Artan

224,40 10 12:40
43,38 9.99 12:40
46,46 9.99 12:40
59,45 9.99 12:40
88,05 9.99 12:40
Artan Hisseler

Azalan

39,02 -31.54 12:40
9,63 -9.92 12:40
304,00 -9.32 12:40
17,57 -8.82 12:40
1,26 -6.67 12:40
Azalan Hisseler

İşlem

3.204.291.990,36 12:40
3.019.761.418,75 12:40
2.910.312.366,10 12:40
2.538.916.739,60 12:40
2.187.864.357,74 12:40
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 1567 madde; 1 - 8 arası.

Konu: RAYSG - Ray Sigorta

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
     Alıntı Originally Posted by Dow16 Yazıyı Oku
    .Aksine şayet böyle çıkarsa inanılmaz derecede beklentiler ileri doğru sıçrar.....tüm sigorta şirketleri bu konuda çok daha olumsuzluklara istemeyerekte olsa ne olur olmaz diye hazırlık yapıyorlardı....o %18-20 indirimler % 40'lara varan oranlarda olabilirdi.....prim geri ihadesi için dahi konuşuluyordu.....siz bu hususlarda gündemi ve basını takip etmemişsiniz galiba........biliyorsunuzdur bu tavan fiyat uygulaması 2017 sene sonuna kadar olacak.....9 aylığınada olsa sıkıntılı bir dönem bekleniyordu.....yukarıda yazılan koşullarda tavan fiyat uygulamasına geçilirse ÖZELLİKLE RAYSG için bu süreç kolay yönetilebilir olacaktır.....yoksa borsada sigorta şirketleri yıllardır zarar ederken kara geçmelerine rağmen hala daha 10 yıl önceki tl değerlerinin 4'te birine hatta USD bazında 10'da birinden bile azına işlem görmezlerdi.......
    gündemi ve basını takip etmediğim doğrudur. ancak 2016 faaliyet raporunun detayında 2016 yılı toplam prim geliri olan 568.718 tl'nin dağılımı şöyle.

    Kaza 304.578 tl, Yangın 109.218 tl, Mühendislik 91.849 tl, Nakliyat 18.470 tl, Tarım 17.446 tl, Sağlık 15.246 tl, Dask 11.911 tl.

    Aynı faaliyet raporunun diğer bir bölümünde ise Toplam primin % 48'i oto % 52'si oto dışı olduğu yazıyor.
    Yine ilerleyen bölümlerde Motor sigortaları diye ayrı bir bölüm açılarak toplam prim üretimi 270.499.141 tl belirtilmiş.Detayı olarak da Trafik 179.500.214 tl, Kasko 86.929.782 tl, İhtiyari mali mesuliyet 3.581.762 tl,Hukuksal koruma 447.381 tl, Karayolu Zorunlu Koltuk Ferdi kaza 40.001 tl.

    Bu yeni uygulama Trafik 179.500.214 tl'lik bölümümü ilgilendiriyor acaba ?

    Muhtemelen sayın Temel Analiz1 arkadaşın net bir bilgisi vardır ve en azından beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    bol kazançlar

  2.  Alıntı Originally Posted by paradox Yazıyı Oku
    gündemi ve basını takip etmediğim doğrudur. ancak 2016 faaliyet raporunun detayında 2016 yılı toplam prim geliri olan 568.718 tl'nin dağılımı şöyle.

    Kaza 304.578 tl, Yangın 109.218 tl, Mühendislik 91.849 tl, Nakliyat 18.470 tl, Tarım 17.446 tl, Sağlık 15.246 tl, Dask 11.911 tl.

    Aynı faaliyet raporunun diğer bir bölümünde ise Toplam primin % 48'i oto % 52'si oto dışı olduğu yazıyor.
    Yine ilerleyen bölümlerde Motor sigortaları diye ayrı bir bölüm açılarak toplam prim üretimi 270.499.141 tl belirtilmiş.Detayı olarak da Trafik 179.500.214 tl, Kasko 86.929.782 tl, İhtiyari mali mesuliyet 3.581.762 tl,Hukuksal koruma 447.381 tl, Karayolu Zorunlu Koltuk Ferdi kaza 40.001 tl.

    Bu yeni uygulama Trafik 179.500.214 tl'lik bölümümü ilgilendiriyor acaba ?

    Muhtemelen sayın Temel Analiz1 arkadaşın net bir bilgisi vardır ve en azından beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    bol kazançlar
    Tşekkürler, sadece Trafik 179 luk bölümle alakalı.... Ancak piyasadaki durum ve RAYSG nin pozisyonu:

    1- Zaten piyasada rekabet var, tüm firmaların fiyatı belli. Rekabet nedeniyle mevcut cari fiyatların, getirilecek tavan fiyatların çoğu firmada aşmadığı görülecektir...
    2-2016 9 aylık verileri karşılaştırmış, RAYSG son faaliyet raporunda.... Trafik de sektör toplamda 466 milyon Tl zarar ederken, Raysg kar etmiş...Bu Raysg nin farkı..( diğer halka açık sigorta şirketi yerine Raysg hissesi almamın nedenlerinden biridir) Yani RAYSG her önüne gelene, trafik sigortası yapmıyor...BURGANBANK, ODEOBANK, FİBABANK gibi müşteri kitlesi daha farklı bankalarla çalışıyor, bu bankaların kullandırdığı araç kredileri, genelde Bmw, Mercedes, Porsche gibi 300-500 bin tl lik araçlar, bunların hem trafik sigortası yüksek, yani rekabet dışı, hemde hasar oranları düşük, kanaatimce)
    3-Devletin sigorta şirketi birsürü, vakıf/güneş, halk, ziraat/başak vvb... Güneşin zararlar belli, her yıl 50-100 hatta 150 tr civarı zarar açıkladı, geçmişte... Bu şirketlerin Hazine Müsteşarlığına bağlı, Sigortacılık Gn, Md ne yoğun baskısı beklenen, bilinen bir olgu... Yıllardır, batıyoz, battık, aman kurtarın bizi gibi feryatları olmamış mıdır, sizce...Sonuçta devletin şirketleri, her yıl zarar üstüne zarar...
    4-Tüm bu nedenlerle, sgorta sektörüne yatırım yapan Uluslararası şirketlerin de anası ağladı kaç yıldır... Onlarında baskısı doğaldır, güvendik, ülkenize geldik, yatırım yaptık, ne buu yaaaa... demezler mi... demişlerdir eminim...

    Neyse, daha çok argüman var da, uzatmaya gerek yok...

    Raysg 2016 da iyi yönetildi... 2017 de daha daha iyi gidiyor, açıklanan primler... Bu hafta ilk 3 aylık prim artışı açıklanacak veeeee 3 aylık kar hemen hemen belli olacakkkkk..

    Benim kulağım bunda.... Gerisi gıvır zıvır....

    Asla yatırım tavsiyesi değildir...

  3. #3
     Alıntı Originally Posted by temel analiz 1 Yazıyı Oku
    Tşekkürler, sadece Trafik 179 luk bölümle alakalı.... Ancak piyasadaki durum ve RAYSG nin pozisyonu:

    1- Zaten piyasada rekabet var, tüm firmaların fiyatı belli. Rekabet nedeniyle mevcut cari fiyatların, getirilecek tavan fiyatların çoğu firmada aşmadığı görülecektir...
    2-2016 9 aylık verileri karşılaştırmış, RAYSG son faaliyet raporunda.... Trafik de sektör toplamda 466 milyon Tl zarar ederken, Raysg kar etmiş...Bu Raysg nin farkı..( diğer halka açık sigorta şirketi yerine Raysg hissesi almamın nedenlerinden biridir) Yani RAYSG her önüne gelene, trafik sigortası yapmıyor...BURGANBANK, ODEOBANK, FİBABANK gibi müşteri kitlesi daha farklı bankalarla çalışıyor, bu bankaların kullandırdığı araç kredileri, genelde Bmw, Mercedes, Porsche gibi 300-500 bin tl lik araçlar, bunların hem trafik sigortası yüksek, yani rekabet dışı, hemde hasar oranları düşük, kanaatimce)
    3-Devletin sigorta şirketi birsürü, vakıf/güneş, halk, ziraat/başak vvb... Güneşin zararlar belli, her yıl 50-100 hatta 150 tr civarı zarar açıkladı, geçmişte... Bu şirketlerin Hazine Müsteşarlığına bağlı, Sigortacılık Gn, Md ne yoğun baskısı beklenen, bilinen bir olgu... Yıllardır, batıyoz, battık, aman kurtarın bizi gibi feryatları olmamış mıdır, sizce...Sonuçta devletin şirketleri, her yıl zarar üstüne zarar...
    4-Tüm bu nedenlerle, sgorta sektörüne yatırım yapan Uluslararası şirketlerin de anası ağladı kaç yıldır... Onlarında baskısı doğaldır, güvendik, ülkenize geldik, yatırım yaptık, ne buu yaaaa... demezler mi... demişlerdir eminim...

    Neyse, daha çok argüman var da, uzatmaya gerek yok...

    Raysg 2016 da iyi yönetildi... 2017 de daha daha iyi gidiyor, açıklanan primler... Bu hafta ilk 3 aylık prim artışı açıklanacak veeeee 3 aylık kar hemen hemen belli olacakkkkk..

    Benim kulağım bunda.... Gerisi gıvır zıvır....

    Asla yatırım tavsiyesi değildir...
    teşekkür ederim paylaşımınız için. bol kazançlar.

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •