belirleniyor...küresel bir şey.. bu sektörlere gyo ları da ekleyebiliriz..
    uzun lafın kısası...ben sağlam bir düzeltme diyelim, düzeltme bekliyorum...eli kulağında..hazır yükselmişken kar realizasyonu yapıp nakite geçip bu son dalga silkelemeyi bekleyip tekrar temizden girmek lazım diye düşünüyorum..
    Çelik sektörü için bugün yükselen Çelik CEO'sunu dinledim, o da en kötü geride kaldı, uluslararası Çelik talebi azaldı ve çelik fiyatı yarıya indi dedi. Dip olduğunu düşündüğünü söyledi. Ne kadar doğrudur bilmiyorum.

    Araç konusunda da ben elektriklilere şüpheli bakıyordum ancak satışlar beni morarttı XD
    Hatta ben de elektrikli bakmaya gittim. Ama herkese uymayacaktır.

    Faiz indirimi konusunda ne olacak bilmiyorum ama ters köşe olursa şaşırmam.
    Faizlerin inmesi piyadadaki hangi derde deva olacak? İş yöneten arkadaşlar yazarsa aydınlanırız!

    Özellikle VW ve Honda bu fiyatlara elindeki araçları nasıl satıyor bilmiyorum ama Çinliler bayi bi şekilde tutundu piyasada. Pandemik sonrası gelen Çinlilerin sorunları daha yeni belli oluyor, bunların ustaları da hâliyle piyasada çoğalacaktır. Çinlilerin yanında Hyundai ve Kia da rekabetçi ürün ve fiyatlama politikası izliyor. Bu yorumu sadece gidip deneyerek yapabiliyorum ben. Bakalım yıl sonu rakamları ne gösterecek.

    12 aylık ralli ya da düzeltme için yorum yapamıyorum. Uzunvade87 gibi iş yöneten arkadaşlar kendi işlerinden örnekler verirse daha anlaşılır olur bu süreçler
    Teşekkürler \m/

Sayfa 704/706 İlkİlk ... 204604654694702703704705706 SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •