Artan

78,65 10 13:55
42,24 10 13:55
32,56 10 16:45
110,20 9.98 16:47
204,00 9.97 16:37
Artan Hisseler

Azalan

335,25 -10 16:47
10,69 -9.94 16:48
146,70 -9.94 16:47
331,25 -7.6 16:48
106,70 -7.46 16:48
Azalan Hisseler

İşlem

7.972.095.373,04 16:48
6.988.732.538,75 16:48
6.252.384.128,85 16:48
5.362.445.834,00 16:48
4.729.385.903,88 16:48
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 7963 madde; 1 - 8 arası.

Konu: OTKAR - Otokar

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1.  Alıntı Originally Posted by mzffr Yazıyı Oku
    16,66 TL brüt temettü hayırlı olsun. 2020 yılında elde ettiği net karın %65 civarını dağıtıyor Şirket'imiz. Bence çok iyi bir oran. 16,66 TL brüt temettü maliyeti düşük bizim gibi eski ortaklar için 4-5 fiyat kazanç oranına denk geliyor. Bedelsiz sermaye artırımı kararı da gelmediğine göre artık temettümüzü alıp önümüzdeki maçlara bakacağız.

    İlk maç, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin canlı yayınlanacak otobüs ihalesi. Bu ihaleyi mutlaka almamız lazım.

    2021 yılı içerisinde ihracat başarılarına yenilerini eklemesini ve backlogunu artırmasını bekliyorum. Unutmayın, bizim otobüs üretim hattımızın kapasitesi 2021 yılı sonu itibariyle zaten yüksek oranlara çıkacak. Bize, yeni savunma sanayi ihracat başarıları gerekiyor. Geleceğine de eminim.

    Sn. Jens Van de Beek, ben de 24 senedir Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi'nde çalışıyorum. Katkılarınıza sonuna kadar katılıyorum.
    Otokar daha evvelde temettüye rağmen bedelsiz yapmıştı. Bende bu sene yapmaz diye düşünüyordum, fakat bu bilançodan sonra belki mümkün olabilir.

    IVECO ile yapılması karar verilen işbirliği 26.02.2020'den itibaren dış basında görülmeye başlamıştı. Bu konuda son durum nedir?. Bilhassa yapılması gereken ek yatırıma kim ne kadar katkıda bulunacak? Amortismanı ne kadar sürer? Bilginiz varmı acaba?

    Ankara BB'sinin ihalesinde şansımız nedir?. Bilhassa (belli sebeplerden dolayı) BMC'ye göre.

    Savunma Sanayine katkı konusunda Otokar'ın yanı sıra borsadakilerin yanı sıra borsada olmayan kurluşlar ilede verimli çalışmalarımız var ve bundan mutluluk duyuyoruz. Bunun dışında imkanlar dahilinde TSK Güçlendirme Vakfı'nada destek olmaya çalışıyoruz.

    2005 'ten beri devamlı IDEF fuarları takip eden birisi olarak, her iki senede bir gelişmeleri, gelinen yeri görmek, tek kelime ile gurur verici.

  2. #2
     Alıntı Originally Posted by Jens Van de Beek Yazıyı Oku
    Otokar daha evvelde temettüye rağmen bedelsiz yapmıştı. Bende bu sene yapmaz diye düşünüyordum, fakat bu bilançodan sonra belki mümkün olabilir.

    IVECO ile yapılması karar verilen işbirliği 26.02.2020'den itibaren dış basında görülmeye başlamıştı. Bu konuda son durum nedir?. Bilhassa yapılması gereken ek yatırıma kim ne kadar katkıda bulunacak? Amortismanı ne kadar sürer? Bilginiz varmı acaba?

    Ankara BB'sinin ihalesinde şansımız nedir?. Bilhassa (belli sebeplerden dolayı) BMC'ye göre.

    Savunma Sanayine katkı konusunda Otokar'ın yanı sıra borsadakilerin yanı sıra borsada olmayan kurluşlar ilede verimli çalışmalarımız var ve bundan mutluluk duyuyoruz. Bunun dışında imkanlar dahilinde TSK Güçlendirme Vakfı'nada destek olmaya çalışıyoruz.

    2005 'ten beri devamlı IDEF fuarları takip eden birisi olarak, her iki senede bir gelişmeleri, gelinen yeri görmek, tek kelime ile gurur verici.
    Üstad, sırayla katkılarımı paylaşmaya çalışayım.

    Otokar'ın son verdiği bedelsiz neredeyse 20 sene önce. En son Temmuz 2003'te %206,32 bedelsiz vermiş. 2003 sonrası 2004 hariç her yıl düzenli temettü dağıtmış. Bu sene dağıttığı oran güzel. Bildiğiniz üzere kayıtlı sermaye sisteminde olduğu için herhangi bir yönetim kurulu kararı ile sermaye artırımı yapabilir. Mart 2021'de de yapabilir, Aralık 2025'te de.

    Iveco yatırımını ortak yapacaklar. Yatırım Teşvik Belgesi mutlaka alınacaktır hem finansman hem de kamu otoritesinin ilgili teşviklerinden faydalanmak için. Amortisman hesabını yapabilmemiz için (tahmini de olsa) hangi şirketin (otokar-iveco) ne kadar yatırım yapacağını (oransal) ve Iveco IP haklarıyla fason üretilecek otobüslerin Otokar bilançosuna/karlılığına olacak katkısını bilmek lazım. Üretim hattı yatırımı 2021'de yapılacak ve 2021 son çeyrekte Iveco marka araçlar bandımızdan inmeye başlayacak. Dolayısıyla net bir bilgiye sahip değilim. Daha önce yazdığım gibi Otokar'ın düşük kapasiteyle çalıştığı fabrikasında atıl kapasiteyi doldurması açısından son derece başarılı bir iş modeli olarak görüyorum. Otokar'ın yıllık otobüs/minibüs imalat kapasitesi zaten 5000 adet/yıl. Covid etkisi dahil ilk 6 ay kapasite kullanım oranımız çok düşüktü. Aşağıdaki paragrafı 2020 6 aylık faaliyet raporundan aldım. İkinci yarı doğal olarak artmıştır ama %50'yi geçtiğini zannetmiyorum. Iveco projesiyle beraber atıl kapasitemizi değerlendirmeye başlayacağız. Düşük kar marjlı da olsa iyidir.

    2020 yılı ilk yarısında kapasite kullanımımız %10 olarak gerçekleşmiştir. (2019 ilk altı
    ay: %14) Şirketimiz 2020 yılı ilk altı ay faaliyet raporu açıklama tarihine kadar, tüm dünyayı etkisi
    altına alan COVID-19 (Koronavirüs) kaynaklı, gerek Şirket’in faaliyet gösterdiği sektörde
    gerekse genel ekonomik aktivitede yaşanan gelişmeler/yavaşlama gibi nedenlerle
    25.03.2020 - 20.04.2020 tarihleri arasında üretim faaliyetlerine toplamda 22 iş günü ara
    vermiştir.

    https://www.otokar.com.tr/getmedia/2..._Sunum_TR-pptx

    https://www.oyakyatirim.com.tr/hisse-detay/OTKAR

    Ankara Büyükşehir Belediyesi ihalesinde şansımız çok yüksek çünkü etik ve ahlaklı bir ihale olacak. Yandaş değil liyakatli olup hak eden alacak ihaleyi. Bknz. Altay tankı ihalesi. 4 senedir ortada tank yok.

  3.  Alıntı Originally Posted by mzffr Yazıyı Oku
    ....
    Gayet etraflıca yazılmış olan yanıt için teşekkür ederim.

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •