Hocam aynı benim gibi olmuşsun. Her düşüşe bir mazeret bulup sanki günlük bir kötü gün geçirdik gibi düşünüyorsun. 2022 de 40 milyon lot citi de (veya yabancı) idi . şimdi 19 milyon lot. 3 yıldır satıyorlar.
Bu normal bişey değil. Şunlardan dolayı bu hissenin artık hiç düşmemesi lazım:
- Ford otosan yatırımlarını geç te olsa tamamladı. Toaso gibi bir model değil, tam 5 ana model
- Avrupa da (ana pazar) Pmi lar dipten kalktı
- Avrupada pazar payı %14 ten % 15.2 ye geldi
- Eur/usd de paritesi 2 ayda yüzde 11 arttı (direkt kara etki)
- Euro eksi YPPozisyonu heç li
- Romanya fabrikası kara katkı vermeye başladı
- Çin rekabetinden çok etkilenmiyor (ticari)
- Gümrük tarifelerinden çok etkilenmiyor
- Yeni modeller piyasada tutuldu.
- Faizler 3-5 de olsa geçen senenin altında.
- Geçen senenin altında araç ihracatı olmasına rağmen , ihracat gelirleri geçen senenin %10 üzerinde . (araç birim fiyatları daha pahalı)
- Alacaklarını en geç bir ayda tahsil ediyor. Ford gruba satıyor. Müşteri derdi yok
Ama bu düşüşler normal değil . Adamlar bazı şeylerin haberini önceden alıyor. 3 sene önce 450 bin kapasitesi olan , 250-300 bin araç üretebilen, bütün modelleri face out olmuş , önünde yapması gereken bir sürü ödevi olan bir şirketti. 2025 te 900 bin üretim kapasitesi olan 750 bin üretecem diye öngörü yapan , tüm modellerini yenilemiş bir şirket...Ama gel gör ki hisse fiyatı usd bazında 3 yıl öncekinin altında
Yer İmleri