Alıntı Originally Posted by deniz43 Yazıyı Oku
Fikir vermesi açısından:

Süveyş kanalının maliyeti ''Bugünün parasıyla''ne olmuş:

Ozaman ki fransız altınının özelliklerine baktım:Metal Content:0.4667 troy oz=0.4667 ounce (troy),saflık %90

287 milyon*0.4667*0.9*1278.9=120.548 milyar dolara çıkmış,bugünün parasıyla.

Tabii,Kanal İstanbul daha küçük ölçekli bir iş ,boyunu ve derinliğini bilmeden bir rakam telaffuz etmek hata olur ama el kesesiyle hayatını döndüren bir ülke için tam anlamıyla kara delik olur,milletin belini iyice büker.
1869 Süveyş kanalı açılmış, ağırlıkla insan gücüne dayalı bir iş yapılmış. Wikinin ingilizcesinde olan maddesine bakılırsa inşaa sürecinde farklı ülkelerden yaklaşık 1.5 milyon insan istihdam edilmiş, bölge kaynaklı hastalıklardan binlerce işçi ölmüş.

Eğer olursa şimdi kanal açma işini araçlar yapacak ve güzergah Küçükçekmece gölü ve Sazlıbosna barajı yönlü olursa hafriyat işinden epey bir tasarruf olur. Ama bu kez İstanbul merkeze yakınlaşıldığı için istimlak bedelleri maliyeti artıracaktır. Gerçekten Türkiye'ye kazanç sağlayacak, ihtiyaç olan bir şey midir bilemiyorum.