-
James Joyce’un 1921 yilinda Amerika’da ‘muzir’ gerekcesiyle yasaklanan epik romani Ulysses, 6 Aralik 1933’de serbest birakildi.

-
Yurttas Kane (Citizen Kane, 1941) filminin Mary Kane karakteri Amerikali Agnes Moorehead’in dogum yil donumu (6 Aralik 1900)


-
Avusturyali roman ve oyku yazari Peter Handke’nin dogum gunu (6 Aralik 1942)

Cocuk daha henuz cocukken kollarini sallayarak yururdu.
Derenin irmak olmasini isterdi, irmagin sel,
bir su birikintisinin de deniz olmasini.
Cocuk henuz cocukken cocuk oldugunu bilmezdi.
Her sey yasam doluydu ve tum yasam birdi.
Cocuk henuz cocukken hicbir şey hakkinda fikri yoktu.
Aliskanliklari yoktu.
Bagdas kurup otururdu, sonra kosmaya baslardi.
Sacinin bir tutami hic yatmazdi
fotograf cektirirken poz vermezdi
Cocuk henuz cocukken su sorulara sira gelmisti.
Neden ben benim de sen degilim,
neden buradayim da orada degilim?
Zaman ne zaman basladi ve uzay nerede bitiyor?
Gunesin altindaki yasam sadece bir ruya mi?
Gorduklerim, duyduklarim, kokladiklarim
sadece dunyadan onceki dunyanin bir goruntusu mu?
Gercekten kotuluk var mi?
Gercekten kotu insanlar var mi?
Nasil olur da ben olan ben olmadan once var degildim
ve nasil olur da ben olan ben,
bir zaman sonra ben olmayacagim…

When the child was a child it walked with its arms swinging,
wanted the brook to be a river, the river to be a torrent,
and this puddle to be the sea.
When the child was a child, it didn’t know that it was a child,
everything was soulful, and all souls were one.
When the child was a child, it had no opinion about anything,
had no habits,
it often sat cross-legged,
took off running,
had a cowlick in its hair,
and made no faces when photographed.
When the child was a child, it was the time for these questions:
Why am I me, and why not you?
Why am I here, and why not there?
When did time begin, and where does space end?
Is life under the sun not just a dream?
Is what I see and hear and smell
not just an illusion of a world before the world?
Given the facts of evil and people.
does evil really exist?
How can it be that I, who I am,
didn’t exist before I came to be,
and that, someday, I, who I am,
will no longer be who I am?...
-
Fransiz yazar Simone de Beauvoir, 6 Aralik 1954’de Mandarinler (Les mandarins - The Mandarins) romaniyla Fransa’nin en buyuk edebiyat odulu Goncourt Odulunu kazandi.


“Cunku su an buradayim, ama asla geri donmeyecegim; cunku dunya hem çok zengin hem de cok yoksul, gecmis ise hem cok yogun hem de cok hafif; cunku su guzelim ani mutluluga donusturemiyorum. Cunku askim oldu ve ben ona ragmen yasamimi surdurecegim.”

“Because I am here, because I'll never return, because the world is too rich, too poor, the past too heavy, too light, because I can't turn this too-beautiful hour into hapiness, because my love has died and I wll survive it.”
-
Cezayir asilli Fransiz psikiyatr, filozof, devrimci ve yazar Frantz Fanon’in olum yil donumu (6 Aralik 1961)
“Gazete haberleri ve fotograflarinda, sinema filmlerinde toplumlar once goruntuleriyle taninir. Gorulur ki kravatsiz medeniyetler, onune pestemal orten medeniyetler ve sapkasiz medeniyetler vardir. Belli bir kultur seviyesine baglilik, ekseriyetle insanlarinin giyim gelenekleriyle ifade edilir. Mesela, Arap dunyasinda kadinin giydigi carşaf, turist tarafindan hemen fark edilir.”

“It is by their apparel that types of society first become known, whether through written accounts and photographic records or motion pictures. Thus, there are civilizations without neckties, civilizations with loin-cloths, and others without hats. The fact of belonging to a given cultural group is usually revealed by clothing traditions. In the Arab world, for example, the veil worn by women is at once noticed by the tourist. “
-
Spike Jonze’nin yonettigi, Nicolas Cage, Meryl Streep ve Chris Cooper’in rol aldigi komedi-drama Ter Yuz (Adaptation), 6 Aralik 2002’de vizyona girdi.


-
Rob Marshall’in yonettigi, Ziyi Zhang, Ken Watanabe ve Michelle Yeoh’unn rol aldigi romantik drama Bir Geysanin Anilari (Memoirs of a Geisha), 6 Aralik 2005’de New York’ta gosterime girdi.


-
“Sadece budalalar dunyaya kizarlar'' diye teselli etti kendisini.'' Tas, agir olduğu surece asagiya duser.'' Daima cocuk olarak mi kalacagim? Bu insanlara ruhumu sadece paralari karsiliginda vermeye yonelik, mukemmel aliskanligi ne zaman elde edecegim? Eger onlarin saygisina erismek istiyorsam, sunu anlamalarini saglamaliyim: Zavalli biri olarak onlarin dunyevi mallarinin kolesi olsam da, yuregimle onlarin terbiyesiz kendini begenmisliklerinin cok cok otesinde, adeta bir tahtin uzerinde bulunuyorum. Onların aciz lutuf emarelerinden ya da kucumseyislerinden, anlatilmasi olanaksiz bir sekilde daha yuce bir konumdayim.'' Stendhal, Kirmizi ve Siyah

“Only a fool,” he said to himself, “gets angry at others. A stone falls because it’s heavy. Am I going to be forever a child? When will I acquire the good habit of giving these people my soul, only and exactly to the extent they pay me for it? If I want to be valued by them, as well as by myself, it must be by demonstrating to them that my poverty is doing business with their wealth, and yet that my heart is a thousand leagues distant from their insolence, set in a sphere too high to be affected by their petty displays of either disdain or approval.”
Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri