Artık yolcu sayısının artışından ziyade, yolcu başı kazanç değerine de odaklanmak gerekecek.
Pgsus son çeyrekte zarar açıklamıştı.
Thy ise kâr açıkladı (vergi geliri vs dahil)
Thy' de geçen sene ~8 cent/yolcu olurken, bu yıl 6 cent' e düşmüş. (geçen yıl ki yüksek baz etkisi nedeniyle).
Ama yine de AKK çok artmasına rağmen yolcu artmaması üzücü.
Şimdi bir de Ajet' i etkin kılmak için agresif kampanyaları başlatmıştı. Kârlılığı aşağı yönlü etkileyecek. (biletleme döneminde). Şu site genel bilgiler edinmek için çok güzel;
https://wowturkey.net/t/ajet-anadolujet/1799/9
Ajet yaptıkça, Pgsus' da arada kampanya yapmak zorunda kalıyor/kalacaktır.
Ama sonuç olarak THY hisse değerinin aşağıdaki gibi Pgsus' dan dev ayrışmasını ben bir türlü anlamlandıramıyorum. Temmuz' a giriyoruz. Sezon patlayacak ama hissede tık yok.

Yer İmleri