Artan

484,00 10 18:10
286,25 9.99 18:10
289,25 9.98 18:10
12,24 9.97 18:10
295,50 9.95 18:10
Artan Hisseler

Azalan

78,40 -9.99 18:10
39,54 -9.97 18:10
37,04 -9.97 18:10
16,09 -9.96 18:10
229,90 -9.93 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

10.047.116.287,75 18:10
7.132.495.674,06 18:10
6.016.189.385,14 18:10
5.796.789.847,70 18:10
5.651.868.803,60 18:10
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 7339 madde; 1 - 8 arası.

Konu: KUTPO - Kütahya Porselen

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. Elimde hisse olmadığı için bu şirket hakkında uzun süredir yazmıyordum. Daha önce yazdıklarım da muhtemelen eski forumda kalmıştır.

    Şirketin bilançolarında herkesin hemfikir olduğu gibi bir tuhaflık var ve bunu büyük oranda pazarlama giderleri, kısmen de esas faaliyetinden diğer gelir-gider kalemi ile oynayarak ayarlıyorlar.Satış ve brüt karlılık rakamlarında çeyrek bazında büyük oynamalar olmamasına rağmen net karda çeyrek bazında büyük oynamalar görülüyor. Bir şirketin pazarlama giderlerinde çeyrek bazında 6-7 milyon tl lik oynama olması hiç normal değil. Keza esas faaliyetinden diğer gelir-gider farkının çeyrek dönemde 4-5 milyon tl farklılık göstermesi de normal değil. Hal böyle olunca bir çeyrekte 15 milyon diğer çeyrekte 3 milyon kar edebiliyor.

    İthalata vergi gelmesi ve Çin'den gelecek porselenin pahalılaşması (kurların yukarı gitmesi sonucu) nedeni ile normal şartlarda 2018 yılında %20' nin üzerinde ciro artışı ile 50 milyon tl kar elde etmesi lazım ama yukarıda bahsettiğim soru işaretleri yüzünden kesin konuşmak zor.

  2. #2
     Alıntı Originally Posted by yarımada Yazıyı Oku
    Elimde hisse olmadığı için bu şirket hakkında uzun süredir yazmıyordum. Daha önce yazdıklarım da muhtemelen eski forumda kalmıştır.

    Şirketin bilançolarında herkesin hemfikir olduğu gibi bir tuhaflık var ve bunu büyük oranda pazarlama giderleri, kısmen de esas faaliyetinden diğer gelir-gider kalemi ile oynayarak ayarlıyorlar.Satış ve brüt karlılık rakamlarında çeyrek bazında büyük oynamalar olmamasına rağmen net karda çeyrek bazında büyük oynamalar görülüyor. Bir şirketin pazarlama giderlerinde çeyrek bazında 6-7 milyon tl lik oynama olması hiç normal değil. Keza esas faaliyetinden diğer gelir-gider farkının çeyrek dönemde 4-5 milyon tl farklılık göstermesi de normal değil. Hal böyle olunca bir çeyrekte 15 milyon diğer çeyrekte 3 milyon kar edebiliyor.

    İthalata vergi gelmesi ve Çin'den gelecek porselenin pahalılaşması (kurların yukarı gitmesi sonucu) nedeni ile normal şartlarda 2018 yılında %20' nin üzerinde ciro artışı ile 50 milyon tl kar elde etmesi lazım ama yukarıda bahsettiğim soru işaretleri yüzünden kesin konuşmak zor.
    Evet maalesef bu kalemlerle istedikleri gibi oynayabilirler. Sadece bu irket değil, birçok şirket bu kalemlerle kar rakamlarını mümkün oldukça azaltıyorlar.
    Kütahya geçmişte incelemeye alınmış ve matrah artırımıyla durumu kurtardğını biliyorum, eskiler daha iyi bilir, sanırım 2016 yılıydı. Demekki hala ders almamışlar.

    Buyrun 2017 yılı ile 2016 arasındaki fark...
    20 milyon fark olur mu yahu, el insaf, tamamen onların insafına kalmış.

    Yatırım Tavsiyesi Değildir.!!!

  3.  Alıntı Originally Posted by bawer Yazıyı Oku
    Evet maalesef bu kalemlerle istedikleri gibi oynayabilirler. Sadece bu irket değil, birçok şirket bu kalemlerle kar rakamlarını mümkün oldukça azaltıyorlar.
    Kütahya geçmişte incelemeye alınmış ve matrah artırımıyla durumu kurtardğını biliyorum, eskiler daha iyi bilir, sanırım 2016 yılıydı. Demekki hala ders almamışlar.

    Buyrun 2017 yılı ile 2016 arasındaki fark...
    20 milyon fark olur mu yahu, el insaf, tamamen onların insafına kalmış.

    Son iki çeyrekteki pazarlama giderleri detaylarına baktım. 9 aylık bilançoda ambalaj malzemesi giderleri 5.72 milyon tl den yıllıkta 14.48 milyon tl olmuş. Sadece son çeyrekte 8.76 milyon tl ambalaj gideri olmuş. Yani bu gider 9 ayın tamamında 5.72 milyon iken son çeyrekte 8.76 milyon olmuş. Son çeyrekte diğer çeyreklerden farklı bir satış rakamı da yok. Bu hiç normal bir durum değil.Acaba bu şirket üretip satmadığı malları mı son çeyrekte paketledi de bu gider bu kadar arttı diyeceğim ama iki çeyrek arasında stok farkı da çok az.

    Diğer garip olan durum da sergi ve fuarlara katılım bedeli 9 aylık bilançoda 1.70 milyon iken yıllık bilançoda 1.49 milyon. Bu rakamda neye göre düşüş olmuş onu da anlamadım. Bu bedelde bir geri ödeme mi söz konusu acaba?

    Bu şirket tam uğraşılacak bir şirket ama elimde uzun süredir uğraştığım başka bir şirketin hissesi olduğu için ikinciyi göze alır mıyım bilmiyorum.

    Not: Faaliyet raporuna bakılınca şirket 9 ayda kullandığı kadar ambalajı son çeyrekte kullanmış (9 ay 1.936.176 ton, son çeyrek 1.925.741 ton)Hem bunu kullanmış olması garip hem de ambalaj fiyatının bu kadar artması garip.

  4.  Alıntı Originally Posted by yarımada Yazıyı Oku
    Not: Faaliyet raporuna bakılınca şirket 9 ayda kullandığı kadar ambalajı son çeyrekte kullanmış (9 ay 1.936.176 ton, son çeyrek 1.925.741 ton)Hem bunu kullanmış olması garip hem de ambalaj fiyatının bu kadar artması garip.
    Ton olarak yazmışım doğrusu kg olacak.

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •