
Originally Posted by
temel analiz 1
Tşekkürler, sadece Trafik 179 luk bölümle alakalı.... Ancak piyasadaki durum ve RAYSG nin pozisyonu:
1- Zaten piyasada rekabet var, tüm firmaların fiyatı belli. Rekabet nedeniyle mevcut cari fiyatların, getirilecek tavan fiyatların çoğu firmada aşmadığı görülecektir...
2-2016 9 aylık verileri karşılaştırmış, RAYSG son faaliyet raporunda.... Trafik de sektör toplamda 466 milyon Tl zarar ederken, Raysg kar etmiş...Bu Raysg nin farkı..( diğer halka açık sigorta şirketi yerine Raysg hissesi almamın nedenlerinden biridir) Yani RAYSG her önüne gelene, trafik sigortası yapmıyor...BURGANBANK, ODEOBANK, FİBABANK gibi müşteri kitlesi daha farklı bankalarla çalışıyor, bu bankaların kullandırdığı araç kredileri, genelde Bmw, Mercedes, Porsche gibi 300-500 bin tl lik araçlar, bunların hem trafik sigortası yüksek, yani rekabet dışı, hemde hasar oranları düşük, kanaatimce)
3-Devletin sigorta şirketi birsürü, vakıf/güneş, halk, ziraat/başak vvb... Güneşin zararlar belli, her yıl 50-100 hatta 150 tr civarı zarar açıkladı, geçmişte... Bu şirketlerin Hazine Müsteşarlığına bağlı, Sigortacılık Gn, Md ne yoğun baskısı beklenen, bilinen bir olgu... Yıllardır, batıyoz, battık, aman kurtarın bizi gibi feryatları olmamış mıdır, sizce...Sonuçta devletin şirketleri, her yıl zarar üstüne zarar...
4-Tüm bu nedenlerle, sgorta sektörüne yatırım yapan Uluslararası şirketlerin de anası ağladı kaç yıldır... Onlarında baskısı doğaldır, güvendik, ülkenize geldik, yatırım yaptık, ne buu yaaaa... demezler mi... demişlerdir eminim...
Neyse, daha çok argüman var da, uzatmaya gerek yok...
Raysg 2016 da iyi yönetildi... 2017 de daha daha iyi gidiyor, açıklanan primler... Bu hafta ilk 3 aylık prim artışı açıklanacak veeeee 3 aylık kar hemen hemen belli olacakkkkk..
Benim kulağım bunda.... Gerisi gıvır zıvır....
Asla yatırım tavsiyesi değildir...
Yer İmleri