
Originally Posted by
haarif
İnternet kullanımı ve e-ticaretin yükseliÅiyle perakendecilik bir dönüÅüm sürecine girdi. İÅini e-ticarette uyarlayan geleneksel perakendeciler artık daha hızlı büyüyor. Her geçen gün giderek artan sayıda fiziksel perakende Åirketi, e ticarete geçmeye de baÅladı ya da e-ticaret siteleri kendi fiziksel maÄazalarını kurmaya baÅladı. Bu terim Türkiyeâye yeni yeni girdiÄi için, Hybrid perakendecilik çok bilinmemektedir. Artan sayıda fiziksel maÄazalar, hem müÅterileri beklentilerini karÅılayabilmek hem de satıÅlarını arttırabilmek için e ticaret ile entegre bir modeli tercih etmeye baÅladı. Son 15 yılda e-ticaret satıÅları, tüm perakende sektörü içinde %6 ya ulaÅtı. Forrester Researchâa göre 30 ürün kategorisinde bu oran %11âe ulaÅtı.2000âli yıllarda yıllık büyüme hızı %30 olan e-ticaret, bugün % 15 büyüme hızına sahip. Bu temponun devam ettiÄi varsayıldıÄında 2030 yılında e-ticaret, toplam perakendenin sadece %11âini oluÅturacak.
Veriler e-ticarette Hybrid perakendecilerin modelini uygulayan perakendecilerin ön plana çıkacaÄına iÅaret ediyor. Geleneksel perakendecilik yapıp iÅini e-ticarete uyarlayanlar gelecekte kazanacak gibi görünüyor. Bir taraftan fiziksel maÄazanın internete taÅınması, yeni bir kanalda daha ürün satıÅı yapılmasını saÄlıyor. DiÄer taraftan e-ticaret yoluyla markalar, alıÅveriÅte zamandan tasarruf saÄladıÄı gibi sınırsız ürün sergileme imkânından dolayı maÄazaların teÅhirlerinde bulunduramayacaÄı kadar ürün sunabiliyor. E-ticaret siteleri müÅterilere detaylı teknik bilgiler ve karÅılaÅtırmalar sunarak fiziksel maÄaza müÅterilerinin bilgi ihtiyacını da karÅılıyor. ÃrneÄin Dünyaca ünlü hazır giyim markası GAP, 2014âün birinci çeyreÄini online satıÅta %13 lük bir büyüme ile kapattı. Türkiyeâde de birçok perakende giyim markası hem fiziksel maÄazalarda, hem de e-ticaret alanında faaliyet gösteriyor. Giyim sektöründe Koton, Sarar, Yargıcı gibi markalar, Perakende sektöründe Carrefoursa, Migros gibi gıda perakendesinin önde gelen markaları her iki kanalı birden kullanıyor. Bu Åunu gösteriyor ki; ââCadde maÄazacılıÄından AVMâye dönüŠsürecinin, bir benzeride bu kanalda gerçekleÅecektir. Ãünkü insanlar alıÅveriÅe ayırdıkları vakitlerini baÅka Åeylere ayırmak istiyor. O nedenle bu hayat biçiminde e-ticaret olmazsa olmaz bir Åey haline gelecektir.ââ Bu konuyu discount(indirim) marketlerinin, otomotiv sektörlerinin de önemsemesi gerektiÄini düÅünüyorum.
Bu konuda e-ticaret firmaları da fiziksel maÄazacılıÄa adım attı. Trendyol Maslakâta ve Altıncı Cadde Trump AVMâde maÄaza açtı. Bebek ürünleri kategorisinde tanınmıŠolan E-bebek,2003 yılında ilk maÄazasını Kızıltoprakâta açtı ve bugün 39 maÄazaya ulaÅtı. E-ticaret sitesi olarak büyük baÅarı elde eden Åirket,2003 senesinde tüm dünyada az rastlanan ââClick to Brickââ iÅ modelini uygulayarak fiziki maÄazacılıÄa geçiÅ yaptı. Bunun tam tersi çalıÅmalarda olmaktadır, ÃrneÄin Türkiyeânin en büyük GSM operatörlerinden Turkcellâde fiziksel maÄazalarının yanında turkcellmagaza.comâu da açtı. Aslında fiziksel satıŠnoktalarındaki ürünleri internete taÅımıŠoldu.Gold Teknoloji marketleri de Hybrid perakendeye baÅarılı bir örnektir.YaklaÅık 7 yıldır hem fiziki maÄazalarla ,hemde internet maÄazalarla satıÅlarını yürütmektedir.Åirketin hem fiziksel hemde internetten satıŠyapmasının temel hedefi,maÄazaların olmadıÄı bölgelerde de ürünleri en hesaplı bir Åekilde tüketicilerle buluÅturmak.
Peki, neden Hybrid Perakendecilik olmalı;
2030 yılında e-ticaret, toplam perakendenin %11âini oluÅturacak. Fiziksel maÄazanın internete taÅınması, yeni bir kanalda daha ürün satıÅı yapılmasını saÄlıyor.E-ticaret yoluyla müÅterilerine baÅka bir kanaldan ulaÅan markalar,alıÅveriÅte zamandan tasarruf saÄladıÄı gibi sınırsız ürün sergileme imkanından dolayı maÄazaların teÅhirlerinde bulunduramayacaÄı kadar çok ürün sunabiliyor.Belirli bir lokasyona baÄlı kalmadan ülkenin hatta Dünyaânın her yerine ürününüzü satabiliyorsunuz.Fiziksel maÄazalarda ürünü satınalmadan önce dokunmak ve birebir incelemek isteyen müÅterilere bu imkanı veriliyor. Ãzetle Åunu söylemekte fayda var, Hızlı deÄiÅen Dünyamızda, koÅullara uymak ve tüketiciyi en hızlı ve kısa bir zaman içinde mutlu etmek için Hybrid perakende sistemine geçmek firmalarımız için günümüzde faydalı olacak
Yer İmleri