Bürokratik işlerde Kardemir'in önünün açılması için avantaj olabilir. Kardemir TCDD ile yoğun ticari ilişkileri var. Burada tıkanıklıklar artık daha kolay halledilir herhalde.
TCDD Kardemir'in demir cevherini kırılacak eşya kategorisinde taşıyormuş ve hali ile biraz pahalı oluyor. Bu konuya bir el atsalar Kardemir'in nakliye masrafları biraz düşer.
Kardemir Filyos limanı işletmeciliğine talipti. Hala o talebi devam ediyorsa Kardemir için iyi olabilir. Liman trafiğinde oluşacak olan yükün çoğunluğu Kardemir'in malı olacak. Bu durum Kardemir için bir avantajdı zaten...
Bir başka husus Kardemir'in vagon imalatı ve demiryolu nakliye işletmeciliği planlaması vardı. Bu plan hala devam ediyorsa Kardemir açısından bürokratik engellerin daha kolay aşılması konusunda faydası olabilir....
Ama yönetimde siyasilerin yoğun yer almasının dezavantajları da olabilir.
Sektörü ne kadar biliyorlar o da önemli tabi ki..
Ne diyelim? Allah hayırlı eylesin....
..........
Kardemir'in TÜBİTAK destekli KBÜ ile yaptığı ARGE ürünü mantarı sertleştirlmiş ray üretiminde sona gelinmişti ve üretim safhasına geçilmişti.
Şimdi de bu ürünlerin TSI standartizasyonu da yapılmış. Satışı da başlayacak demektir. Bu ürün demiryollarının kurp olan ve rayların aşınmaya daha çok çok maruz kaldığı kısımlarında kullanılıyor. Daha önce Türkiye'de üretilmediğinden ithalat yapılıyordu. Kardemir bu ürünün ithalatından dolayı ülkenin döviz kaybının önüne geçmiş olacak....
https://www.kardemir.com/Liste.aspx?...0233&Lng=tr-TR
Yer İmleri