Alıntı Originally Posted by flamenco72 Yazıyı Oku
2018 9 aylık kira gelirimiz 115 707 000
2018 6 aylık kira gelirimiz 66 000 000
2018 son çeyrek 49 707 000 yuvarlak (50 milyon dielim)

Yeni eklenen depolarla falan 2018 yıllık gelirimiz 170-175 i bulacak gibi bunu bi kenara not edelim..

2017 son çeyrek kira gelirimiz(yuvarlak 29 milyon) ile 2018 9 aylık kira gelrimizi toplayıp yıllıklandırdığımızda ise rakam 144 milyon TL BUnu da not edelim..

2017 toplam Borç/kira gelirimiz 941/ 104,8 = 8,97

2018 toplam borç/yıllıklandırılmış kira gelirimiz 1343/144= 9,32 (bu açıdan artmış görünüyorsa da)

2018 toplam muhtemel borç/ tahmin ettiğimiz kira geliri = 1450/175 desek= 8,28 Bu açıdan 2017 den daha iyi bir oran çıkıyor ..

Kendi adıma hep borç artışının kira geliri artışlarına yansımasını gözlemleyegeldim..Tabi ki kendi bakış açımdır..Umarım rakamlarda dramatik hatalar yapmamışımdır...total hasılata değil sadece kira gelirlerine odaklanıyorum.
SURYAPI falan dahil etmedim...

Tekrar eklemekte fayda görüyorum..Yapılmış döviz kontratlarının TL'ye dönmesi sadece hükümetin bir önerisi olabilir..Zorlayıcı düzenlemeler kanunların geçmişe yürümezliği ilkesi gereği Anayasaya aykırıdır... Ve bu yüzden Türkiye'ye ek yargı yükü üretecektir..Yasal müeyyideler;ANcak bundan sonra yapılacak anlaşmalar için geçerli olabilir..O da Sözleşme serbestisine aykırı ama..hadi kamu yararı diyerekten hamur su kaldırıyor diyoruz..
Doğrusu bu ya düşüncelerimize (buradaki önemli kısım yatırımcı dostumuzla ve ortak aklımızla) paralel görünen bir değerlendirme..
Biraz daha büyük resme bakarsak da..
1-) Eski ve köhne bir kamyonla 1 ton domates taşırsanız dövizin yakıt maliyeti üzerinden enflasyona geçirgenliği başka...Yeni bir kamyonla 20 ton taşırsanız başka, trenle 100 ton taşırsanız başka..
Yani; eğer Türkiye, enflasyonla mücadele başlığı altındaki gıda enflasyonu ve bu alandaki verimsizliğin maliyeti ile mücadele etmek istiyorsa tarım alanlarını metropollere bağlayacak, demiryolu ve bunlara entegre akıllı lojistik depo yatırımlarını ama kendi eliyle ama özel sektör üzerinden yapmak ZO-RUN-DA
2-) Kuşak ve Yol projesi;
Çin'i Avrupaya bağlayacak malum proje..
Birkaç rakam;
a-) 65 ülke arasında ulaştırma altyapısı ticaret ve yatırım bağlantısı
b-) 8 trilyon dolar altyapı projeleri finansmanı
c-) 2,5 trilyon dolar yıllık ticaret hacmi
3-) Biraz daha makro lokalde bakarsak da;
Suriye'de aktörlerin sağlıklı eşgüdüm ile sürdürmesi gerektiği stabilisazyon süreci hedeflerine ulaşırsa bu, Türkiye'nin yeni hikayesinin önemli parçalarından biri olacak..(Benim saftirik düşüncem; Suriye'nin yeniden imarını; sadece ev ve altyapı olarak düşünmeyip; mimari kültürel sanatsal bir bütün olarak düşünmek gerektiği yönünde ya neyse..)

Özetle bu üç faktörün kesişim noktasında bizim Reysaş, Reysaş gayrimenkul yatırım ortaklığı ve benzeri şirketlerin olduğunu düşünüyorum...
Hepimiz için; önce sağlık, sonra bol kazanç ve kazandıklarımızı keyifle değerlendirebileceğimiz bir yeni yıl diliyorum):