Vakko CEO'su Güner: Vakko, istikrarlı büyümesini ve güçlü finansal yapısını sürdürecek
İstikrarlı finansal performansını sürdüren Vakko'nun 2018 ilk  yarıyıl sonuçları açıklandı. Haziran sonu itibarıyla büyüme ve  karlılık hedeflerini aştıklarını belirten Vakko CEO'su Jaklin Güner,  Vakko'nun istikrarlı büyümesini ve güçlü finansal yapısını  sürdüreceğini vurguladı.
   2018'in ilk yarısını çok iyi performansla tamamlayan Vakko,  geleceğinden emin yatırımlarına ve faaliyetlerine devam ediyor.
   İlk yarıyılda bir önceki yılın aynı dönemine göre, Vakko yüzde 36  büyüme ile 387 milyon TL ciroya ulaşarak, projeksiyonları ile uyumlu,  kararlı büyüme eğilimini korudu. Şirket yaptığı doğru ve stratejik  hamlelerin sonucunda dönem karını 2018 ilk yarısında 5,4 kat artırarak  önemli bir başarı elde etti.
   Faiz, amortisman ve vergi öncesi kar (FAVÖK) rakamında ise bir  önceki yılın aynı dönemine göre 2 kat artış sağlanarak 50 milyon TL  tutarına ulaşıldı. 
   "Hem iç hem de dış konjonktürde meydana gelen dalgalanmalara  karşın etkin bir bilanço yönetimi ile risk planlaması yapıldı. Bunun  dışında tüm süreçlerde kurumsal risk yönetimine önem verilerek gerek  kısa gerekse uzun vadeli önlemler alındı" diyerek yılın ilk yarısında  elde edilen sonuçları ve yılın geri kalanını değerlendiren Vakko  CEO'su Jaklin Güner, ilk 6 aydaki başarılı performans ve Türkiye'de  lükse ve Vakko koleksiyonları ile markalarına olan yüksek talepten güç  alarak 2018 yılı gelir beklentisini yukarı yönlü revize ettiklerini  belirtti.
    "Türkiye'ye güveniyor ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz"
    Mağaza yatırımlarıyla büyüme stratejisini uygularken, kurulduğu  günden bu yana sadece moda değil bir yaşam tarzı sunan Vakko'nun lüks  deneyimlerini de çoğaltmaya odaklandıklarını söyleyen Vakko CEO'su  Jaklin Güner, "Ülkemize güveniyoruz ve yatırımlarımıza devam ediyoruz.  2018 sonunda, 2016-2018 dönemi için öngördüğümüz, 200 milyon TL'lik 3  yıllık yatırım planımızı gerçekleştirmiş olacağız. Yatırım açısından  bakıldığında sağlıklı finansal yapıya sahip bir şirketiz. Yarattığımız  operasyonel nakit ile yatırımlarımızın finansman ihtiyacını  karşılayabiliyoruz. 2018'de büyüme yatırımlarına planladığımız şekilde  devam ediyoruz." dedi.
   Gelişen piyasaların içerisinde Türkiye ekonomisinin güçlü bir  potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Güner, "Güncel çalkantıların  geçici olduğunu, alınan ve alınacak ekonomik önlemlerin orta vadede  olumlu makroekonomik verilere dönüşeceğini düşünmekle beraber,  kurlardaki artışın ham madde ve girdi fiyatlarına, enflasyona ve  dolayısıyla talebe dönük etkisini de dikkate aldığımızda zorlayıcı bir  döneme girdiğimizi söyleyebiliriz. Vakko olarak her zaman olduğu gibi  finansal tablolarımıza olan etkileri asgariye indirecek önlemlerimizi  almayı sürdürüyoruz. AVM'ler dahil tüm iş ortaklarımızdan bu tür  zamanlarda gerekli iş birliğini göstermelerini istiyoruz. Haziran sonu  olduğu gibi bugün de konsolide bilançomuzda döviz cinsinden açık  pozisyonumuz bulunmuyor." dedi.
   Vakko, 84 yıldır Türk ekonomisinin bir parçası olarak yılların  sağladığı kurum kültürüyle faaliyetlerine devam ediyor.
    Vakko yeni lüks deneyimler ile Türkiye'de lüks segmenti büyütüyor
    "Moda Vakko'dur" mottosu  geçmişten bugüne taşınan Vakko kültürü  ve moda birikiminin benzersiz lüks deneyimlere dönüşmesini, moda  dünyasının gerektirdiği güncelliği de ekleyerek Vakko'nun Türkiye'de  lüks hayat tarzını her alanıyla kapsayan tek marka olmasını ifade  ediyor. Vakko dünyası, Vakko dostlarına modayı, zevkli ve özenli  sunumları birleştiren lüks deneyimleri, tasarım mağazalarda benzersiz  alışveriş deneyimini bir hayat tarzı olarak sunuyor. 
   Vakko'nun gıda alanındaki yatırımları meyvelerini vermeye devam  ediyor. Vakko dünyasının en yeni üyeleri Vakko Bistrot ve Vakkorama  Cafe şehrin en hit lezzet ve buluşma noktaları arasına katıldı. Vakko  Bistrot, şehrin gözde sosyal yaşam merkezlerine ayrıcalıklı bir  restoran deneyimini Vakko kimliği ve şıklığıyla taşıyor. Vakkorama  Cafe ise yaşattığı kültürle, müzik dolu ve keyifli atmosferiyle bir  lezzet deneyiminden daha fazlasını sunuyor.
    Türkiye'nin gururu Vakko, global pazarları hedefliyor 
    "Her ülkenin gurur duyduğu markalar vardır. 1938'den beri Vakko bu  payeyi gururla hem yurt içinde hem yurt dışında geleceğe doğru  taşıyor, 2000 kişilik büyük Vakko ailesi Vakko dostlarına zarafet,  nezaket ve güler yüz ile benzersiz Vakko alışveriş deneyimini sunuyor"  diyen Jaklin Güner, Vakko'ya olan global talebi şu sözlerle vurguladı:  "Vakko  koleksiyonları, imza ürünleri ve lüks deneyimleriyle şimdiden  bölgede bilinirlik kazanmış durumda. 2018'de her kıtadan turistin  gerçekleştirdiği alışverişler incelendiğinde, mağazanın bulunduğu  şehre ve alışveriş merkezine göre değişkenlik gösterse de Körfez  ülkelerinden gelen turistler arasında müşteri sayımızın giderek  arttığı gözlemleniyor. Vakko bölgede bilinirlik kazanmış durumda, bu  ülkelerden turistlerin yaptığı alışverişler de sıralamada ABD, Rusya  ve Avrupa ülkeleriyle birlikte ilk 10 ülke içerisinde. Bu veriler  bölgesel genişleme ve ihracat için de bize yön gösteriyor, önümüzdeki  dönemde bu alanda atmaya başladığımız adımların somut sonuçlarını  görmeyi planlıyoruz."
				
			 
			
		 
			
				
			
			
				Çalış, çalış ileri, çalışan kalmaz geri...
			
			
		 
	
Yer İmleri